Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cele mai bune alimente pentru slăbit

Cele mai bune alimente pentru slăbit

Mere, grepfrut, conopidă, ceai verde, ghimbir, dafin. Descoperă cele mai eficiente remedii naturale împotriva kilogramelor în plus.

Te-ai săturat de regimurile stricte? Renunță la ele! Nu sunt sănătoase și nici ușor de respectat. Există alternative mai blânde: unele plante și alimente te ajută să-ți recapeți silueta fără oboseală, fără înfometare. Grație lor, vei reuși să ții în frâu apetitul și pofta de dulciuri, să elimini surplusul de apă din corp, să stimulezi arderea grăsimilor. Iată șapte soluții naturale spre care să-ți îndrepți atenția dacă scopul tău e să slăbești sănătos și echilibrat. Alege-o pe cea care crezi că ți se potrivește optim.

1. Mere

Cu un măr pe zi, vei reuși nu doar să ții doctorul departe, ci și să scapi de câteva kilograme. Merele sunt foarte bogate în antioxidanți, fibre, vitamine și minerale. Substanțele active conținute de aceste fructe delicioase împiedică depunerea colesterolului pe vasele de sânge, scad nivelul colesterolului rău (LDL), facilitează digestia și eliminarea toxinelor. Înainte de mesele principale, ronțăie un măr: cele 4-5 g de fibre pe care ți le oferă îți asigură instantaneu senzația de sațietate, astfel că vei mânca mai puține calorii la masă. 

2. Grepfrut

Studii recente au dovedit că adăugând grepfrut sau suc de grepfrut în meniul zilnic poți slăbi fără a schimba ceva în alimentație. În ce constă cura cu grepfrut? Înainte de mesele principale, mănâncă o jumătate de grepfrut sau bea 150 ml de suc de grepfrut neîndulcit, preparat în casă. Dacă vrei, poți adăuga puțină zeamă de lămâie. Reține că, atât timp cât continui să mănânci normal, nu slăbești spectaculos: în jur de 500 g pe lună. Dacă vrei să obții rezultate repede, redu numărul caloriilor și fă puțin sport.

3. Ceai verde

Este o alegere excelentă pentru pierderea surplusului de greutate. Savurând în mod regulat ceai verde, procentul de grăsimi din corp scade cu 30%, în special la nivelul taliei. Ceaiul verde ajută la arderea grăsimilor și împiedică acumularea zahărului sub formă de grăsimi. Și, nu în ultimul rând, această băutură are proprietăți diuretice, favorizând eliminarea toxinelor. Pe durata dietei, bea zilnic două căni cu ceai verde (la 30 de minute după micul dejun și prânz) ca să stimulezi arderea surplusului de grăsimi. Infuzia se prepară cu o linguriță de plantă la 200 ml de apă clocotită (se lasă la infuzat cinci minute).

4. Usturoi

Usturoiul te ajută să scapi de kilogramele în plus. Tot ce trebuie să faci este să presari peste mâncarea obișnuită usturoi mărunțit. În acest fel, conform unui studiu japonez, ai putea slăbi în jur de 12-13 kg în șase luni (2 kg/lună).

5. Dafin cu scorțișoară

Dacă n-ai încercat niciodată această licoare, acum e ocazia perfectă. Aceasta e o combinație ideală pentru pierderea extrakilogramelor. Dafinul este diuretic și ajută la eliminarea surplusului de apă, iar scorțișoara stimulează metabolizarea grăsimilor la nivel celular. Peste 6-7 foi de dafin și o bucată de 1 cm dintr-un baton de scorțișoară, adaugă o cană cu apă clocotită. Lași la infuzat câteva minute, apoi te delectezi cu acest minunat ceai. Bea câte o cană înainte de micul dejun și prânz și una cu o jumătate de oră înainte de culcare.

6. Conopidă

Este bogată în vitamina C: cu doar ½ cană de conopidă, îți asiguri peste o treime din necesarul zilnic de vitamina C. Nu are multe calorii, dar fibrele pe care le conține te satură rapid. Folosește-o în locul alimentelor grele și bogate în calorii, fiartă la aburi, alături de alte legume, sau sub formă de piure ori supă-cremă.

7. Ghimbir

Îmbunătățește digestia, oferă senzația de sațietate, elimină surplusul de apă, ajută la stabilizarea glicemiei, stimulează arderea și eliminarea grăsimilor consumate în timpul meselor. Este important să bei ceaiul cu cel puțin 20 de minute înainte de mese. În acest fel, nu doar că este ușurată digestia, ci este împiedicată depunerea grăsimilor. Rade o bucată de rădăcină de ghimbir proaspăt ca să obții o cantitate echivalentă cu o linguriță. Peste ghimbirul ras, toarnă o cană cu apă clocotită. Lasă la infuzat zece minute, apoi bea ceaiul.

Alimente care taie foamea

* Apă. Când bei un pahar mare cu apă, fibrele alimentare din stomac se umflă și diminuează senzația de foame.

* Supă. Acționează ca apa, dar îți oferă în plus, grație ingredientelor din care e preparată (legume, verdețuri etc.), o cantitate deloc neglijabilă de vitamine și minerale.

* Carne. Alimentele bogate în proteine, în special carnea albă (pui, curcan, mușchi de vițel) și anumite feluri de pește (ton, somon), satură pentru mai multă vreme, ajutându-te astfel să consumi mai puține calorii de-a lungul zilei.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr44/03.11.2016
Autor:Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus