Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta care te menține suplă trei ani

Dieta care te menține suplă trei ani

Scapi de 9 kg în două săptămâni dacă urmezi ca la carte dieta ce poartă numele fizicianului german Max Planck.

Deși denumirea e celebră, dieta nu a fost elaborată nici de câștigătorul premiului Nobel, nici de institutul ce-i poartă numele. Cel care a elaborat acest plan de slăbit rămâne anonim, dar succesul obținut în urma dietei a făcut ca aceasta să se transmită din vorbă în vorbă și să ajungă faimoasă în întreaga lume. Dieta promite că, dacă respecți cu strictețe regulile, timp de trei ani nu vei mai adăuga un gram, ca rezultat al transformărilor benefice asupra metabolismului.

Principiile dietei

Dieta include un meniu pe care trebuie să îl urmezi timp de șapte zile și pe care să-l repeți pe parcursul următoarei săptămâni. În total, vor fi 14 zile. Pentru rezultate optime, nu ai voie să înlocuiești alimentele. După terminarea dietei, poți reveni la alimentația obișnuită.

Mic dejun ușor

În ziua întâi, prima masă a zilei include doar cafea. Ai voie să bei câtă poftești, dar nu îți sunt permise laptele sau zahărul ori alte tipuri de îndulcitori. Și a doua zi dimineață, a treia și a patra poți savura câtă cafea vrei! De această dată, lângă cafea ai voie să adaugi pâine. În ziua a cincea, micul dejun cuprinde cafea, dar de această dată acompaniată de morcovi și lămâie. În ziua a șasea, începi dimineața cu o cafea neagră și o chiflă, iar ultima zi a săptămânii include ceai cu zeamă de lămâie. Se spune că în spatele cafelei de la micul dejun este tocmai cafeina, ce ajută la accelerarea metabolismului și determină astfel arderi intense și pierderea în greutate.

Prânzul proteic

Spre deosebire de masa de dimineață, acesta este mai variat. În lista de cumpărături include ouă, carne de vită, pui, pește, spanac, roșii, morcov, cașcaval, fructe, iaurt. Fructele sunt singura sursă de carbohidrați, mesele de prânz fiind alcătuite preponderent din proteine. În prima zi, vei consuma ouă fierte și spanac, în a doua, ai în meniu o friptură mare cu salată sau fructe. Masa de prânz în ziua a treia cuprinde ouă fierte, salată și roșii, în timp ce a patra zi include ou fiert, morcov și cașcaval. În a cincea zi, vei mânca pește gătit la abur cu roșii, iar în a șasea – pui la grătar. În ultima zi a primei părți, ai din nou friptură și orice fruct (la alegere).

Cina, ușor de pregătit

Masa de seară începe cu grătar de carne, salată și țelină. În a doua zi, va fi alcătuită din șuncă presată, pe care o vei consuma la discreție. Și în a treia zi vei avea șuncă presată, lângă care așezi salată verde. În a patra zi, vei mânca mai ușor: doar fructe și iaurt natur. Cina din a cincea zi include friptură cu salată, iar în ziua următoare vei mânca ouă fierte și morcovi. În ultima zi a săptămânii, ai liber la masa de seară pentru orice aliment preferat.

Fii precaută!

Ca orice altă dietă, și aceasta este foarte diferită de alimentația ta obișnuită. Interdicția la alcool și dulciuri este cea care împiedică de fapt depozitarea grăsimilor pe durata curei și modifică metabolismul. Totuși, faptul că în fiecare zi ai în meniu friptură poate fi un impediment dacă nu îți place carnea roșie sau dacă medicul ți-a interzis să o consumi frecvent. Totodată, dacă ai probleme cardiace, cafeaua în exces le înrăutățește – de aceea, ar trebui să te limitezi la o ceșcuță (100 ml) pe zi.

Deși prânzul și cina sunt mai variate comparativ cu micul dejun, dieta nu este atât de permisivă cum pare. Criticii susțin că dezechilibrul vine din lipsa unor nutrienți vitali și favorizarea proteinelor. Per ansamblu, ideea e că trebuie urmată doar două săptămâni, fără abateri și, pe cât posibil, fără a relua stilul de viață anterior și păstrând principiile bune. Dacă suferi de probleme cronice, cere sfatul medicului înainte de începerea curei de slăbire!

Meniu

Luni

Mic dejun: cafea la discreție, fără zahăr

Prânz: 2 ouă fierte, spanac fiert, ușor sărat

Cină: 1 friptură generoasă de vită, salată verde, țelină rasă

Marți

Mic dejun: cafea neagră, 1 chiflă din făină integrală

Prânz: 1 friptură de vită, salată verde, fructe

Cină: șuncă presată, la discreție

Miercuri

Mic dejun: cafea neagră, 1 chiflă graham

Prânz: 2 ouă fierte, salată verde, roșii

Cină: șuncă presată și salată verde

Joi

Mic dejun: cafea fără zahăr, 1 chiflă din făină integrală

Prânz: 1 ou fiert, morcovi cruzi sau fierți și cașcaval

Cină: fructe, iaurt natur

Vineri

Mic dejun: cafea neagră, morcovi rași cu lămâie

Prânz: pește la abur, roșii la discreție

Cină: 1 grătar din carne de vită, salată verde

Sâmbătă

Mic dejun: cafea neagră, 1 chiflă cu semințe

Prânz: pui fript la grătar

Cină: 2 ouă fierte, salată de morcov ras

Duminică

Mic dejun: 1 ceai din plante cu zeamă de lămâie

Prânz: 1 grătar din carne de vită, fructe

Cină: alimentele preferate!

Nu uita: repetă acest meniu începând din a opta zi, apoi poți mânca normal!

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.22/04.06.2015

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

One thought on “Dieta care te menține suplă trei ani

Lasă un răspuns

Sus