Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 3 diete în vogă

3 diete în vogă

Scapă de kilogramele în plus abordând unul din principiile la modă în această perioadă!

Dorința de a avea o siluetă de invidiat o împărtășim toate, însă fiecare organism este unic și reacționează diferit la curele de înfometare la care îl supunem. Există diete care ne devin aliate dacă le aplicăm ținând cont de preferințe și de stilul de viață. Nu-ți propune să slăbești rapid, ci frumos, fără să pui la loc și, desigur, fără efecte nefaste asupra sănătății. Alege tipul de dietă care ți se potrivește!

I. Slăbește mâncând des!

Nu este un paradox: chiar scazi în greutate dacă mănânci din două în două ore. Nu ai voie să sari vreo masă și e obligatoriu să ai în farfurie alimente hrănitoare, la ore fixe, în cantități mici și să le excluzi pe cele intens procesate, ce conțin calorii goale și frânează debarasarea de grăsimile inestetice. Vei avea surpriza plăcută ca, după doar o săptămână, să scapi de 3-4 kilograme.

Regulile dietei

Știai că înfometarea îngrașă? Dacă nu mănânci regulat, este posibil să pui pe tine câteva kilograme. Ei bine, această metodă funcționează pe principiul opus. Cu alte cuvinte, cu cât te alimentezi mai des, cu atât îi oferi organismului energia necesară funcționării optime, în vreme ce, dacă îl privezi de hrană, corpul are tendința să facă depozite și obții exact rezultatul opus celui dorit. Când mănânci dezordonat, induci organismul în eroare, iar efectul imediat este nu doar greutatea oscilantă, ci și apariția unor probleme de sănătate. Printre consecințele asupra siluetei, se numără efectul yo-yo din dietele hiopocalorice, ce-ți aduce dublul kilogramelor pierdute la scurt timp după ce ai încheiat dieta. În schimb, menținerea unei glicemii constante pe tot parcursul zilei transmite organismului mesajul că se poate simți suficient de confortabil încât să-și regleze greutatea până ce ajunge la starea de confort. În același timp, prin evitarea pragurilor glicemice, asiguri fluxul constant de energie, iar asta te ajută să ții sub control sănătatea inimii și te pune la adăpost de diabet și alte tulburări metabolice.

Cum pui în practică

Deși hrănitor și revigorant, regimul nu trebuie urmat mai mult de două săptămâni din pricina lipsei de varietate ce-ți poate induce o ușoară senzație de epuizare. Exercițiul fizic nu este obligatoriu, însă n-ar strica să profiți de vremea frumoasă și să faci mai multe plimbări, ce pun pe roate metabolismul leneș. Nu scăpa din vedere cei doi litri de apă pe zi pentru hidratare! Dacă totuși ți se face foame, limitează-te la un fruct, un morcov ori câteva semințe. Iată un exemplu de meniu:

  • Ora 8: 1 felie de pâine integrală și 1 cafea neîndulcită
  • Ora 10: 1 ou fiert tare sau ½ cană cu migdale crude
  • Ora 12: 150 g carne de curcan la grătar și 3 frunze de salată verde
  • Ora 14: 200 g brânză dietetică sau iaurt sărac în grăsimi
  • Ora 16: 200 ml suc de fructe sau smoothie de legume
  • Ora 18: 2 mere sau ½ ananas
  • Ora 20: 150 ml supă-cremă de legume sau 2 cartofi copți
  • Ora 22: 200 ml suc de roșii ori suc limpede de crudități

II. Mănânci orice combinație și slăbești

Pare de domeniul fantasticului, însă cercetări recente vin cu dovada că poți să mănânci aproape orice și să scapi de kilogramele în plus fără să te chinuiești cu exercițiile la sală sau cu foamea permanentă, specifică majorității dietelor. În funcție de constituție, vei slăbi de la 100 g la 1 kg pe zi.

Regulile dietei

Dieta creată de Seth Roberts, fost profesor de psihologie la Universitatea Tsinghua din Beijing și Universitatea California-Berkeley, se bazează pe un principiu pe cât de simplu, pe atât de eficient: consumă zilnic, cu o oră înainte de fiecare masă și la o oră după ce mănânci, între una și patru lingurițe cu ulei, fără o aromă puternică, diluat în apă. Profesorul a făcut cercetări și a constatat că, atunci când consumi alimente puternic aromatizate (cum sunt sucul carbogazos, gogoșile, hamburgerii, prăjiturile, tocănițele), apetitul crește, fiind nevoie de mai multă hrană. În schimb, alimentele slab aromatizate sau fără arome, precum uleiul de măsline extralight sau cel de rapiță, contribuie la scăderea poftei de mâncare. Astfel, spune cercetătorul, consumul acestui amestec nearomatizat te ajută să ții în frâu timp îndelungat pofta de ciugulit alimente nesănătoase și să rămâi sătulă. Astfel, te vei hrăni cumpătat, nu sub impulsul apetitului exagerat. Roberts a slăbit 16 kg în urma dietei sale și a reușit să se mențină. A numit-o Shangri-La, după tărâmul imaginar din literatura lui James Hilton, și a caracterizat-o drept dieta care aduce armonia între oameni și mâncare. Mai mult, amestecul de ulei este valoros datorită faptului că reglează metabolismul și împiedică stocarea caloriilor în exces, deoarece consumi exact cât are nevoie organismul, fără să simți nevoia de gustări între mese.

Cum pui în practică

Oricât de idealist pare, chiar poți să faci orice asociere (considerată de nutriționiști îngrășătoare), cu singura condiție să bei corect licoarea ce scade pofta de mâncare și accelerează arderile. În cele ce urmează, găsești un plan de meniu orientativ, pe care să-l adaptezi în funcție de preferințe ori situație. De exemplu, dacă știi că urmează să ajungi la o petrecere pe seară, asigură-te că ai geantă o sticluță cu ulei pe care, la nevoie, să-l amesteci cu un pahar cu apă.

La trezire: 1 pahar cu apă plată în care ai stors 1 lămâie sau un ceai de plante medicinale

Ora 8: 1 pahar cu apă plată în care ai amestecat 1 linguriță de ulei

Ora 9: 1 omletă din 2 ouă, 1 felie de bacon și 1 ardei gras, 1 felie de pâine cu semințe, 1 cafea

Ora 11: 1 măr

Ora 13: 1 pahar cu apă plată în care ai amestecat 1 linguriță de ulei

Ora 14: 200 g pește fript, 2 cartofi copți cu unt, 1 bol de salată de varză crudă, morcov ras și dressing de maioneză și muștar

Ora 15: 1 pahar cu apă plată în care ai amestecat 1 linguriță de ulei

Ora 16: 1 banană

Ora 18: 1 pahar cu apă plată în care ai amestecat 2 lingurițe de ulei

Ora 19: 1 castron de ciorbă de legume, 200 g carne de vită cu sos de piper, 1 felie de brânză tare, 1 bol de salată de roșii cu castraveți, ceapă verde și verdețuri, iar ca desert, 1 porție de tartă cu fructe de pădure

Ora 20: 1 pahar cu apă plată în care ai amestecat 2 lingurițe de ulei

Sfaturi de reușită

Dacă nu poți să renunți la alimentele preferate și vrei să slăbești, folosește uleiul de măsline cu aciditate scăzută. La fel de eficiente sunt uleiurile de floarea-soarelui, de semințe de dovleac, de semințe de struguri, de orez etc., însă fără să le aromatizezi. Introdu treptat (nu la toate mesele) amestecul de ulei, dar dacă au trecut două săptămâni și nu ai reușit să scapi de niciun gram, crește doza zilnică cu o lingură de ulei. Această rutină, spune specialistul, nu trebuie să facă uitate alimentele cât mai naturale și să facă loc celor procesate. În tot cazul, uleiul nu te lasă să cazi pradă tentațiilor hipercalorice sau tendinței de a te alimenta în exces.

III. Slăbește cu puțin din toate!

Acesta este mai degrabă un stil de viață decât un principiu de slăbire. Ideea nu este să renunți la alimentele preferate, ci să reduci cantitățile. Avantajul este nu doar că îți satisfaci poftele, dar și mănânci din toate și reușești să slăbești.

Reguli de bun-simț

Dr. Oz este de părere că dieta care îți dă voie să pui în farfurie doar ce-ți face cu ochiul (deserturi, chipsuri, prăjeli și alte mâncăruri pe care le consumi cu plăcere) îți satisface acel nesaț de nepotolit. Deși pare că ia forma mâncatului emoțional, regimul se pliază pe nevoia pe care o ai, fără să-ți afecteze silueta. Primul avantaj este, desigur, dispariția sentimentului de vinovăție, iar al doilea e că se poate transforma în atu și să pierzi considerabil în greutate atât timp cât nu depășești limitele. Condiția e ca alimentele considerate tabu în diete (precum ciocolata, pastele, cartofii prăjiți etc.) să fie consumate doar de poftă, nu să te sature. Astfel, dacă te tentează ciocolata și visezi că o mănânci pe toată, va trebui să te mulțumești doar cu un pătrățel. Dacă depășești proporțiile, principiul doctorului Oz nu-ți mai este de folos, iar silueta ta va avea de suferit. Pe scurt, ideea de bază este să nu-ți obișnuiești organismul cu acest așa-zis bine, fiindcă îi vei da semnalul că nu trebuie să depună niciun efort să scape de povara kilogramelor. Dacă, în schimb, ești cumpătată și îi oferi mai puțin decât se așteaptă, mesajul primit (alimentarea cu o mică parte din bunătăți) îl face să-i scadă așteptările și se va liniști, cu marele beneficiu că poftele scad treptat în intensitate și nu vei mai suferi constant de foame. Moderația este o armă eficientă nu doar în plan psihologic, ci și în plan fizic: îi dai organismului semnalul că nu-l privezi de hrana la care poftește și astfel nu e nevoie să facă stocuri. Nu în ultimul rând, nu mai e cazul să numeri zilele până la terminarea curei, ca apoi să te înfrupți din toate fără măsură.

Hormonul, bată-l vina!

Dacă îi oferi corpului carburant atunci când simte nevoia, vei avea un control sporit asupra apetitului. Hormonul care guvernează metabolismul și este responsabil de creșterea în greutate poartă numele de leptină (obezitatea, spun specialiștii, se asociază cu un nivel crescut de leptină). Dacă organismul e satisfăcut, nu vei mai avea impulsul să dai buzna în primul fast-food. În caz contrar, vei simți permanent nevoia de a ciuguli ceva, iar asta, pe termen lung, creează rezistență la leptină și, întocmai ca în cazul insulinei, favorizează îngrășarea. Așadar, poartă cu tine o tabletă de ciocolată și mănâncă atunci pofta când simți nevoia, fără să depășești măsura. Dacă poftești la cartofi prăjiți, câteva bastonașe sunt suficiente să te sature, chiar și fără să pui alături trei hamburgeri. Trebuie doar să-ți propui să slăbești!

Cum pui în practică

Printr-un meniu variat și numai câteva excepții (alimente preferate de consumat doar de poftă, din când în când), vei ajunge la silueta dorită și poți pierde chiar patru kilograme pe lună fără prea mult efort.

Mic dejun: 1 bol cu fulgi de ovăz și lapte degresat

Gustare la ora 11: 2 fructe preferate

Prânz: 1 bol de supă-cremă de roșii, 1 cartof prăjit, 2 ochiuri, 1 bol de salată verde amestecată cu țelină rasă și zeamă de lămâie

Gustare la ora 16: 1 pătrățel de ciocolată, câteva migdale crude

Cină: 1 porție de mâncare de fasole verde, 1 bol de salată de castraveți cu mărar, iar la desert, 1 bol de orez cu lapte

                

Citește și:

Siluetă de vis cu buget redus

Bauturile ideale pentru dieta

Dieta cu paine prajita

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.15/16.04.2015

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns