Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta Kremlin

Dieta Kremlin

 

Două superputeri revendică paternitatea acestui program nutriţional, însă ştiţi cum e: când doi se ceartă, al treilea câştigă. Adică noi, femeile dornice de-o siluetă de vis.

În dosare cândva secrete, ce-au ieşit la iveală după ridicarea Cortinei de fier, câteva pagini erau rezervate unui regim alimentar destul de strict, dezvoltat de un grup din elita medicilor sovietici în urmă cu mai bine de 30 de ani. Pentru că „omul nou“ închipuit de regimul comunist nu trebuia să fie doar sănătos şi obedient, ci şi slab. La propriu. Această dietă a fost adoptată rapid de înalţii oficiali ai Kremlinului (de-aici i se trage numele), dar şi de atleţi de Olimpiadă ori staruri de cinema. Se pare că fostul primar al Moscovei Iuri Lujkov (mai suplu azi cu 16 kg), dar şi preşedintele Putin ar fi apelat la regimul Kremlin pentru a scăpa de kilogramele în plus.

Americanii spun că-i a lor!

În paralel cu sursele ruseşti, de cealaltă parte a globului s-a născut altă poveste, pentru a adăuga un pai pe focul veşnicei dispute dintre ruşi şi americani. Cine a pus primul piciorul pe Lună şi cine a inventat această dietă? – sunt întrebări ce vor avea mereu două răspunsuri, unul în rusă şi altul în engleză. Americanii susţin că dieta „pe puncte“ a apărut în cadrul programului lor astronautic, dezvoltat în timpul Războiului Rece. De aceea au şi numit-o dieta astronauţilor. Să-i lăsăm să se certe şi să vedem cum ne poate fi nouă de folos aceasta dietă, oricum s-ar numi ea.

Nu calorii, ci unităţi

Acest regim, bazat pe un consum redus de carbohidraţi, ne promite că vom scădea rapid în greutate fără să suferim de foame şi fără să rămânem cu piele de Shar-Pei (rasa aceea de căţei foarte… ridaţi), chiar dacă vom da multe kilograme jos.

În dieta Kremlin, nu vom contoriza însă calorii, ci puncte, fiecărui aliment fiindu-i asociat un număr de unităţi pe suta de grame, bucată sau porţie. O unitate de carbohidraţi (u.c.) reprezintă conţinutul de glucide din acel produs. Ideea e că poţi mânca aproape tot ce vrei, dar fără să depăşeşti 40 de unităţi pe zi. Am spus „aproape“, pentru că, la fel ca în cazul oricărui regim de slăbire, în prima lună e bine să te abţii de la cartofi, cereale, paste făinoase şi dulciuri. Dar poţi mânca din belşug carne de pasăre (0 u.c.), ciuperci (1 u.c./100 g), ouă (0,5 u.c./buc.) şi alte alimente cu puţine glucide – vezi tabelul de unităţi de mai jos şi alcătuieşte-ţi un meniu echilibrat. După maximum două luni de dietă, pentru menţinere, calculează să nu depăşeşti 55-60 u.c./zi.

Dacă respecţi norma de 40 de unităţi pe zi, poţi slăbi 4 kg în zece zile.

Meniu echilibrat pentru o zi

Mic dejun

  • brânză telemea (150 g) = 1 u.c.
  • omletă cu şuncă (fără ulei, din două ouă) = 1 u.c.
  • cafea sau ceai fără zahăr = 0 u.c.

Prânz

  • carne de pasăre, vită sau miel (fiartă, pe săturate) = 0 u.c.
  • 2 felii subţiri de pâine graham = 18 u.c.
  • salată verde = 7 u.c.
  • un ceai fără zahăr = 0 u.c.

Cină

  • 50 g de alune = 10 u.c.
  • 100 g de peşte (fiert sau la grătar) cu un strop de lămâie = 2 u.c.
  • 100 g ciuperci la cuptor = 1 u.c.
  • un ceai fără zahăr = 0 u.c.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus