Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum sa ai un corp armonios

Cum sa ai un corp armonios

Vrei să slăbești, dar oricâte diete ai încerca, dai jos cu mare chin doar din unele părți ale corpului și rămâi aproape la fel în zonele cu probleme. Frustrarea vine, firesc, din faptul că alte femei reușesc să slăbească uniform. Cum au găsit ele cheia siluetei perfecte? Iată câteva trucuri care îți vin în ajutor dacă le aplici în funcție de conformație, pentru a avea un trup armonios, așa cum îți dorești!

Chiar dacă faci regulat mișcare, nu ai cum să slăbești fără să urmezi o dietă. Îți propunem câteva principii de alimentație de la care să pornești în lupta cu kilogramele și pe care să le completezi (obligatoriu) cu sfaturile pe care ți le oferim pentru fiecare zonă mai sensibilă, ce nu se lasă ușor înlăturată. Scopul final: să slăbești uniform!

Adio tentații!

Renunță la duoul zahăr–făină albă, cei doi inamici ai siluetei pe care alimentația modernă te forțează să-i accepți. Cum să reziști dimineața în fața unui covrig sau a unui croasant delicios, umplut cu cremă de ciocolată? Poți face asta dacă îți propui să ai mereu în gând că micul dejun cel mai sănătos e unul alcătuit din fructe (vara e lungă și bogată în varietăți apetisante) sau cereale hrănitoare (fulgi de ovăz, de secară etc.), în combinație cu diverse soiuri de nuci (din care îți faci cât ai clipi niște rondele gustoase, îndulcite cu hrana stupului, mierea).

Pe parcursul zilei, erai obișnuită să ciugulești câte ceva ori să iei un prânz la fast-food, iar asta a devenit obișnuință? Dacă vrei să slăbești, ține minte un îndemn verificat: fără alimente procesate! În această categorie intră tot ce este supus prelucrării, apoi e ambalat atractiv, produsele cu pricina având în compoziție nu doar zahăr și făină (adesea, apar primele pe etichetă), ci și numeroase E-uri cu denumiri greu de pronunțat, care dau dependență și fac rău pe termen lung. Pe listă se află biscuiții, conservele, produsele de la fast-food, dar și cele semipreparate – lasagna, salatele orientale etc. Evită prăjelile, mezelurile, alcoolul și carnea roșie!

Plăceri sănătoase

Planul tău nu trebuie să cuprindă numai restricții. Alege alimentele cu calorii negative, care te ajută să topești grăsimile inestetice. Avantajul e că acestea, în marea lor majoritate, sunt proaspete și-ți dau energie suplimentară. În plus, sunt bogate în antioxidanţi care protejează organismul de radicalii liberi şi cresc tonusul.

Astfel, are de câștigat și sănătatea, nu doar silueta. Printre ele se numără fructele de pădure (chiar congelate), salata de varză, supele în care ai adăugat varză, broccoli, fasolea verde, lintea, năutul, ardeiul iute, usturoiul, ceapa, castravetele, citricele, ananasul, merele, pepenele verde, piersicile.

Sare cu moderație

Sarea dă gust bucatelor şi este indispensabilă funcționării optime a organismului. Dacă însă e prea multă, provoacă retenție de apă care duce la aspectul pufos ce căptușește anumite zone ale corpului. Fiind aproape imposibil s-o evităm, specialiștii ne sfătuiesc să nu depășim o jumătate de linguriţă pe zi (în jur de 3 g). Dacă se poate, optează pentru sarea bio, neiodată, îmbogățită cu multe minerale.

Hidratează-te ca la carte!

Exclude din dietă sucurile carbogazoase, fiindcă te îngrașă fără să-ți dai seama exact în zonele cu probleme. Nu uita de cei doi litri de apă plată pe zi, la care adaugi supele sau ciorbițele (acestea nu te îngrașă, ci dau senzație de sațietate și te hrănesc – exact ce-ți dorești să obții printr-o dietă sănătoasă). Sucurile din fructe proaspăt stoarse, limonada (neîndulcită), ceaiurile din plante medicinale sau smoothie-urile din legume de sezon sunt pline de vitamine, minerale – așadar, sunt foarte nutritive și grăbesc arderile.

Alege sportul potrivit!

Felul cum arăți depinde foarte mult de ce mișcare faci în completarea principiilor unei alimentații corecte. Dar nu toate sporturile dezvoltă musculatura în același fel. Iată cum modelezi fiecare formă a corpului, ca să te pui în valoare!

Ești lată în spate. Aceasta e conformația femeilor cu sânii mari, brațe pline și, cel mai adesea (nu e o regulă), picioare subțiri. Cele care au coapsele late te invidiază – spun că nu-i nici un inconvenient în acest tip de siluetă și că te plângi degeaba, fiindcă ele ar da orice ca să aibă sânii mari. Dar pe tine te supără că te înfometezi și pur și simplu nu izbutești să slăbești în partea de sus a corpului. Unde mai pui că grăsimea din jumătatea superioară a corpului e cea mai periculoasă, iar asta te-a pus pe gânduri și vrei să scapi de ea.

Sfat: lucrează intens la orizontală zona picioarelor și a mijlocului pentru a întări mușchii abdominali, pe cei ai coloanei și a tonifica astfel musculatura pieptului. Nu te prea ajută înotul, halterele la verticală, care pot dezvolta excesiv mușchii pectorali.

Potrivite pentru tine: dansul, gimnastica la orizontală (abdomene, haltere), întinderile, ridicarea brațelor din poziția culcat pe spate, flotările, podul, ridicarea picioarelor din poziția culcat pe spate, masajul general.

Ai șolduri pline. Ești femeia cu trup tip clepsidră, asociată din timpuri străvechi cu fertilitatea și feminitatea. Deși stiliștii spun că ești cel mai ușor de îmbrăcat, iar unii bărbați cred că ești cel mai ușor de dezbrăcat, tu crezi că frumusețea ta ar însemna să ai sânii mari și bazinul mult mai îngust.

Sfat: nu ai nevoie de sporturi de forță care să-ți deformeze silueta, ci de exerciții care să te scape de aripioare și să-ți accentueze brațele.

Potrivite pentru tine: urcatul treptelor, mersul pe jos, joggingul, bicicleta (este eficientă și cea fixă, de apartament), hula-hoop, înotul, aerobicul, masajul anticelulitic, dușurile alternative cald-rece pe coapse, genuflexiunile, vâslitul, fandările.

Ai burtică. Apelezi frecvent la scuza că slăbești mai greu în zona taliei, mai ales că ai depășit de ceva timp vârsta tinereții, dar și fiindcă ai trecut printr-una sau mai multe sarcini. Doar vrei să te păcălești astfel, fiindcă tu știi bine că, dacă ai face un pic de mișcare, silueta ta ar avea numai de câștigat, mai ales când vine vorba de burtică.

Sfat: talia de viespe se cere sculptată prin mișcări care să solicite intens abdomenul și partea de sus a corpului în mod special. Dacă vrei un abdomen plat, nu te ajută joggingul.

Potrivite pentru tine: exercițiile pentru abdomen, abdomenele complexe cu picioarele ridicate, rotirile trunchiului, ridicările simultane ale brațului și piciorului aferent din poziția în picioare, aplecările cu mici greutăți ținute în ambele mâini, sauna, exercițiile de respirație profundă.

Ai coapse groase. Pare că toată grăsimea de pe corpul tău s-a adunat în zona coapselor și genunchilor?

În cazul tău, există soluții vestimentare, dar acestea nu rezolvă problema. Fiindcă nu ne naștem toate cu picioare de gazelă, nu ne-ar strica unele metode care să ne ajute în sculptarea formei acestora. Ca să purtăm fără complexe fuste și pantaloni scurți!

Sfat: ai nevoie de mișcări care să-ți dea un plus de grație și să te facă să pari zveltă. Nu sunt potrivite sporturile clasice de anduranță (alergări, bicicletă, urcatul pe munte).

Potrivite pentru tine: înotul, fandările, toate formele de stretching (întinderi ale picioarelor și mâinilor din aplecare, pe verticală, la orizontală etc.), electrostimularea, împachetările anticelulitice, drenajul limfatic.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.27/10.07.2014

Autor:  Lidia Năstase

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus