Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Dieta pentru hipertensiune

Dieta pentru hipertensiune

Inima pompeaza la randament optim daca este alimentata moderat cu alimente din toate grupele principale. Problemele cordului sunt adesea in stransa legatura cu kilogramele in plus. Tine tensiunea arteriala sub control cu dieta pentru hipertensiune.

Iata care este planul alimentar propus de dieta pentru hipertensiune care respecatat ca principiu poate tine valorile tensiunii arteriale in limite normale, doar pe baza unei alimentati echilibrate si poate preveni si afectiunile din spatele problemelor cardiace.

Dimineata

Consuma cate mai multe cereal integrale, pentru ca sunt pline de magneziu (mineral esential pentru circulatia sangvina) si fibre (regleaza tranzitu, te scapa de excesul ponderal si sunt asociate cu ameliorarea bolilor cardiace). Lactatele sunt esentiale in dieta pentru hipertensiune, mai ales asociate cerealelor trebuie sa fie degresate.

Ca gustare, alege iaurtul, biscutii graham sau fructele (consuma minim trei fructe pe zi ca gustare ori ca masa principala).

  • 6 alimente ideale pentru inima

Pranzul

La masa de pranz este ideal sa consumi cat mai multe legume cu frunze verzi, orez integrale si leguminoase (fasole uscata, mazare, linte). Toate sunt bogate in calciu, nutrient necesar pentru sanatatea inimii. Renunta la grasimi rele, dar nu si la proteine. Alege carnea slaba (vita, curcan, pui), pentru continutul de potasiu, mineral vital pentru inima ta.

Evita sarea (nu consuma mai mult de o lingurita zilnic) si produsele care ascund sodiu (supe la plic, masline in saramura, jambon, branza topita). Citricele dupa masa ajuta digestia si regleaza tensiunea si sunt fructe de baza in dieta pentru hipertensiune.

Cina

O portie de peste oceanic, care contine acizi grasi omega 3, langa care adaugi o salata asezonata cu ulei de masline au un rol benefic pentru inima. Studiile arata ca aceste uleiuri au rol decongestionant: scad nivelul trigliceridelor (grasimile bune le topesc pe cele rele!), colesterolul si presiunea sangvina, imbunatatind circulatia si contribuind, astfel, la buna functionare a cordului.

In categoria grasimilor bune, recomandate in dieta pentru hipertensiune, intra si cele furnizate seminte si de avocado.


Lasă un răspuns

Sus