Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta pentru fiecare organ

Dieta pentru fiecare organ

Suntem ceea ce mancam, dar, in parte, si hrana noastra arata precum anumite parti ale corpului. Nu este o coincidenta – aceste alimente fac bine intregului organism, mai ales organelor care le seamana.

Pancreas – cartof

Cartoful, in special cel dulce, este foarte bogat in betacaroten, un antioxidant eficient care protejeaza toate tesuturile, precum si pancreasul si tine departe factorii agresori care deterioreaza celulele si le imbatranesc.

Stomac – ghimbirhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/10/19/organ-art1.png

Gingerolul, ingredientul activ al ghimbirului, „vinovat“ pentru gustul intepator, este cel care alina suparatoarele dureri de stomac. Totodata, previne starile de greata si raul de miscare (senzatia de rau in stomac).

Ochi – morcov

Feliile de morcov seamana cu ochiul: observa liniile care radiaza din centru! Nu e intamplatoare gluma cu iepurasul (aprig rozator de morcovi): „Ai vazut cumva vreun iepure cu ochelari?“ Morcovul e plin de vitamine si antioxidanti (betacaroten) care reduc riscul de degenerare maculara, principala cauza a slabirii vederii.

Creier – nuca

Nuca aproape ca reda la scara redusa forma creierului, cu cele doua emisfere si invelisul lor neregulat. Nu e deloc surprinzator faptul ca nuca e considerata hrana creierului: are un continut ridicat de acizi grasi omega 3, care ajuta functiile cerebrale.

Ovare – masline

Au forma ovarelor si contribuie, prin constituentii lor, la buna functionare a acestora. Daca iti faci un obicei din a le include zilnic in alimentatie, vei fi mai ferita de tumori ovariene.

Oase – telina

Tijele lungi ale telinei aduc cu oasele si sunt foarte bune pentru sanatatea lor. Telina, spun specialistii, este o buna sursa de silicon, ce face parte din structura moleculara si care intareste osatura.

Uter – avocado

Nu doar ca arata precum uterul, ci si ajuta sistemul reproducator prin bogatia de acid folic cu care e inzestrat. Mai mult, s-a descoperit ca folatii (o canuta de avocado contine 23% din cantitatea zilnica necesara) reduc riscul de displazie cervicala, o stare precanceroasa a colului.

Sani – grepfrut

S-ar putea sa fie mai mult decat o coincidenta de forma. Acest fruct exotic contine niste substante numite limonoizi, care, conform unor studii, inhiba dezvoltarea celulelor canceroase ce se dezvolta pe san.

Inima – rosie

Camarutele din interiorul rosiei te duc cu gandul la structura inimii. Licopenul din ea reduce riscul de boli de inima, iar daca amesteci patlagelele-rosii cu grasimi bune, precum cele din uleiul de masline sau de avocado, absorbtia de licopen se amplifi ca inzecit.

Rinichi – boabe de fasole

Boabele de fasole contribuie la functionarea optima a rinichilor. Contin fosfor, potasiu, fier, calciu, vitaminele B si C. Totodata, consumul de fasole verde este recomandat in litiazele renale.

Testicule – scoici

Seamana foarte bine si sunt benefice organelor masculine. Calitatea spermei va fi imbunatatita daca barbatii isi suplimenteaza dieta cu acid folic si zinc, ambele prezente in cantitati importante in scoici, sustin cercetatorii olandezi.


Lasă un răspuns

Sus