Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 3 afectiuni tratate prin dieta

3 afectiuni tratate prin dieta

Trebuie sa mananci putin si des (cinci mese pe zi) si sa nu te atingi de grasimi si alte alimente in afara celor permise.

Pasi importanti catre reusita

  • Consuma cat de multe legume – poti manca orice cantitate. Ai voie si fructe, dar nu bea mai mult de un pahar cu suc proaspat, intrucat are mai multe calorii!
  • 30-60 de minute de miscare pe zi te ajuta enorm sa obtii cele mai bune rezultate. Nu e nevoie sa urmezi cursuri de aerobic sau fitness, e suficient sa mergi prin parc in ritm alert.
  • Inlocuieste carnea rosie si chiar pe cea de pui cu pestele – o portie nu mai mare decat palma, de trei ori pe saptamana.
  • Nu te atinge de alimentele care contin multe calorii per suta de grame! Gandeste-te ca te saturi cu 500 g de legume fara sa acumulezi mai mult de 200 de calorii, in timp ce un croasant sau un pateu nu tin de foame si contin de doua ori mai multe calorii.

Dieta DASH scade tensiunea

Nu are efectele secundare ale medicamentelor, dar este la fel de eficienta ca ele pentru cei mai multi dintre pacientii care au incercat-o. Asadar, daca vrei sa scapi de suprasolicitarea inimii fara sa suporti starile de oboseala, depresie sau kilogramele in plus aduse de unele antihipertensive, fa un efort si urmeaza cu strictete dieta DASH (recomandari dietetice pentru stoparea hipertensiunii). Multi fani ai dietei au declarat ca, desi la inceput le-a fost greu sa renunte la alimentele preferate, au ajuns chiar sa pofteasca toata ziua la fructe si legume, transformand acest regim intr-un stil de viata:

  • legume crude sau gatite, fructe, inclusiv uscate – cele bogate in potasiu sunt la loc de cinste (salata verde, banane, caise, mazare);
  • nuci, migdale, alune de padure;
  • lactate semidegresate – trei portii pe zi (o portie inseamna 250 ml de lapte, 250 g de iaurt sau 50 g de branza feta);
  • paine cu tarate sau de secara, ovaz;
  • carne slaba de pui, peste sau vita, cu garnitura de legume;
  • la categoria dulciuri, ai voie o lingura cu gem sau un pahar cu limonada, de cinci ori pe saptamana (cele preparate cu unt, margarina, ulei).

Un astfel de meniu reduce hipertensiunea, ajuta inima sa-si reia functiile normale si previne complicatiile.

Pasi importanti catre reusita

  • Incepe ziua cu fructe si inchei-o cu legume. Tot fructele si legumele sunt cele mai bune gustari, pline de vitamine si sarace in calorii.
  • Ia trei mese principale si doua gustari pe zi, pe cat posibil la ore fixe, fara sa mananci dupa ora 18.
  • Redu consumul de sare (da gust salatelor cu branza feta si nu adauga sare) si evita inclusiv apa minerala cu un continut mare de sodiu! De asemenea, tigarile sunt interzise, iar consumul de alcool trebuie pe cat posibil limitat.
  • Sedentarismul este unul dintre cei mai aprigi dusmani ai inimii. Asadar, fa miscare zilnic, macar 30 de minute! Cu cat de zbenguiesti mai mult, cu atat slabesti mai repede.

Dieta Portfolio, reteta anticolesterol

Colesterolul marit aduce riscuri importante cand vine vorba de infarct sau atac vascular. Si de data asta, pe langa factorul genetic, alimentatia se face vinovata de cele mai multe ori de nivelul crescut al colesterolului rau din sange (LDL). Si tot alimentatia te salveaza. David Jenkins, parintele conceptului de indice glicemic, a nascocit o dieta care scade rapid colesterolul din sange.

Cum functioneaza

Nu multa lume reuseste sa tina acest regim vegetarian restrictiv mai multe luni la rand, dar doua saptamani sunt suficiente ca sa-ti dai seama daca ti se potriveste. Dieta Portfolio se bazeaza pe cateva categorii de alimente care tin departe bolile de inima, impiedicand absorbtia grasimilor in sange:

  • produsele din soia – lapte, iaurt, boabe, branza tofu – inlocuiesc carnea si lactatele cu proteine animale;
  • alimentele bogate in fibre, precum legumele si fructele, taratele de ovaz, orzul, fasolea, vinetele, precum si suplimentele de fibre sunt recomandate pe durata dietei – le gasesti la farmacie;
  • un element aparte al dietei este recomandarea de a consuma fitosteroli, pe care ii procuri din nuci, migdale, ulei de porumb sau soia, precum si din suplimente alimentare;
  • singurul dulce permis este cate o lingurita cu gem.

Pasi importanti catre reusita

  • Cand ti se face pofta de o gustare, mananca un pumn plin cu nuci, migdale sau alune neprajite, fara sare (se recomanda 30 g zilnic).
  • Redu treptat, pana reusesti sa scoti complet din meniu carnea, branza, ouale, produsele de patiserie, prajiturile, prajelile, laptele din proteine animale. Cu cat mananci mai putine din aceste alimente, cu atat mai bine o sa stai cu colesterolul.
  • Fa cunostinta cu produsele din soia! Laptele, iaurturile si chiar branzica tofu le pot inlocui de minune pe cele din lapte de vaca sau capra.
  • 30 de minute de sport zilnic sporesc efectele dietei.

Surprinzator la prima vedere, dar dovedit experimental: unele dintre cele mai periculoase afectiuni pot fi invinse cu ajutorul alimentatiei sanatoase, mai ceva decat cu pastile! Miscarea moderata si un meniu sarac in grasimi, sare si zahar fac minuni. Dupa numai cateva saptamani de regim, o sa observi rezultatele: colesterol mai mic, tensiune si glicemie cu mult sub valorile ingrijoratoare cu care erai obisnuita.

Dieta Pritikin tine diabetul sub control

Diabetul de tip II afecteaza milioane de persoane, iar mare parte din ele sunt femei. Indiferent cum si cand ai dobandit aceasta afectiune, meniul zilnic joaca un rol esential in controlul glicemiei. Inventata de Nathan Pritikin, dieta ce-i poarta numele este cunoscuta, inainte de toate, pentru beneficiile pe care le aduce inimii – de altfel, Pritikin a pus la punct acest program ca sa-si trateze propriile suferinte cardiovasculare. Un efect la fel de important al regimului este acela ca scade nivelul glicemiei bolnavilor de diabet de tip II in asa masura, incat multi dintre ei primesc de la medic permisiunea de a renunta la medicatie.

  • Dupa 4-5 zile de dieta Pritikin tinuta ca la carte, acul cantarului va indica mai putine kilograme, iar glicemia va fi mai mica. Nu renunta

Cum functioneaza

Dieta Pritikin este stricta si destul de austera: toate produsele permise sunt naturale si, cel mai important, fara grasimi. N-o sa fie floare la ureche sa renunti la briose, pateuri, friptura si alcool (de multe ori, diabetul de tip II este declansat de excesul de calorii si mancaruri procesate) si sa le inlocuiesti cu o dieta aproape vegetariana, cu un continut minim de grasimi. Lasa-le timp papilelor tale gustative sa se acomodeze cu noul meniu, iar in cateva zile, ai toate sansele sa te obisnuiesti. Merita din plin! Ai voie sa consumi si proteine animale, dar in cantitati mici.

Iata ce poti manca:

  • fructe (mere, pere, banane, capsune) si legume (inclusiv cartofi, fasole, mazare);
  • cereale integrale (cu un continut minim de zahar sau sare), orez integral, ovaz;
  • paste din faina integrala consumate cu legume;
  • lactate fara grasime;
  • peste de mare;
  • cafea decofeinizata.

Comments

comments

Lasă un răspuns