Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > De ce nu-ți iese dieta

De ce nu-ți iese dieta

Cauți vinovați în stânga și-n dreapta, dar de ce nu recunoști că tu ești răspunzătoare de eșecul dietei? Asta, pentru că faci alegeri greșite.

Încearcă să vezi cura de slăbire ca pe un obicei pe termen lung, nu ca pe o perioadă de restricții de care te grăbești să scapi. Noul tău stil de viață trebuie să cuprindă principii sănătoase și alimente potrivite cu preferințele tale. Nu uita nici de micile detalii care fac diferența! Pregătește-te înainte să te apuci de dietă. Iată zece ținte nerealiste care te împiedică să-ți realizezi planurile:

Vrei să slăbești mult în prea puțin timp. Dietele care promit că te scapă de multe kilograme în timp record probabil au efect, dar nu te mențin slabă și în cele din urmă te vei pricopsi cu ceva de care nu aveai nevoie: lipsa încrederii în forțele proprii. Când slăbești rapid, pierzi mai întâi apă și mușchi, apoi scapi de grăsimile în exces.

Sfat. Gândește schimbări pe termen lung. Doar astfel vei fi pregătită mental să reziști tentațiilor din timpul dietei. Stabilește țeluri rezonabile și psihic, și statistic: în medie, 1 kg pe săptămână!

Te cântărești în fiecare zi și te descurajezi. E important să urmărești progresul în dietă, dar nu o face zilnic, fiindcă slăbitul e o cursă de durată, iar efectele apar într-un timp scurt doar în cazul unora, pe când alții reușesc să dea jos semnificativ în câteva săptămâni sau chiar mai mult.

Sfat. Corect e să te cântărești o dată pe săptămână, în aceeași zi, dimineața pe stomacul gol.

Îți propui să faci mișcare și nu te ții de cuvânt. Dacă meniul e potrivit, regimul alimentar poate să dea roade în lipsa sportului, însă mișcarea este cel mai bun aliat al dietei.

Sfat. Fie că ți-ai propus să mergi pe jos în ritm alert 2-3 stații de autobuz, să alegi scările în locul liftului ori ți-ai făcut abonament la sală, fă mișcare cel puțin zece minute pe zi pentru rezultate notabile!

Sari peste mesele principale. În efortul de a scăpa de colăceii din talie, crezi că ajungi mai repede la ținta mult dorită dacă sari peste micul dejun sau prânz. Problema e că înfometarea îți aduce mai multe deservicii decât credeai. Mecanismul e următorul: glicemia scade, te simți obosită și întreg sistemul intră în panică, într-un efort disperat de a conserva energia. În consecință, metabolismul încetinește, iar hrana consumată la următoarea masă nu e arsă eficient. Metabolismul rămâne încetinit fiindcă nu știe când va veni următoarea porție de calorii. Înfometarea conspiră împotriva ta!

Sfat. Strategia care te ajută să te menții vioaie și să slăbești armonios? Mănâncă mai puțin și sănătos pe tot parcursul zilei.

Faci excepție în weekend sau când ieși în oraș. Finalul săptămânii îți induce o stare de relaxare generală, dată de gândul că stai mai mult cu persoanele dragi și ai tendința s-o lași mai moale cu dieta. Obiceiul e păgubos, fiindcă te împiedică să-ți atingi scopul.

Sfat. Poți să faci față acestui mare sabotor al dietei (weekendul) planificând din vreme meniul. La restaurant, nu te abate de la asocierile corecte. Doar cu efort susținut ai șanse să ajungi la silueta dorită.

Nu știi să te ferești de zaharurile și grăsimile ascunse. Cum acestea sunt categoriile de alimente vinovate de creșterea în greutate, ține-te departe de dulciuri, dar și de majoritatea alimentelor procesate (pentru conservarea cărnurilor, chiar și a mezelurilor slabe, ca șunca presată, sunt folosite zaharuri). Dacă brânzeturile sunt light, asta nu înseamnă că nu au grăsimi.

Sfat. Alege mușchiul de vită sau pieptul de curcan, pregătește-l la grătar și consumă-l fără dressing. Și ține-te departe de alimentele ambalate!

Faci asocieri nepotrivite. Ideea nu e să mănânci mai puțin, ci diversificat, însă combinând alimentele corect. Pentru a slăbi eficient, nu e nevoie să numeri caloriile, ci să nu consumi la aceeași masă grăsimi sau proteine și carbohidrați răi, pentru că această asociere duce la transformarea carbohidraților în țesut adipos.

Sfat. Ai voie grătar suculent, dar pune alături o salată bogată în carbohidrați buni. Iar când ai poftă de omletă, pune alături brânză, nu pâine, precum și un bol generos de roșii.

Iei câte o gustare procesată. Obiceiurile vechi dispar greu. Deși pare o misiune imposibilă, scapi de ele doar dacă renunți la gustări brusc. Nu încerca, nici măcar de poftă, chipsuri sau altceva de ronțăit. Chiar dacă te satură pe moment, sunt pline de grăsimi trans, care încarcă arterele cu colesterol rău.

Sfat. Vei putea să te ții de dietă dacă ai mereu la îndemână migdale sau câteva pătrățele de ciocolată cu peste 70% cacao.

Alegi greșit alimentele cu un număr egal de calorii. Ți s-a întâmplat nu o dată să te afli în situația de a opta între un hamburger și o pungă cu alune, gândind că, având același număr de calorii, au un impact similar asupra greutății. Ai calculat eronat! Deși aportul caloric este același, acțiunea celor două alimente asupra metabolismului este diferită. Să zicem să acoperi necesarul zilnic de 1.500 de calorii cu trei hamburgeri. Nu-i totuna cu a avea un regim diversificat bazat pe cereale integrale, grăsimi bune și fructe, nu-i așa?

Sfat. Deși primul gând este să-ți potolești foamea, nu uita că o poți face și cu varianta sănătoasă. Vei fi mândră de tine, iar alegerea corectă va deveni un gest reflex.

Nu bei suficiente lichide. Am auzit pe cineva că în timpul dietei are senzația că, dacă bea apă, se îngrașă din pricina efectului de preaplin. Singurele lichide cu care își potolește setea sunt laptele și sucul acidulat. Nimic mai greșit! Un singur pahar de băutură carbogazoasă nu doar că include până la zece lingurițe cu zahăr, ci antrenează căderile glicemice și pofta de dulce, favorizând acumularea de kilograme.

Sfat. Alege apa, sucul de fructe diluat cu apă, apa plată cu lămâie, ceaiurile.

Știai?

Fibrele sunt asociate cu controlul greutății pe termen lung. De aceea, nu ar trebui să lipsească dintr-un stil de viață sănătos. Se umflă rapid, dau senzația de sațietate, țin în frâu glicemia și apetitul exagerat, acționând totodată ca o exfoliere internă pentru grăsimi și toxine.

Mama avea dreptate când erai copil și îți făcea observație. Dacă nu mesteci încet, nu permiți creierului să reacționeze la semnalul de sațietate pe care i-l trimite corpul, avertizează medicii canadieni. Acordă organismului timp, ca să nu te îngrași!

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.21/28.05.2015

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns