Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Combustibili pentru fitness

Combustibili pentru fitness

Ca sportul să merite efortul, asezonează-l cu alimente care cresc forţa, stimulează arderile şi te ajută să te recuperezi rapid după zecile de minute de transpirație!

Poți face fitness în fiecare zi și să nu slăbești deloc. Devine frustrant și fără motivație. Greșeala cel mai des întâlnită este alimentația necorespunzătoare. Nu te antrena pe stomacul gol, crezând că astfel vei slăbi mai rapid. Când faci acest lucru, energia consumată topește mușchii, nu grăsimea. Ca să ataci colăceii, ia o mică gustare cu 1-2 ore înainte de a face sport – carbohidrații sunt cei mai indicați pentru a aduce energie care să stimuleze arderea grăsimilor. Dacă vrei să-ţi crești nivelul de putere la maximum în timpul antrenamentelor, urmează reţeta lui Popeye și mănâncă spanac! Este o sursă bogată de nitraţi, o componentă care creşte rezistenţa musculară, a relevat recent un studiu suedez. Iată şi alte alimente ce-ţi pot deveni aliate înainte sau după sală!

Refă-ți tonusul muscular

Bea ciocolată cu lapte

Ciocolata cu lapte este mai eficientă decât cele pe bază de carbohidraţi în ce priveşte refacerea muşchilor şi dezvoltarea datorită combinaţiei de proteine şi carbohidraţi. Este ideală cu o oră înainte de antrenament sau imediat după aceea.

Arde mai cu foc grăsimile

Consumă ovăz

Piureurile pe bază de ovăz furnizează energie şi favorizează pierderea greutății datorită indicelui glicemic scăzut. Un studiu britanic a demonstrat că femeile care au luat un mic dejun cu indice glicemic scăzut au pierdut de două ori mai multă grăsime decât cele nu au făcut acest lucru. Consumă alimente cu indice glicemic scăzut cu o oră sau două înainte de a face exerciţii fizice.

Slăbește rapid

Împrietenește-te cu lactate fermentate

Dacă nu mănânci lactate, organismul secretă hormoni care determină reținerea de calciu și grăsimi. Nutriționiștii ne recomandă trei porții de lactate pe zi: brânză de vaci, iaurt, lapte bătut. Cele mai bune exerciții pentru reducerea țesutului adipos sunt cardio, dar lactatele sunt recomandate și celor care le combină cu exercițiile de forță.

Fă-ți masă musculară

Consumă ulei de măsline și carne de vită

Două, trei porții de carne de vită pe săptămână și două lingurițe cu ulei de măsline pe zi te ajută să obții mai ușor masă musculară atunci când ai nevoie de un plus de tonus. Grăsimile monone-saturate din ulei au valențe antiinflamatoare, reducând riscul sau intensitatea febrei musculare. Aceste alimente sunt indicate celor care fac antrenamente cu greutăți.

Reglează-ți ritmul cardiac

Alege somonul

Dacă introduci în alimentaţie peşte gras și îl consumi regulat, îţi ajuți inima să se adapteze mai bine la efortul fizic. S-a constatat că cicliştii care au consumat ulei de peşte timp de opt săptămâni au ritmul cardiac mai scăzut în timpul efortului fizic decât cei care ocolesc astfel de alimente. Grăsimile bune reduc, de asemenea, riscul accidentelor în timpul exerciţiilor. Este indicat mai ales atunci când faci aerobic, tae-bo, spinning, alergare, sporturi cu ritm alert.

Scapă de crampele musculare

Mănâncă o banană

O banană medie îţi aduce 10% din aportul zilnic de potasiu şi magneziu, electroliţi vitali pentru contracţia musculară şi relaxare, care îndepărtează crampele şi spasmele musculare. Acest fruct conţine carbohidraţi cu acţiune lentă, deci o banană cu 30 de minute sau o oră înainte de exerciţii îţi va oferi energia necesară pentru efortul fizic.

Evită deshidratarea

Bea 500 ml de apă

Organismul consumă apă și când respiră, cu atât mai mult când face efort. Este important să începi fiecare antrenament perfect hidratată, ca efortul să dea rezultate bune. Cu patru ore înainte de orice fel de antrenament, trebuie să te hidratezi cu 5-7 ml pentru fiecare kilogram pe care-l ai – aproximativ o jumătate de litru pentru o persoană de 70 kg. Nu este nevoie să consumi apă în timpul antrenamentelor sub 40 de minute și nici atunci când faci yoga, dar e obligatoriu să te hidratezi când faci efort susținut mai mult timp, cu 500-800 ml pentru fiecare oră de antrenament. Nu consuma mai multă apă, pentru că suprahidratarea obosește organismul și nu mai dă randament la arderea grăsimii, ba poate chiar să rețină apa și să te îngrași.

Combustibil lichid

Consumă băuturi sportive

Dacă faci sport mai mult de o oră, consumul de carbohidrați poate fi sub formă de băutură care să aducă glucoză în sânge pentru energie imediată, crescând rezistența și ajutându-te să te antrenezi mai bine. Băutura poate fi înlocuită cu două banane sau 50 g de fructe uscate.

Articol preluat din ediția de octombrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus