Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu antioxidanti, o forma simpla de regim de slabire

Dieta cu antioxidanti, o forma simpla de regim de slabire

O alimentație bogată în fructe și legume nu este doar utilă sănătății, în general,dar poate să fie și una dintre cele mai bune diete pentru scăderea in greutate. Dieta cu antioxidanți nu este un mit, ci o realitate. Un consum crescut de alimente bogate în antioxidanți, fără nici o dimineuare a aportului caloric zilnic, ci doar prin schimbarea sursei caloriilor poate să fie o excelentă dietă de scădere în greutate.

Grapefruitul dulce-amar este consumat frecvent la micul dejun pentru a ajuta digestia. Potrivit site-ului australian adelaidenow.com, fructul ar putea deţine cheia pentru tratarea colesterolului ridicat şi a diabetului zaharat de tip 2.
Cercetătorii de la Universitatea Ebraică din Ierusalim şi Massachusetts General Hospital au descoperit recent că o substanţă numită naringenina, un antioxidant derivat din grapefruitul amar – care are legătură cu aroma şi la alte fructe citrice – poate determina ficatul să spargă grăsimea şi, de asemenea, ajută la creşterea sensibilităţii corpului la insulină.
Naringenina poate proteja împotriva leziunilor hepatice. Grapefruit este şi o sursă bună de vitamine C şi A, care ajută la întărirea funcţiei imunitare. De asemenea, este o sursă bogată de fibre solubile şi de pectina, care ajuta la scaderea nivelului colesterolului.

Licopenul, un alt antioxidant puternic ajută la lupta împotriva radicalilor liberi din organism. De asemenea, licopenul se mai găseşte în roşii, fiind cunoscut şi pentru capacitatea sa de a reduce riscul de cancer de prostată.

Cum poţi slăbi cu dieta cu antioxidanți?

Alegeţi grapefruit pe deplin copt, deoarece acesta are cele mai înalte niveluri de antioxidanţi. Sucul de grapefruit creşte semnificativ producţia şi activitatea enzimelor hepatice responsabile de detoxifiere, ajutând la eliminarea compuşilor toxici din organism, inclusiv a celor cancerigeni. Grapefruit conţine, de asemenea, limonoide, o grupa de fitonutrienţi, care au activitate antitumorală.

Fructele de pădure sunt și ele pe lista cu alimente bogate în antioxidanți ideale în dieta care urmărește scăderea în greutate.

Merele conumate întregi, precum și vișinele și cireșele, dar și caisele și portocalele pot fi incluse pe lista cu alimente bogate în antioxidanți.

Tot ceea ce trebuie să faci este ca aceste alimente să fie consumate între mese, iar aportul caloric pe care acestea îl aduc, să fie redus din cantitatea totală de calorii consumată la mesele normale. Este ideal ca fluctele și legumele bogate în antioxidanți să fie consumate între mese, pentru ca eficiența nutrienților speciali să fie maximă.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus