Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta fara zahar

Dieta fara zahar

 

Dulciurile sunt atat de gustoase, incat de multe ori trecem peste faptul ca sunt foarte daunatoare pentru sanatate si silueta si le devoram cu pofta. Chiar daca, datorita efectului energizant, zaharul iti ofera o stare de bine imediat dupa ce l-ai consumat, efortul pe care organismul il face ca sa il prelucreze si sa il asimileze aduce numai probleme.

Desigur, nu poti sa nu mai mananci deloc dulciuri, pentru tot restul vietii. Dar poti sa controlezi cantitatea de zahar pe care o consumi, cunoscand alimentele care contin si care nu contin zahar. Daca vrei sa slabesti, incearca sa nu te atingi de „alimentele interzise” pana cand nu dai jos kilogramele in plus.

Nu uita ca nu doar dulciurile contin zahar. El se gaseste si in produsele de patiserie, conserve si semipreparate. Zaharul prelucrat este cel mai periculos pentru organism! Chiar daca fructele si legumele contin si ele glucide, intr-o masura mai mare sau mai mica, acestea sunt mult mai usor de asimilat.

Alimente interzise

  • orice fel de dulciuri preparate cu zahar
  • toate produsele pe baza de faina
  • painea alba
  • orezul alb
  • pastele
  • cartofi sau chipsuri
  • dressinguri pentru salate cu zahar adaugat
  • bere si alcool
  • fructe: banane, struguri, ananas
  • legume: cartofi, sfecla rosie, fasola prajita

 

Alimente permise

RETINE! Daca vrei sa si slabesti, nu doar sa mananci sanatos, poti lua intre 3 si 6 mese/ zi, dar astfel incat sa nu depasesti 1.500 calorii.
  • peste si fructe de mare
  • carne slaba de pasare, de vita sau de porc
  • nuci, seminte
  • oua
  • cereale integrale fara zahar
  • lapte si produse lactate
  • ulei de masline, condimente
  • fructe: portocale, mere, pere, gutui, pepene, grepfrut, piersici, kiwi, nectarine, afine
  • legume: ciuperci, varza, dovlecei, vinete, castraveti, rosii, linte, ridichi, spanac, salata verde, broccoli

De ce zaharul e nociv?

Cafeaua si ceaiul trebuie sa le bei fara zahar, frisca sau alti indulcitori.

Zaharul nu este benefic pentru sanatate nu doar din cauza numarului mare de calorii pe care il contine, ci si pentru ca:

–> provoaca dezechilibre hormonale

–> creste pofta de mancare, favorizand obezitatea

–> duce la formarea celulitei

–> suprasolicita pancreasul, ceea ce duce la aparitia diabetului

–> induce somnolenta


Lasă un răspuns

Sus