Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cum scapi de efectul yo-yo

Cum scapi de efectul yo-yo

Efectul yo-yo, adică acumularea kilogramelor pierdute după o dietă, este cel mai neplăcut şi frustrant efect al curelor de slăbire. Cum scapi de efectul yo-yo? În principiu trebuie evitate dietele rapide, şi trebuie urmat un plan de revenire la alimentaţia normală după dietă, care să dureze cel puțin o săptămână.

Ca să scapi de efectul yo-yo trebuie urmate câteva reguli care ţin de voinţă, de starea psihică şi de dietă.

Mâncarea nu este o pilula antistres. De cele mai multe ori stresul este ţinut în frâu ronţăind. Iar această nu este nici pe departe cea mai bună soluţie. Ţine la dispozita ta alimente care pot fi mâncate, dar care nu-ţi pun în pericol siluetă. Alege un pahar cu lapte degresat, o felie de şuncă de curcan sau pur şi simplu ronţăie un morcov crud. Toate te vor calma, fără pericol pentru circumferinţă taliei. Bea un ceai, urcă două etaje în viteză sau pur şi simplu da un telefon prietenei tale sau mamei şi relaxează-te cu un dialog lejer şi calm câteva minute. Poftă de a ronţăi o să-ţi treacă pe loc.

•  Afla mai multe despre efectul yo-yo

Cântăreşte-te des şi ia măsuri imediat. Scăpa de efectul yo-yo cântărindu-te des. Un kilogram în plus poate deveni o problemă, aşa că cel mai bine pentru a scăpa de efectul yo-yo este să acţionezi imediat. Redu caloriile în următoarele două-trei zile, fără să ţii o dietă propriu-zisă. Bea mai multă apa şi mănâncă mai multe fructe. Este mult mai uşor să scapi de un kilogram, decât de zece. Cel mai bine este să te urci pe cântar o dată la două zile, în acelaşi moment al zilei.

Ţine un jurnal cu meniul din ziua precedentă. Notează-ţi tot ceea ce mănânci. Încearcă că cel puţin jumătate din alimentele pe care le consumi azi să fie diferite de cele pe care le-ai mâncat ieri. Azi a fost peşte, mâine mănâcă pui, azi fasole verde, mâine broccoli, azi mere, mâine banane. Şi tot aşa. Monotonia alimentară scade activitatea metabolismului. O alimentaţie diversificată ţine metabolismul în priză.

•  7 motive pentru care te ingrasi

Respectă orele de masă. Există o dietă care se bazează pe respectarea orelor de masă şi a unui interval de pauză de cel puţin trei ore între fiecare masă sau gustare. Nu este greu, dar este foarte eficient. Este vorba despre o cale foarte uşoare de a ţine sub control secreţia de insulină, apetitul, producţia de radicali liberi şi, nu în ultimul rând, un mecanism excelent care nu lasă metabolismul să se lenevească, scrie Shine Yahoo.

•  Contraindicatiile dietelor

Toate acestea la un loc te pot ajuta să scapi de efectul yo-yo. (Otilia Ignat)

Foto: Image Courtesy of  marin /  FreeDigitalPhotos


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus