Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta la menstruaţie

Dieta la menstruaţie

 

Parcă nu mai eşti tu la menstruaţie şi în zilele care o preced: obiceiurile alimentare ţi se schimbă, ai pofte, nu mai vorbim de schimbările care te chinuie pe plan emoţional. Simţi că ai merita o recompensă pentru tot disconfortul prin care treci şi, de cele mai multe ori, găseşti soluţia în raftul cu deserturi, ceea ce amplifică şi mai tare nervozitatea.

Dieta este foarte importantă la menstruaţie pentru că o poţi folosi în favoarea stării tale de bine. Iată ce ai de pus pe lista de cumpărături:

Apă (fără sare)

Poate te-ai obişnuit cu o marcă de apă, poate cumperi ce-ţi cade în mână sau ţi se pare mai convenabil la preţ. Nu e o idee bună să procedezi astfel şi la menstruaţie, când ai tendinţa de a reţine apă în organism. Iar un sortiment mai sărat de apă plată sau minerală favorizează acest proces. Citeşte etichetele şi alege produsul cu cel mai scăzut grad de sodiu disponibil. Şi nu uita să bei cel puţin doi litri pe zi! Paradoxal, consumul ridicat de apă elimină apa în exces din ţesuturi.

Fructe

Perioada sensibilă a lunii vine la pachet cu o poftă cruntă de dulce, pe care ar fi bine s-o potoleşti pe căi naturale: fă-ţi o limonadă cu apă plată şi miere de albine şi nu uita de cele două gustări de fructe pe zi, recomandate de nutriţionişti. Dintre acestea, bananele,smochinele şi coacăzele negre te ajută, graţie potasiului pe care-l conţin, să scapi de neplăcuta senzaţie de balonare care însoţeşte această perioadă. O dietă ayurvedică spune că vei avea o menstruaţie mai uşoară dacă mănânci câte zece vişine, dimineaţa pe stomacul gol, timp de o săptămână înainte.

Alimente bogate în fibre

Reglează tranzitul intestinal dat peste cap atunci când eşti la ciclu. Alege cerealele integrale, pe care să le consumi cu un lichid: lapte, suc de portocale, iaurt de băut sau apă. Şi completează necesarul zilnic de minim 30 de grame de fibre consumând legume şi fructe care le conţin: morcovi, brocoli, spanac, prune, struguri, mere (cu coajă). Din păcate, trebuie să eviţi varza, mazărea şi fasolea din cauza riscului de balonare.
Alimente bogate în minerale. Cum ar fi pastele (de preferat, integrale), cartofii şi legumele verzi care conţin magneziu din plin. Acest mineral este implicat în echilibrul tău hormonal şi îţi alină crampele provocate de menstruaţie. Apoi, refă-ţi necesarul de fier consumând ficat şi gălbenuş de ou şi de calciu, prin lactate şi sardine. Lipsa tuturor acestor elemente îţi provoacă acea stare de iritabilitate şi slăbiciune lunară.

Condimente

Busuiocul, chimenul, scorţişoara, ghimbirul, piperul negru au fiecare, în felul său, capacitatea de a te scăpa de crampele abdominale.

 


Lasă un răspuns

Sus