Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Asa silueta, asa dieta

Asa silueta, asa dieta

Știai că zonele pe care se depune mai multă grăsime pe siluetă (șolduri, fese, abdomen etc.) dezvăluie nu doar obiceiurile alimentare, ci și ce să faci pentru a scăpa de rotunjimile nedorite? Așadar, spune-mi unde te îngrași ca să-ți zic cum să slăbești!

Toți am vrea să slăbim mai mult în anumite părți ale corpului, dar regimurile nu ne prea ajută să facem asta. E adevărat, ținând dietă reușim adeseori să pierdem câteva kilograme, dar rareori din zonele din care am dori noi. Iar după regim, ne îngrășăm la loc, grăsimea depunându-se, din nefericire, exact în aceleași locuri. Astfel, după fiecare dietă eșuată, silueta se poate deforma mai mult ca înainte.

Oamenii de știință știu deja că forma corpului se datorează în mare parte bagajului genetic al fiecăruia. Dar genele nu sunt totul! Modul și zonele în care se acumulează grăsimea sunt influențate de stilul de viață, alimentație, stres, unele dezechilibre hormonale, toxinele acumulate în corp. Forma corpului tău îți arată ce greșeli faci și ce măsuri să iei ca să scapi de kilogramele nedorite.

Ai burtică

Burtica ta rămâne rotundă și proeminentă indiferent cât te străduiești să scapi de ea. Chiar și când reușești să slăbești, abdomenul tău nu e niciodată plat.

Cauze. Acumularea kilogramelor în plus pe burtă este cauzată cel mai probabil de excesull hormonului de stres, cortizolul, care îi comandă corpului să stocheze grăsimi în zona abdomenului. Alte cauze posibile sunt tendința de a sări peste mese, ereditatea, lipsa de mișcare, alimentația dezechilibrată.

Soluții. Ca să reduci nivelul cortizolului, încearcă prin orice mijloace să scapi de stres și anxietate: tehnici de relaxare, yoga, exerciții de respirație, Pilates, drumeții, întâlniri cu prietenii, activități distractive etc. Fă mișcare, dar nu exagera cu efortul, fiindcă prea mult exercițiu cardiovascular crește nivelul de stres. Cele mai potrivite exerciții fizice sunt abdomenele (ca să le execuți corect, partea lombară trebuie să rămână lipită de podea), plimbarea pe bicicletă, alergarea, mersul în ritm alert. Renunță la zahăr! Alimentația ta trebuie să fie bogată în proteine, legume și fructe, dar ai nevoie în cantități moderate și de grăsimi sănătoase (uleiuri de cocos, măsline, susan). Nu reduce prea mult caloriile (minimum 1.250 pe zi), întrucât corpul intră în stare de stres din cauza înfometării.

Șolduri late, fese durdulii

Rotunjimile apărute în special în partea inferioară a corpului sunt o problemă ce supără multe femei, chiar și pe multe dintre cele slăbuțe. Grăsimea se depune îndeosebi pe coapse, șolduri și fese. De regulă, celulita este prezentă.

Cauze. Zonele în care se stochează grăsimea sunt influențate de hormonii secretați de ovare. Foliculina, de pildă, favorizează îngrășarea la nivelul șoldurilor și feselor, neplăcere ce poate debuta la orice vârstă, când apar schimbări hormonale (pubertate, sarcină). O altă cauză a îngrășării în special în zona șoldurilor și coapselor este nivelul scăzut de progesteron, un hormon cu efecte antidepresive, antianxioase și diuretice, dar care joacă un rol important în arderea grăsimilor. În perioadele de stres, secreția de progesteron scade. La unele persoane, depunerea grăsimii în partea inferioară a corpului nu are cauze hormonale, ci e o particularitate moștenită din familie. Aceste depozite sunt foarte rezistente la diete. Există însă o parte bună a lucrurilor: e mai bine pentru sănătate ca grăsimile să fie stocate de la talie în jos, nu pe abdomen.

Soluții. Este puțin probabil să obții rezultate bune cu un regim alimentar. Totuși, e necesar să eviți preparatele pe bază de soia (care conțin fitoestrogeni), produsele tip fast-food, dulciurile, pâinea, grăsimile rele (grăsimile trans, unele uleiuri rafinate). Foarte important pentru tine este să scazi nivelul de stres și de anxietate, fiindcă ambele duc la dezechilibre hormonale. Te ajuta într-o oarecare măsură exercițiile fizice care solocită mușchii din zonele afectate, precum gimnastică, alergare, ciclism, Pilates, dar și plantele, tratamentele de remodelare corporală.

Colăcei în jurul taliei

Ai putea spune că ești o persoană suplă, dar te nemulțumesc colăceii de grăsime din jurul taliei, care se revarsă atât de inestetic deasupra blugilor. E o problemă agravată de lăsarea mușchilor abdominali, care nu sunt suficient munciți.

Cauze. Grăsimea din jurul taliei poate fi semnul unei disfuncții în gestionarea insulinei. Alte cauze frecvente sunt alimentația bogată în zahăr și sedentarismul.

Soluții. Trebuie să reduci consumul de carbohidrați (glucide). Renunțând la dulciuri și micșorând substanțial porțiile de pâine, cartofi, paste făinoase și orez, ar trebui să constați o diminuare de minimum 50% a volumului de grăsime din jurul taliei. De asemenea, fă mai multă mișcare! Alimentele bogate în antioxidanți (fructe, legume, ceai verde) sunt de mare ajutor în stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

Dolofană de la brâu în sus

Kilogramele în plus se depun mai ales pe față, gât, umeri, brațe, torace, spate, uneori pe burtă. La unele persoane, este prezentă o umflătură de grăsime sub ceafă, vizibilă din profil.

Cauze. Această localizare a grăsimii este legată de excesele alimentare repetate, care până la urmă produc dezechilibre metabolice.

Soluții. Evident, trebuie să mănânci mai puține calorii. Alege carnea slabă, legumele și fructele și renunță la pâinea albă, făinoase și dulciuri! În ce privește activitatea fizică, te ajută să-ți remodelezi silueta orice exercițiu care te face să transpiri și accelerează pulsul.

Obezitate aterogenă

Se caracterizează printr-un surplus de greutate important, ce poate ajunge la 20 kg. Excesul de grăsime e localizat la nivelul abdomenului, sub țesutul muscular abdominal și pe flancuri. Abdomenul e mare, rotund, proeminent și tare, iar pe laterale se află câte un colăcel de grăsime. În general, colesterolul, trigliceridele și tensiunea arterială sunt crescute.

Cauze. Factorii care stau la originea acestui surplus de greutate sunt variați: pilulă contraceptivă inadaptată, rezistență la insulină, alimentație bogată în glucide și grăsimi rele, încetarea sportului, sarcină, șocuri afective, antecedente familiale. Obezitatea aterogenă se declanșează progresiv – după 40 de ani la bărbați și după vârsta de 45 de ani la femei. Acest tip de siluetă predispune la riscuri cardiovasculare.

Soluții. Renunță la zaharurile rapide (au indice glicemic mare): dulciuri, cartofi, pâine albă, paste făinoase. Include în meniu grăsimile sănătoase precum omega 3 (le găsești în pește, semințe, nuci, migdale). Fă mai multă mișcare!

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.3/22.01.2015

Autor:  Angelica Cîlțan

Sursa foto: Guliver/Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus