Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum mananci paine fara se te ingrasi

Cum mananci paine fara se te ingrasi

Pâinea este un aliment gustos și sănătos, necesar unei diete echilibrate, dar care are o valoare calorică mare, motiv pentru care trebuie să ai grijă cum mănânci pâine fără să te îngrași. Iată regulile:

→ Nu consuma mai mult de două felii subţiri la o masă şi evită combinaţiile cu alte alimente care aduc calorii.
→ Când mănânici pâine, contează dacă alegi coaja sau miezul, precum şi ce combinaţii faceţi ori câte felii consumi la o masă. Consumul exagerat de pâine, spre exemplu o franzelă la o masă, predispune la obezitate şi diabet. Ține cont de faptul că, la pâine, coaja este mai calorică decât miezul.

Patru felii toast (100 g) echivalează cu 220 de calorii.
→ Pâinea combinată cu lactatele este o combinaţie sănătoasă. Nu combina pâinea cu unt şi gem. Pâinea nu se asociază nici cu brânză grasă, mezeluri, paste, orez, cartofi sau fructe.
→ Poți mânca pâine cu legume gătite şi/sau crude, lactate slabe, ouă sau salată de crudităţi.

→ Dacă vrei neapărat să mănânci pâine cu brânză, alge caşul sau urda, care au 15% grăsime, ori brânza-perle.
→ Dintre toate tipurile de pâine, cele mai sănătoase sunt pâinea neagră, cea graham, intermediară ori cu tărâţe. Acestea au un conţinut de două-trei ori mai mare de vitamine, fibre, minerale, în comparaţie cu pâinea albă, care este mai rafinată şi mai puţin hrănitoare. Totuşi, deşi este mai săracă în vitamine, săruri, proteine, lipide şi glucide, pâinea albă are un conţinut mai mare de fier.

→ Înlocuiește pâinea cu mămăligă. Are de patru ori mai puţine calorii.
→ Renunță la ideea că anumite mâncăruri se pot consuma doar cu pâine. Salata de vinete, fasolea bătută, năutul şi lintea se pot pune pe un ardei gras.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus