Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta celor 21 de zile

Dieta celor 21 de zile

Te sâcâie kilogramele acumulate peste iarnă? Încearcă trei săptămâni de regim și te vei simți mult mai bine în propria piele!

Planul e relativ simplu: nu-i nevoie să te obosești cu exercițiile fizice, dar este obligatoriu ca mesele tale să fie compuse din lichide, pe care să le consumi pe tot parcursul zilei. Nutriționiștii recomandă ca această dietă de detoxificare să fie făcută o dată pe an, iar măcar o dată pe anotimp, să aplici varianta scurtă, de o săptămână. Succes!

Cum funcționează

Ideea de bază este să bei cât mai multe lichide. Cu cât sunt mai multe și mai hrănitoare, cu atât scapi de povara toxinelor care te împiedică să slăbești, iar organismul își recapătă vigoarea. Așadar, apă, infuzii din plante, sucuri preparate în casă din fructe și legume, supe-creme făcute de tine și smoothie-uri din fructe de pădure. Într-o zi de dietă vei bea 1,2 l de apă plată, 900 ml de ceai medicinal, 400 ml de supă de legume, 900 ml de suc din verdețuri sau legume ori un suc gros din fructe de pădure. Nu ai voie alimente solide precum carnea gătită, lactate, produse semipreparate, dar ai liber la piureuri de legume sau fructe. Alege morcovii, castraveții, țelina, varza, vinetele, ceapa, cartofii-dulci, dovleceii, roșiile, precum și toate legumele cu frunze verzi. Toate conțin fibre care accelerează metabolismul și sunt bogate în nutrienți necesari pentru energizare. Poți să uiți de cafea, alcool, iar pâinea nici nu intră în ecuația slăbirii! Sunt recomandate dușurile revigorante, peelingurile anticelulitice, precum și întinderile relaxante dimineața la trezire și seara înainte de culcare, precum și mersul pe jos în ritm moderat, pentru a accelera topirea grăsimilor.

Abateri permise

Dimineața, ai nevoie de carbohidrați care sunt asimilați rapid și abundă în bacterii bune, care, spun specialiștii, contribuie la eliminarea surplusului de pe burtă și subțiază talia când sunt consumați constant. Astfel, la micul dejun poți consuma ceva preparat termic parțial sau complet. Optează pentru ovăz, quinoa, orez brun, pe care le pregătești cu suc de fructe sau de legume. În scurt timp, vei scăpa de balonarea atât de stânjenitoare. Când simți nevoia unei gustări, uită de toate ambalajele atractive, ce conțin în marea lor majoritate produse pline de acizi grași saturați, ce atacă flora bacteriană și despre care se spune că ar favoriza obezitatea și afecțiunile cardiovasculare. Soluția de a-ți face pofta de ronțăială sunt grăsimile mononesaturate, adică cele din nuci, alune, fistic, caju, care te satură și te slăbesc totodată. Un alt truc folosit de mii de ani pentru îmbunătățirea funcției digestive este ghimbirul, adăugat zilnic, ras sau cubulețe, în supele, sucurile sau ceaiurile din dietă, un elixir pentru organism și un imbold pentru scăderea în greutate.

Model de meniu

Ora 7: 1 pahar cu apă plată în care ai stors zeama de la o lămâie

Ora 8: 1 pahar cu suc de legume verzi ori suc de citrice

Ora 8.30: 1 pahar cu ceai de plante medicinale

Ora 10: 1 bol cu cereale amestecate cu suc de fructe

Ora 11: 1 pahar cu apă

Ora 11.30: 1 bol (200 ml) cu supă- cremă de legume

Ora 12.30: 1 pahar cu ceai de plante medicinale

Ora 13.30: Un bol mic cu nuci

Ora 14: 1 pahar cu apă

Ora 14.30: 1 porție piure de legume (și avocado)

Ora 15: 1 pahar cu ceai de plante medicinale

Ora 15.30: 1 pahar cu smoothie de legume

Ora 16.30: 1 pahar cu ceai de plante medicinale

Ora 17: 1 bol (200 ml) cu supă de legume

Ora 18: 1 pahar cu apă

Ora 19: 1 pahar cu suc de fructe

Ora 20: 1 pahar de apă plată cu bucățele de ghimbir

Ora 21: 1 pahar cu suc de legume

Diferite studii arată că deficitul de magneziu este legat de obezitate. Începe-ți ziua cu o doză importantă din acest mineral esențial adăugând în supă sau în suc o lingură de semințe de in sau de dovleac.

Regulile regimului

  • Elimină sucurile carbogazoase și înlocuiește-le cu apă, sucuri de fructe și legume, ceaiuri medicinale.
  • Elimină toate grăsimile trans, de tipul margarinei, și consumă cât mai multe grăsimi bune din nuci și avocado.
  • Alege alimentele verzi în locul celor albe. Renunță complet la făină albă, orez alb, zahăr.
  • Dacă simți nevoia să îndulcești ceaiul, folosește edulcoranți naturali tip stevia sau miere.
  • Renunță complet la tot ce înseamnă mese la fast-food sau semipreparate.
  • O dată pe săptămână, ai voie unu, două pătrățele de ciocolată, cu condiția să aibă cel puțin 70% cacao.
  • Pe stomacul gol, mănâncă un fruct sau bea un suc de fructe. Următoarea masă să fie la cel puțin o jumătate de oră distanță.
  • Adaugă ghimbir în orice aliment pe care îl consumi, fie el suc de fructe sau supă de legume.
  • Cu câteva zile înainte de începerea dietei, renunță treptat la alimentele gătite înlocuind câte una, două mese cu sucuri.

Citește și:

Curata-ti intestinele cu doua ingrediente banale

Cum iti faci propriul regim

Regimul drastic de detoxifiere al lui Naomi Campbell

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.7/19.02.2015
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus