Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu fructe de vară

Dieta cu fructe de vară

Dieta cu fructe de vară este eficientă și are avantajul că te poate ajută să-ți reglezi glicemia, să te vitaminizeazi și mineralizezi în mod natural. În plus poți să slăbești câteva kilograme, deși dieta cu fructe de vară nu urmărește neapărat scăderea în greutate.

Dietă cu fructe de vară permite consumul unor fructe de sezon și ține cont de indicele glicemic al fructelor recomandate, pe de o parte pentru a ține sub control valoarea glicemiei, pe de altă pentru un aport caloric cât mai mic. Cele mai bune fructe recomandate, în dieta cu fructe de vară, sunt cele care au un conținut redus de carbohidrați, astfel că pot fi consumate și de cei care suferă de diabet.

fructe de vară

Iată care sunt cele mai bune alegeri pentru dietă cu fructe de vară

Fructe de pădure. Pot fi mâncate aproape fără restricții. Sunt bune atât cele proaspete, cât și cele congelate. Singură condiție este să fie consumate fără adaus de zahăr. În categorie între afinele, căpșunile, zmeură și murele sau orice alt tip de fructe de pădure. Toate sunt foarte bogate în antioxidanți, vitamine, fibre și au un conținut redus de carbohidrați. Trei sferturi de ceașca de afine proaspete are 62 de calorii și 16 grame de carbohidrați. Pot fi combinate cu lapte sau iaurt degresat și sunt excelente la micul dejun. O cană de căpșuni are doar 60 de calorii, iar o cană cu mure, undeva în jur de 50 de calorii.

Cireșe. Au puțini carbohidrați și un indice glicemic scăzut, putând fi incluse în dietă cu fructe de vară pentru scăderea în greutate sau în dietă celor care au probleme cu glicemia. Într-o cană cu cireșe sunt circa 60 de calorii și 14 grame de carbohidrați. Cireșele sunt bogate în antioxidanți, aceștia putând luptă împotrivă bolilor de inimă, a cancerului și a altor afecțiuni. Cireșele nu pot fi consumate decât proaspete, fără zahăr, evident, așa că perioadă mai-iulie este cel mai bun moment pentru o cură.

Piersici. Aceste minunate fructe sunt printre cele mai bogate în vitaminele A și C, dar au și potasiu și multe fibre. Sunt ideale proaspete, dar pot fi consumate și cele din compot, dar doar dacă a fost preparat fără zahăr. Combină piersicile cu scorțișoară, combinația fiind delicioasă.

Caise. Un fruct copt are doar 17 calorii și 4 grame de carbohidrați. Patru caise proaspete înseamnă o porție și oferă mai mult de 70% din necesarul zilnic de vitamină A. În plus, aceste fructe sunt o bună sursă de fibre.

Mere. Nu puteau să lipsească din dietă cu fructe de vară. Un măr mic reprezintă o alegere excelentă în ceea ce privește fructele, are doar 54 de calorii și circa 14 grame de carbohidrați. Merele conțin de asemenea fibre și sunt o sursă bună de vitamină C și potasiu. Mănâncă merele cu tot cu coajă pentru că acolo se află cea mai mare cantitate de antioxidanți.

Portocale. Un singur fruct asigură tot necesarul de vitamină C de care ai nevoie într-o zi. Conține numai 15 grame de carbohidrați și 62 de calorii. Portocalele sunt o excelentă sursă de folati și potasiu, care pot ajută la menținerea unei tensiuni arteriale stabile. Oricum portocalele fac parte din categoria fructelor pe care trebuie să le consumi tot anul.

Pere. Aceste fructe conțin foarte mult potasiu și foarte multe fibre. Spre deosebire de cele mai multe dintre fructe, ele își îmbunătățesc textură și aromă după ce sunt culese.

Kiwi. Deși intră în categoria fructelor exotice, kiwi este accesibil și poate fi consumat tot timpul anului. Fructele de kiwi sunt o excelentă sursă de potasiu, fibre și vitamină C. Un kiwi mare are aproximativ 56 de calorii și 13 grame de carbohidrați.

Dieta cu fructe de vară este o ideală combinație între sănătos și gustos. Fructele trebuie consumate de regulă, înainte de masă sau la gustări. Variază aceste fructe, în dietă zilnică și mănâncă, în fiecare zi, cel puțin patru fructe diferite.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns