Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta rapida, ideala primavara

Dieta rapida, ideala primavara

Am o dietă rapidă, ideală primăvara care, respectată cu atenţie, te scăpa de un kilogram pe zi. Este o dietă rapidă asociată cu un regim de detoxifiere. Dietele rapide nu sunt printre cele mai bune, pentru că riscul de a reacumula kilogramele pierdute, adică efectul yo-yo, este foarte mare. În plus, o dietă rapidă, dacă este „ţinută”  mai mult de o săptămâna duce la dezechilibre nutriţionale care determină încetinirea metabolismului. Şi această dietă rapidă este recomandată pe o durată de cel mult o săptămână, urmată de o a doua săptămână de alimentaţie hipocalorică, uşoară, ca măsură de a preveni reacumularea de kilograme.

Respectă cele trei reguli de bază pentru o dietă rapidă: http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2015/03/01/dieta-rapida-2.jpg

1. O dietă rapidă se aplică doar o data la trei luni de zile, niciodată mai des!
2. Trebuie urmate de un interval de două-trei zile de „revenire”, adică de un regim foarte sănătos, care să nu depăşească numărul de calorii din cursul dietei rapide plus 250-300 de calorii.
3.  Dietele rapide nu trebuie respectate mai mult de o săptămână.

Dietă rapidă poate fi respectată pe o perioadă de şapte zile, după care, pentru alte şapte zile, trebuie să dovedeşti reţinere şi prudenţa pentru a nu reacumula  kilogramele pierdute. Nu este o dietă uşoară, dar este eficientă şi timpul foarte scurt al restricţiilor o face utilă.

Dieta este una săracă în calorii. Nu vei suferi de foame pentru că este bogată în proteine, care îţi dau o senzaţie de saţietate relativ confortabilă. Dieta exclude complet zahărul şi grăsimile animale.

Eficientă acestei diete rapide este determinată de o serie de modificări metabolice, astfel că dietă exclude înlocuirea unui aliment recomandat cu altul de „asemănător”, iar meniul trebuie respectat până la ultima virgulă. Evident că această dietă rapidă are şi inconveniente. Este o dietă restrictivă care exclude nu doar zahărul şi grăsimile animale, dar şi lactatele şi orice produs făinos. Dietă îţi poate da o stare de slăbiciune, dar timpul scurt al dietei face că efectele secundare să fie trecătoare.

Iată cum arată planul dietei, în cele şapte zile zile. 

Micul dejun este format, fără excepţie, dintr-o ceaşca de cafea, fără zahăr şi fără lapte şi jumătate de grapefruit. Poţi completa masa cu o bucată de carne albă dar numai o dată la două zile.

Ziua 1. La prânz, o friptură la grătar, o salată verde mare, fără grăsimi, două roşii şi un măr. Seara, două ouă fierte o porţie generoasă de fasole verde şi un măr.
Ziua 2. La prânz, o friptură la grătar şi un pahar mare de suc de roşii. Seara, o porţie mare (cât vrei!) de conopidă şi dovlecei înăbuşiţi la cuptor, cu o linguriţă de ulei şi suc de lămâie, plus o porţie mare de fasole verde (cât vrei) şi un măr.
Ziua 3. La prânz, o friptură la grătar, o salată verde (cat vrei) şi o cană de suc de roşii. Seara, pui la grătar şi roşii coapte plus un pahar de suc de mere sau prune.
Ziua 4. La prânz, două ouă fierte, o porţie mare de fasole verde, o cană de suc de roşii. Seara, friptură la grătar, salată verde (cât vrei) şi un pahar de suc de ananas, fără niciun pic de zahăr sau trei felii de ananas proaspăt.
Ziua 5. La prânz, friptură la grătar, salată verde (cât vrei) şi un pahar de suc de ananas, fără niciun pic de zahăr sau trei felii de ananas proaspăt. Seara două ouă fierte o porţie generoasă de fasole verde şi un măr.
Ziua 6. La prânz, pui la grătar şi roşii coapte plus un pahar de suc de mere sau prune. Seara, o porţie mare (cât vrei!) de conopidă şi dovlecei înăbuşiţi la cuptor, cu o linguriţă de ulei şi suc de lămâie şi un măr.
Ziua 7. La prânz, o friptură la grătar, o salată verde mare, fără grăsimi, două roşii şi un măr. Seara, două ouă fierte o porţie generoasă de fasole verde şi un măr.

La fiecare masă carnea nu trebuie să depăşească circa 200 de grame. Este recomandată carnea de pui şi curcan, dar se poate mânca şi muşchi de vacă şi de porc sau peste slab. Porţiile de legume pot fi îndestulătoare, dar trebuie consumate fără grăsime. În schimb poţi folosi orice fel de condimente. Limitează sever consumul de sare şi bea cel puţin doi litri de apa pe zi, scrie Cuisine AZ.

Apa este necesară pentru că aportul de proteine este foarte mare, iar în absenţa unei bune hidratări dietă nu este eficientă, plus că rinichii şi ficatul sunt suprasolicitaţi. După cele şapte zile de dietă rapidă, în care vei scădea circa 6-8 kilograme, urmează o perioadă de revenire în care trebuie să respecţi meniul iniţial al dietei, dar adaugi cereale la masă de dimineaţă şi lacătate degresate în cantităţi moderate. Rămân valabile restricţiile la făinoase, grăsimi animale şi zahăr. (Otilia Ignat)

 


Lasă un răspuns

Sus