Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta in cuplu

Dieta in cuplu

Barbatii si femeile nu au aceleasi nevoi nutritionale. Pentru a slabi in mod sanatos, un barbat trebuie sa aiba o dieta echilibrata de 1.700 de calorii, iar o femeie de 1.500 de calorii. Ei pot manca aceleasi lucruri, doar ca barbatul va beneficia de portii ceva mai generoase de carne, de aproximativ 300 de grame, si de inca doua felii de paine, cand este indicata.

Femeia ar trebui sa concume cu precadere alimente bogate in fier, calciu, zinc (carne si lactate), si in complexul B (cereal. Atat barbatul, cat si femei trebuie sa renunte complet la bauturile alcoolice. Nu uitati de cei 2 litri de apa pe zi, care pot fi inlocuiti partial cu ceaiuri care topesc grasimea.

Barbatii slabesc mai usor

Barbatii au mai multa masa musculara decat femeile, iar celula musculara activa arde mai repede caloriile. In plus, metabolismul lor este mult mai activ decat al nostru. Hormonul masculin, testosteronul, stimuleaza dezvoltarea masei musculare, insa consumul dulciurilor, alcoolului si al carnii rosii predispune la acumularea grasimilor in tesuturi.

Femeile slabesc greu

Din cauza metabolismului, femeile sunt predispuse sa acumuleze grasimile rapid, insa ele au nevoie de mai multe grasimi decat barbatii pentru a ramane fertile. Spre deosebire de barbati, femeile sunt supuse mereu oscilatiilor hormonale – in timpul adolescentei, sarcinii, menopauzei si, in fiecare luna, din cauza menstruatiei. Inainte de ciclu, estrogenii favorizeaza retentia apei in tesuturi, stimuleaza pofta de mancare si acumularea grasimilor.

Dieta unisex

(alegeti una dintre variantele fiecarei mese)

Mic dejun

  • 2 felii de paine + branza de capra + cafea
  • omleta cu legume + 1 felie de paine + cafea

Gustare: 1 mar sau un pahar cu lapte sau un iuart mic

Pranz

  • 150 g pui fiert + morcov + salata verde
  • mancare de linte sau naut + salata verde
  • varza la cuptor cu pui + mamaliguta

Gustare: o ceasca cu zmeura sau stafide (o mana) sau ceai de catina

Cina

  • pilaf + salata verde
  • pui la gratar cu legume + salata verde
  • salata greceasca
–> Condimente care ajuta la slabit: cimbru, busuioc, coriandru, ardei iute, boia iute.

–> Ceaiuri care ajuta la slabit: orz, ovaz, catina, patrunjel, telina, marar, cimbru, menta, rozmarin, anason, ceai verde, codite de cirese, coada-soricelului, salvie, sunatoare.


Lasă un răspuns

Sus