Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cat inseamna 2000 de calorii?

Cat inseamna 2000 de calorii?

Tu stii cat inseamna 2000 de calorii? De ce tocmai 2000 de calorii? Pentru ca o femeie adulta are nevoie in medie de circa 2.000 de calorii zilnic. Aceasta este valoarea care iti satisface necesarul energetic, fara riscuri pentru silueta.

Se pune intrebarea daca stii sa eveluezi corect cat inseamna 2.000 de calorii si daca stii sa alegi mancarea potrivita. Nutritionistii sustin ca dieta care se invarte in jurul valorii de 2.000 de calorii este ideala, daca tii cont si de ceea ce mananci.

Sunt mai multe variante, poti manca mult sau putin, sanatos sau nesanatos. Iata cat si ce inseamna 2000 de calorii?

Varianta ideala inseamna un bol de grau integral sau alte cereale si lapte degresat, plus doua linguri cu afine, o banana mica si un pahar mic de suc proaspat de portocale, indoit cu apa minerala. Pana la serviciu te poti delecta cu o cafea cu zahar si lapte. La gustare o portocala, doua felii de sunca si o prajiturica cu fulgi de ovaz (sau alte cereale) si o portie mica de branza degresata.

Masa de pranz poate inseamna o felie de paine prajita cu fasole batuta, o banana, un pumn de caise uscate si o felie de paine cu branza degresata. Dupa-amiaza o cafea si doua bucatele de ciocolata, plus un bol de fructe proaspete. Pana la cina, un mar.

Cina, in limita celor 2.000 de calorii, poate contine cateva bete de morcov cu hummus cu putina grasime. La asta se adauga un castron mare de salata cu otet balsamic si sos de chilli dulce si o bucata de file de somon la gratar. Pentru un final dulce: un castron cu fructe cu iaurt degresat si un pahar vin alb.

O varinata cu trei mese pe zi, fara gustari inseamna: 80 de grame de cereale, doua linguri cu fructe de padure, o briosa, suc de portocale si o cafea cu o lingurita de zahar. Pentru pranz o ciorba de zarzavat, o salata de legume crude si o bucata de piept de pui la gratar, un bol plin cu fructe, un pahar cu lapte si doua prajiturele de ovaz, iar la cina, fasole verde, peste la gratar, doua linguri cu orez brun, salata, fructe, o portie de fistic (pana in 30 de boabe) si un pahar cu vin.

Trebuie sa stii ca un meniu complet intr-un fast food are peste 2.500 de calorii!

In loc de final trei trucuri: bazeaza-te pe fibre, pentru ca sunt cele care iti tin cel mai bine apetitul sub control, dilueaza toate sucurile naturale pe care le bei cu apa, si consuma multe lichide, dar fii atenta la grasimile pe care le consumi, la tipul acestora si, mai ales, la cantitate.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns