Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentație și diete > Dieta cu rosii, sau cum slabesti cinci kilograme într-o lună

Dieta cu rosii, sau cum slabesti cinci kilograme într-o lună

Dieta cu rosii, sau cum slabesti cinci kilograme într-o lună – E delicioasă, răcoritoare și are puține calorii. Fără îndoială, cu greu poți găsi un fruct mai potrivit decât roșia pentru o dietă de slăbit estivală.

Roșiile sunt bogate în apă și  fibre, ceea ce înseamnă că te satură destul de repede, deși au foarte puține calorii: doar 18/100 g. Crude sau gătite, aceste fructe zemoase sunt excelente nu doar  pentru slăbit, ci și pentru sănătate.

Roșii la fiecare masă

Dieta bazată pe roșii înseamnă,  după cum îți imaginezi, să incluzi roșiile în meniul zilnic, sub diverse forme. Pe lângă faptul că este ușor de urmat, acest regim de slăbit este și foarte benefic. Dacă nu știai, află că face furori în Japonia. Iată de ce: profesorul Teruo Kawada și echipa lui de cercetători de la Universitatea Kyoto au descoperit că roșia conține o substanță (13-oxo-ODA) despre care se crede că activează genele care stimulează corpul să ardă mai multe grăsimi.

Dacă e adevărat, asta ar cam schimba modul în care privim dietele și slăbitul, nu-i așa? Modalitatea cea mai bună de a scăpa de 5 kg pe lună (sau chiar mai mult, în funcție de greutatea ta și de metabolism) este să mănânci roșii la aproape toate mesele, cel puțin un kilogram pe zi.

→ MICUL DEJUN in dieta cu rosii

Dacă ai roșii, e ușor să încropești o masă de dimineață: două roșii tăiate felii și asezonate cu puțin ulei de măsline și sare, o felie de pâine integrală și 2-3 felii de șuncă sau un ou fiert. Dacă ești adepta sucurilor, un pahar cu suc de roșii este tot ce-ți
trebuie – senzația de sațietate se va instala foarte repede.

→ PRÂNZ in dieta cu rosii

Vivat supa de roșii – cea mai simplă modalitate de a consuma multe roșii într-o zi, dar și de a-ți reduce foamea. Savureaz-o rece ca să te răcorești! Pieptul de pui la grătar va fi și mai  gustos dacă îi adaugi celebrul sos de roșii al italienilor (roșii, ardei verde, ceapă, plante aromatice, sare și piper după gust).

Sau, alături de friptura de curcan, prepară-ți o salată mare din roșii, castraveți, salată verde și ce alte legume de sezon preferi.

Nu uita! Mănâncă roșiile combinate cu puțină grăsime, de pildă ulei de măsline sau avocado, căci așa organismul va absorbi de zece ori mai mult licopen.

→ CINĂ

Ceva ușor, ca să nu-ți îngreunezi digestia peste noapte: roșii umplute cu cremă de brânză sau cu legume la cuptor, asezonate cu puțin ulei de măsline și 1-2 feliuțe de pâine prăjită integrală. O altă idee: salată de roșii, castraveți, ardei, un ou fiert tăiat cuburi și câteva bucățele de mozzarella.

→ GUSTARE

Dacă ți se face foame între mese,  mănâncă o roșie sau bea un pahar cu suc proaspăt de roșii, preparat de acasă.

Sfaturi utile

→ Feliile de roșii merg foarte bine în combinație cu urda ori adăugate în orez brun sau folosite la prepararea mâncărurilor în locul pastei de roșii din conservă, care deseori conține zahăr.
→ Când îți prepari tartinele, în loc de unt sau cașcaval pune pe pâine câteva felii de roșie unse cu ulei de măsline și deasupra câteva fire de plante aromatice.

Dieta cu suc de roșii

Dacă vrei să slăbești rapid 2-3 kg, poți încerca o altă variantă a dietei, cea cu suc de roșii. În ce constă? Renunți complet la dulciuri și pâine, cartofi, orez, paste, mărind însă porția de proteine: brânză sau carne slabă. În plus, trebuie să bei în fiecare zi 4-5 pahare cu suc de roșii (800-1000 ml).

dieta cu rosii

Rețete de smoothie

Oricând în timpul zilei te poți răcori și hidrata cu un smoothie rece preparat din roșii și diverse alte ingrediente sănătoase. Iată câteva rețete:

→ 2 roșii, un iaurt degresat, o jumătate de linguriță de busuioc uscat.
→ Un pahar cu apă, 3 roșii medii, ½ ardei roșu, 8 frunze de busuioc, o tijă de țelină tăiată, un praf de piper negru, un praf de piper cayenne.
→ 250 g de castravete verde, 250 g de roșii, 100 ml chefir, sare, piper, cuburi de gheață.

BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE pe care le aduce dieta cu rosii

Roșiile sunt foarte bogate în licopen, un antioxidant care ne apără de unele tipuri de cancer (prostată, plămâni, esofag, sân,  piele…) și de bolile de inimă, scade colesterolul rău și trigliceridele, ne protejează  ochii și pielea de acțiunea  ultravioletelor.

Și asta nu e tot: roșiile sunt o sursă excelentă de vitamina C, un puternic antioxidant, vitamina A, indispensabilă sănătății ochilor, potasiu, care joacă un rol cheie în menținerea sănătății sistemului nervos și ajută la scăderea tensiunii arteriale, și fier, esențial bunei circulații a sângelui.

Studiile au demonstrat că un consum zilnic de roșii ajută la gestionarea diabetului de tip 2 și la menținerea sănătății dinților, oaselor, părului, pielii, previne infecțiile urinare, ajută digestia, previne constipația și diareea.

Aplicarea locală de suc de roșii poate chiar vindeca arsurile solare.

Citeste si:

Material preluat integral din revista Sanatatea de azi
TEXT: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pexels.com

Comments

comments

Leave a Reply