Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu 1300 de calorii pe zi

Dieta cu 1300 de calorii pe zi

Dieta cu 1300 de calorii pe zi este o dieta severa dar foarte echilibrata.

Te vei simtii infometata poate o zi sau doua, dupa care metabolismul se va restarta si se va adapta la noul ritm alimentar. Dieta de 1300 de calorii pe zi este o dieta care poate fi respectata circa doua saptamani, pe parcursul carora poti slabi undeva intre 6 si 9 kilograme.  De regula toate dietele trebuie respectate circa doua saptamani pentru a permite metabolismului sa primeasca un impus eficient.

Dieta cu 1300 de calorii pe zi este o dieta restrictiva care se adreseaza persoanelor sanatoase.

Regulile dieteti sunt relativ simple. Trebuie, ca in orice dieta sa bei multe lichide, sa respecti planul alimentar. Meniul pentru dieta cu 1300 de calorii pe zi este prezentat mai jos si pentru usurinta ai si retetele unaora dintre preparate.

Micul dejun in dieta de 1300 de calorii pe zi este identic, in fiecare zi: 1 iaurt (45 cal) + o cafea cu o lingurita rasa de zahar sau fara zahar (10 cal) + 100 ml de suc de portocale. Alternatic poti bea suc de rosii sau suc de mere.

Luni

PRANZ: 100 g de orez basmati sau salbatic (160 cal) + 1 chifteluta din carne de pui de aprox. 130 g (140 cal) + 100 g de salata verde (20 cal)

CINA: supa de legume cu paste (290 cal) + 2 oua fierte tare (135 cal) + 100 g morcovi rasi (35 cal)

SUPA DE LEGUME CU PASTE (4 portii, timp de preparare: 8 minute, 290 cal)

  • Ingrediente: o punga de legume congelate „pentru ciorba” sau un amestec din: morcovi, ceapa, ardei gras, telina, albitura si praz + un pumn de fidea sau de paste melcisori + o lingurita cu vegeta bio + o lingurita cu ulei + o legatura de verdeata
  • Mod de preparare: Toarna intr-un vas legumele congelate si pune-le 5 minute la microunde. Adauga o lingurita cu ulei, vegeta si 1 litru de apa si pune pe foc inca 3 minute. La sfarsit, adauga verdeata bio.
  • Poti prepara supa traditional din legume, fara sa folosesti cuptorul cu microunde.

Marti

PRANZ: 125 g paste cu pasta de rosii, usturoi si verdeata (280 cal) + 70 g pastrama de vita (105 cal) + 200 g de fasole verde la aburi (50 cal)

CINA: somon la gratar cu sparanghel sau fasole verde preparata la abur (170 cal) + o cana cu supa-crema din legume de sezon pasate si fierte  (190 cal)

SOMON LA GRATAR CU LEGUME (1 portie, timp de preparare: 4:30 minute, 170 cal)

  • Ingrediente: 150 g de somon + o conserva cu sparanghel sau fasole verde + jumatate de lamaie + patrunjel
  • Mod de preparare: Pe gratarul incins, pune bucata de somon si frige-o maximum 2 minute pe fiecare parte. Apoi pune-o pe farfurie si stropeste-o din abundenta cu zeama de lamaie. Garniseste cu verdeata tocata marunt si aseaza alaturi legumele.

SUPA CREMA DE LEGUME

  • Alege trei legume de sezon (ideal telina, morcov si ceapa), in care poti adauga cateva ciuperci, un pastranac sau dovlecel. O alta combinatie poate sa fie dovleac galben, telina si ceapa. Sau telina si ceapa (telina cu tot cu frunze). Pune legumele la fiert intr-un litru de apa. legumele sa nu fie in cantitate mai mare de 600 de grame. fierbe-le bine si paseaza-le cu un blender. Drega supa cu sare si piper si pune verdeata proaspata si putin ulei de masline. Supa poate fi consumata doua zile.

Miercuri

PRANZ: orez mexican cu creveti sau carne de pui (230 cal) + salata verde cu rosii, ceapa, castraveti, masline (60 cal)

CINA: supa de legume cu fidea, (190 cal) + 100 g de branza mai putin grasa (250 cal) + 100 g spanac fiert cu condimente (31 cal)

OREZ MEXICAN CU CREVETI (4 portii, timp de preparare: 5:50 minute, 230 cal)

  • Ingrediente: 200 g creveti congelati + o punga cu legume mexicane + 150 g orez + o lingurita cu ulei + patrunjel
  • Mod de preparare: Pune orezul la fiert in apa clocotita. Intr-un wok, incinge uleiul, pune crevetii si prajeste-i un minut, apoi adauga legumele congelate si amesteca 2-3 minute. Scurge orezul cand bobul s-a inmuiat si toarna-l peste legume si creveti, amesteca putin si pune verdeata.

Joi

PRANZ: 125 g de orez fiert in putina apa (260 cal) + 100 g de antricot de vaca la gratar (143 cal) + 150 g de conopida fiarta sau la microunde (25 cal) + suc de lamaie, ierburi aromat si o lingurita de ulei

CINA: 50 g paste fierte cu verdeata tocata (180 cal) + o conserva de ton in suc propriu (160 cal) + salata asortata (50 cal)

SALATA ASORTATA (1 portie, timp de preparare: 5 minute, 50 cal)

  • Ingrediente: 10 frunze de salata de 2 tipuri + o lamaie + o mana de ciuperci proaspete + 6 rosii mici + 1 castravete + o lingura de crutoane + o lingurita cu ulei de masline
  • Mod de preparare: Spala si taie in bucati salata, feliaza ciupercile, taie rosiile in sferturi si castravetii in felii subtiri, stropeste totul cu ulei si zeama de lamaie si adauga crutoanele.

Vineri

PRANZ: 125 g orez fiert in apa putina (260 cal) + 100 g peste tras in unt (130 cal) + salata de rosii si spanac (35 cal)

CINA: piure de spanac (195 cal) + 100 g branza de vaci (145 cal) + 10 g salata de vinete (60 cal)

PIURE DE SPANAC (4 portii, timp de preparare: 4:30 minute, 195 cal)Ingrediente: 500 g spanac congelat + 200 ml lapte + o cescuta cu smantana + o ceapa mica + un cub de unt

Mod de preparare: Taie ceapa si pune-o cu spanacul intr-un vas inalt, adauga putin lapte, cat sa se topeasca putin gheata din spanac si mixeaza totul cu un blender. Apoi adauga smantana, putina sare si da totul la microunde 2 minute. La sfarsit, adauga si cubul de unt.

Sambata

PRANZ: salata de fasole boabe (305 cal) + 100 g pui fiert (100 cal) + 250 g morcov ras (105 cal)

CINA: 250 g de supa de legume facuta la microunde (190 cal) + 70 g de pastrama de vita (105 cal) + 100 g rosii (20 cal)

SALATA DE FASOLE BOABE IN 2 CULORI (3 portii, timp de preparare: 4:30 minute, 305 cal)

  • Ingrediente: 2 conserve cu fasole, una alba, alta rosie + o ceapa mica + 4 frunze de salata + 2 rosii + o lingurita cu ulei + verdeata
  • Mod de preparare: Pune ambele conserve intr-un castron, fara zeama, apoi taie ceapa marunt, rosiile cubulete, salata foarte fin si verdeata foarte marunt. Drege totul cu ulei si praf de sare.
  • Duminica, repeta meniul care ti-a placut cel mai mult din celelalte zile ale saptamanii.
  • Luni meniul se reia in ordine inversa sau il poti combina dupa placul tau, fara sa schimbi formula de meniu cina, pranz.

Dieta de 1300 de calorii pe zi, nu este chiar asa de rea, nu-i asa?

Citeste si:

Dieta pentru zonele critice – burta si coapse
Cinci alimente ideale pentru dieta
10 reguli pentru orice dieta


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus