Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Dieta pentru ochi sanatosi

Dieta pentru ochi sanatosi

 

Vazul e, indiscutabil, cel mai important simt, dar cand vine vorba de sanatatea ochilor nostri, supusi stresului, poluarii, abuzului de computer si televizor, ne lasam cam pe tanjeala. Sa nu mai dam deci ochilor chiar tot ce pot ei sa duca, si sa mancam, nu doar din priviri, si pentru ei.

Mancare pentru priviri tinere

Radicalii liberi din atmosfera poluata in care traim imbatranesc prematur ochii. Previi actiunea lor nociva daca pe masa ta se gasesc zilnic alimente bogate in seleniu si zinc: carne, legume, soia, cereale, peste, lactate. Licopeina prezenta in fructe si legume rosietice – rosii, ardei gras rosu, pepene etc – are si ea acelasi efect de contracarare a substantelor poluante.

Mancare pentru priviri agere

Chiar daca n-ai probleme cu vederea, le previi daca mananci cat mai des alimente bogate in vitamina A si betacaroten: ficat, ton, lactate, oua, morcovi.
  • 19 de alimente care te inveselesc

Mancare pentru priviri adaptabile

Ca sa vezi cat mai bine pe intuneric, dar si la lumina puternica de zi, ochiul trebuie bine vascularizat, ferit de uscare si protejat impotriva razelor ultraviolete. Ii asiguri aceste calitati mancand peste gras (bogat in acizi grasi omega 3), alimente bogate in flavonoide si fenoli (ulei de masline, varza nuci) si galbenus de ou.
Iar ca sa tii bolile oculare departe (cataracta, degenerescenta maculara, afectiunile retinei), din meniul tau nu trebuie sa lipseasca alimentele ce contin vitamina E (uleiuri vegetale, nuci, unt) si vitamina C (citrice, kiwi, ardei).

Lasă un răspuns

Sus