Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de 5 zile

Dieta de 5 zile

Dieta de 5 zile este clasificata in seria dietelor rapide, dar planul alimentar este astfel conceput incat sa reduca la minimum efectul yo-yo care de regula vine la pachet cu eficienta dietelor rapide, asa cum este si dieta de 5 zile.

Respectata, dieta de 5 zile te poate ajuta sa scapi de 5-6 kilograme.

Dieta de 5 zile poate fi tinuta pe o perioada dubla de timp, respectiv zece zile dupa aceleasi reguli. Nu vei slabi in a doua perioada de dieta la fel de mult ca in prima perioada, dar in zece zile de dieta poti scapa de 7-8 kilograme.

Revenirea la o dieta normala trebuie sa se faca cu multa atentie, fara excese alimentare.

Dieta de 5 zile are trei mese principale si o gustare dupa-amiaza. La finalul meniului vei gasi o lista cu „bonusuri alimentere” la care poti apela daca iti este foame. Ai voie un bonus pe zi, ideal la gustarea din partea a doua a zilei.

In fiecare zi dieta de 5 zile cere sa bei 2 litri de apa, iar inainte de mesele principale trebuie sa bei 200 de mililitri de apa.

La fiecare masa trebuie sa mananci la inceput legumele, iar dupa ce le termini vei trece la carne sau peste. Alimentele nu se mananca impreuna, chiar daca sunt in aceeasi farfurie. Regula este: supa, legumele, apoi restul alimentelor.

Micul dejun pentru dieta de 5 zile

La micul dejun poti manca fulgi de ovaz (trei linguri) cu fructe (o lingura de stafide sau o ceasca de fructe de padure sau o jumatate de banana sau un mar) si o lingura nuci tocate. Poti adauga o lingurita de miere si un varf de lingurita de scortisoara.

O alta varianta sunt 2-3 clatitele cu faina de ovaz (1 cana de faina ovaz, patru albusuri de ou, vanilie, o lingurita de zahar si scortisoara macinata, se amesteca impreuna si se prajesc intr-o tigaie neaderenta, fara ulei; ies 4-6 clatite), un mar si o portocala.

Alta solutie pentru micul dejun este o omleta din 3 albusuri, o rosie si o clatita dupa reteta de mai sus, plus un mar.

Smoothie de banana. Combina in blender o jumatate de cana de lapte (degresat), o banana, vanilie si scortisoara. Pune intr-un pahar mare si completeaza cu apa pana se umple. Langa smoothie poti adauga o clatita dupa reteta indicata si o lingurita de miere.

O alta propunere pentru mic dejun este o felie de paine integrala, unsa cu 100 de branza de vaci, o rosie si un castravete. Adauga o portocala si o jumatate de banana.

La micul dejun in dieta de 5 zile poti include si o felie de paine integrale cu jumatate de cutie de ton in suc propriu, un mar si o jumatate de banana.

La micul dejun poti bea cafea, apa, ceai verde neindulcit.

Pranzul in dieta de 5 zile

Salata consistenta: 200 de grame de mix de legume (morcovi, ardei, ceapa, ciuperci) cu jumatate de salata verde, cu suc de lamaie, o lingura de ulei, putina sare, piper si ierburi aromate. Adauga la masa de pranz oricare doua din urmatoarele surse de proteine: o cana de fasole sau naut fiert, 100 de grame de ton la cuptor sau din conserva in suc propriu, 3 albusuri de ou (omleta), 100 de grame de piept de pui sau curcan. Completeaza pranzul cu un sfert de avocado si un mar.

O alta varianta este un bol mare de supa crema (facuta dintr-o telina mare, un morcov, doua cepe si un cartof mic, dreasa cu o cana de lapte degresat, sare, piper, ierburi aromate) si 200 de grame de ton in suc propriu sau 200 de grame de piper de curcan sau pui cu o salata verde simpla (doar cu suc de lamaie, sare). Completeaza masa cu un sfert de avocado si un mar.

O alta solutie este: un bol de supa o salata consistenta si 100 de grame de carne de pui la care adaugi o jumatate de avocado si un mar.

Salata poate fi inlocuita cu o portie mare de 250 de grame de fasole verde, broccoli, conopida sau spanac simple nu combinate, facute la abur cu o lingura de ulei si suc de lamaie.

Cina in dieta de 5 zile

O bucata de piept de pui la gratar fara piele (cat palma) cu 250 de grame de fasole verde sau 100 de grame de fasole boabe sau naut cu o rosie. Adauga un pahar de lapte degresat.

O alta solutie este un bol de supa si o cutie de ton in suc propriu, un mar si jumatate de avocado cu suc de lamaie.

Bonusuri alimentare sunt recomandate la gustare si poti alege intre urmatoarele variante:  

• Un baton de cereale (cel mult 180 de calorii)
• Un mar
• 2-4 nuci crude
• Un morcov crud mare cu o lingura de hummus
• O felie de telina cat palma cruda, unsa un unt de arahide sau unt de migdale
• Un pahar mare de lapte degresat
• Un iaurt de 200 de grame simplu
• 150 de grame de floricele de porumb fara grasime
• Doua patratele de ciocolata
• 1 pahar de vin (100 mililitri)

Aceasta a fost dieta de 5 zile. Marele avantaj pentru dieta de 5 zile este acela ca senzatia neplacuta de foame dispare dupa primele doua zile de dieta, acestea fiind si cele mai grele.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus