Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu legume

Dieta cu legume

Dieta cu legume este in mod cert cea mai simpla cura de slabire. Este o dieta sanatoasa, pe care o poti respecta pe o perioada mai lunga de timp, iar perioada calda din an este perfecta pentru a aplica aceasta formula de a scapa de kilogramele in plus.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/04/21/dieta-legume-4.jpg

In dieta cu legume poti manca la discretie legume, dar si fructe, precum si carne, oua sau branza, dar rar si in cantitati mici.

In dieta cu legume, evident, baza alimentatie o reprezinta legumele si grasimile vegetale. Se consuma legume crude, fierte sau sub forma de supa si, doar ocazional carne, oua sau lactate. In fiecare zi trebuie sa bei doi litri de apa. Dieta cu legume te ajuta sa scapi de circa 3-5 kilogramein fiecare saptamana, iar dieta poate fi respectata, fara probleme de la doua la opt saptamani.

Alimente permise in dieta cu legume sunt: carne slaba, legume crude sau fierte, supa de legume, fructe (mere, portocale, pepene, lamaie, cirese, visine si fructe de padure), grasimi vegetale (ulei de masline, ulei de porumb sau de floarea soarelui). Poti manca si carne, de preferat de pui sau curcan si peste, dar nu mai mult de o portie pe zi sau, daca se poate, chiar si mai rar.

Dieta cu legume este foarte eficienta in a combate grasimea abdominala si depunerile adipoase de pe coapse. Dieta cu legume este foarte sanatoasa, in conditiile in care legumele sunt surse extraordinare de vitamine, minerale, fibre, carbohidrati complecsi si chiar proteine, acoperind o buna parte din nevoile nutritionale ale organismului.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/04/21/dieta-legume-3.jpgDieta este eficienta in conditiile in care toate legumele (cu cateva mici exceptii), au un continut caloricmic si, spre deosebire de fructe, au si un continut glicemic redus. marele avantaj este ca legumele ofera o senzatie de satietate de lunga durata si pot inlocui cu usurinta gustarile bogate in grasimi, zahar sau carbohidrati simpli din cursul unei zile. In plus legumele sunt si o foarte buna sursa de apa.

Poti manca in orice cantitate urmatoarele legume: telina, salata, varza, spanac, conopida, ardei gras, ridichi, rosii, dovlecei, vinete, broccoli, castraveti, fasole verde.

Poti manca o data pe zi: o portie de fasole, linte, naut, cartofi, boabe de porumb dulce sau morcovi dar nu mai mult de 200 de grame
prepara supa de legume (folosind legumele pecare le poti manca la discretie), si manaca un bol de supa pe zi. Poti adauga in supa, la fiecare portie o lingurita de ulei si doua linguri de iaurt degresat.

Poti manca trei linguri de ulei, jumatate de avocado, trei linguri de seminte crude de floarea soarelui, 6 mieji de nuca, combinate in orice forma cate doua.

Legume se pot manca crudem, fierte, la gratar sau la cuptor. Ai voi ceapa, usturoi, ardei iute, ierburi aromate si piper. Poti bea un pahat de suc de legume combinat cu suc de apa sau suc de portocale. Poti adauga in dieta zilnica doua oua sau o bucata de carne sau peste cat palma, la gratar sau la cuptor. Poti combina legumele cu oua sub forma de omleta cu legume. Poti combina legumele cu suc de lamaie si suc de rosii (integral si natural), cu mustar si sosuri degresate pe baza de iaurt, ulei si condimente, dar respectant cantitatile.

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/04/21/dieta-legume-5.jpgPoti manca in fiecare zi o portie de cereale (nu mai mult de trei linguri), la micul dejun, ideal ovaz integral, sau grau integral.

Meniu orientativ pentru dieta cu legume

Micul dejun: Cereale si un pahar de suc de legume (telina si spanac), un mar, doua nuci.

Gustare: Un morcov, o rosie, doi castraveti si o salata verde cu o lingura de ulei si suc de lamaie.

Pranz: Doua oua, 100 de grame de fasole boabe fierte, o salata de spanac, un mar

Gustare: Jumatate de avocado strivit, cu suc de lamaie si bete de telina.

Cina: Un bol de supa, 100 de grame de naut, o salata de spanac, doi ardei grasi si o portie de fasole verde inabusita la cuptor cu mirodeii, ierburi si condimente.

Citeste si secretele prepararii legumelor


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus