Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Detox ușor, de sezon

Detox ușor, de sezon

Simți că ar fi momentul să scapi de câteva kilograme și să ai mai multă vitalitate.Nu te obosi cu număratul caloriilor și cântăritul alimentelor, ca în alte diete.

Intro: Sunt suficiente mici schimbări în alimentație și stilul de viață pentru a stimula procesul natural de eliminare a deșeurilor și a te bucura de o stare de bine în acord cu anotimpul cald. În doar o săptămână, scapi de peste 2 kg și te vei simți revigorată și mai sănătoasă ca oricând apelând la o cură ușoară de dtoxifiere!

De ce ai nevoie de detox

Pentru început încearcă să răspunzi la câteva întrebări. Dacă majoritatea sunt răspunsuri afirmative, organismul îți cere cu insistență începi o cură de detoxificare pentru încărcarea bateriilor. 

  • Te simți des balonată?
  • Te-ai îngrășat în ultima vreme, chiar dacă n-ai mâncat mai nimic?
  • Te simți obosită și vlăguită?
  • Ai o digestie greoaie?
  • Tenul tău nu mai arată la fel de proaspăt ca înainte?
  • Suferi de infecții (urinare, alergii, erupții) frecvente?
  • Ai des dureri de cap și senzație de amețeală?
  • În permanență ai poftă de dulce?

Programul de revitalizare corporală

Detoxificarea presupune puțină disciplină și un frigider burdușit cu alimente hrănitoare. Rezultatul: reducerea  influenței substanțelor nocive și funcționarea optimă a organismului. Ai la dispoziție o săptămână (maximum două, dar nu depăși acest interval). Nu ai restricții majore, dar trebuie respectată ideea de bază: fără alimente procesate sau preambalate. Îți prezentăm în cele ce urmează o idee de meniu.

Înaintea micului dejun: înmoaie două lingurițe cu semințe de coriandru de cu seară într-un pahar cu apă fierbinte, a doua zi scurge și bea apa rămasă. Pe lângă proprietățile de răcorire, coriandrul reduce nivelul toxinelor din colon și acționează ca diuretic, stimulând și ușurând digestia.

La micul dejun: un bol cu terci de cereale integrale (ovăz, orz, secară) cu iaurt natural, presărat cu semințe de dovleac, migdale și scorțișoară. Dacă vrei să variezi în unele zile, înlocuiește cerealele cu un mix de fructe proaspete (cubulețe de măr, pară, piersică). O cană cu ceai verde este varianta ideală de înlocuire a cafelei, întrucât dă energie pentru întreaga zi, contribuind totodată la purificarea organismului.

Gustare de dimineață: în zilele când optezi pentru cereale la micul dejun, alege fructele proaspete ca gustare. Alte variante sunt fresh-ul de portocale sau o mână de nuci.

Înainte de prânz: zdrobește în mojar câteva semințe de chimen și pune-le într-o cană cu apă clocotită. Lasă la răcit, apoi bea pe îndelete! Datorită uleiului volatil prețios și compoziției bogate în vitamine și minerale, chimenul este un ingredient important în curele de detoxificare.

La prânz: ai de unde alege – fie o salată mare cu legumele și verdețurile preferate, pe care so stropești din belșug cu zeamă de lămâie și ulei de măsline, lângă care așezi o carne slabă fără piele (pui, curcan, pește), fie orez integral cu legume și salată verde ori o mâncărică de linte.

Gustare de dupăamiază: tortilla cu hummus și rondele de rădăcinoase (morcov, țelină).

Înaintea cinei: amestecă o linguriță de pudră de ghimbir (sau o feliuță de ghimbir ras) în ½ cană de apă caldă și bea înaintea mesei. Ghimbirul are acțiune energizantă, detoxifiantă, dinamizează metabolismul și întărește imunitatea.

La cină: dacă n-ai ales pește la prânz, mănâncă-l la masa de seară. Pune lângă el piure de cartof-dulce sau legume pregătite după preferință, la abur ori sotate. De asemenea, poți mânca o supă ușoară de pui cu multe legume și tăiței.

Efecte benefice

În primele zile după debutul programului, organismul începe să scape de toxinele stagnate în fluxul sangvin; ca atare, s-ar putea să resimți o stare trecătoare de disconfort, care se manifestă prin oboseală, durere de cap, crampe, diaree sau erupții cutanate. Acestea vor trece destul de repede și te vei bucura de efectele pe termen lung ale detoxului: vitalitate, piele curată, kilograme în minus, reglarea digestiei. În atenuarea simptomelor te ajută exercițiile fizice: urcă treptele, fă plimbări lungi prin parc, bucură-te de vară și de verdeață!

Ce te ajută trișezi

Dacă ai chef de ciocolată, fă un compromis și optează pentru cea cu peste 80% cacao. Când pofta de cafea nu-ți dă pace, ronțăie rădăcină de păpădie, un diuretic eficient, iar când ai poftă de carbohidrați, te ajută ceaiul de plante în care ai presărat praf de scorțișoară, care reglează glicemia și potolește nevoia de glucide.

7 aliați în detox

Castraveții contribuie la eliminarea eficientă a toxinelor, având un conținut ridicat de apă și puține calorii.

Lămâile sunt nelipsite din orice dietă, fiind antioxidanți prețioși. O limonadă băută zilnic dizolvă acidul uric și alte otrăvuri din corp, stimulează producția de bilă și curăță rinichii.

Fructele de pădure reduc inflamațiile și împiedică trecerea toxinelor în sânge. Sunt indicate în curele de slăbire, având un indice glicemic redus.

Spanacul are efect alcalin prin compușii antioxidanți și combate efectele acizilor în corp.

Avocado conține glutation, numită și proteina vieții, care ajută ficatul să se regenereze și împiedică toxinele să deterioreze arterele.

Semințele de in sunt bogate în acizi grași omega 3 și 6, ce reduc inflamațiile. Conțin multe fibre solubile și insolubile și, ca atare, stabilizează glicemia și asigură funcționarea optimă a colonului.

Țelina este 95% apă, de aceea este recomandată în toate curele de detoxificare. În plus, are așa de multe fibre, încât e nevoie de un consum energetic mai mare pentru a fi digerată decât ce obține organismul prin consumul ei.

Mestecă de 10-12 ori fiecare îmbucătură pentru a îmbunătăți digestia și ca senzația de sațietate să se instaleze fără mănânci în exces.

Știai?

Toxinele se depozitează în celulele grase; așadar, când le eliminăm pe acestea, scăpăm inclusiv de țesutul adipos în exces. Așa se explică faptul că dietele detoxifiante nu doar redau vigoarea, ci modelează și silueta.

În anotimpul cald, slăbești ușor pentru că te hidratezi mai bine, faci mai multă mișcare, iar mesele sunt mai simple și cu mai puține calorii, fiind alcătuite preponderent din fructe și legume proaspete.

 

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr31/04.08.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus