Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta cu mere

Dieta cu mere

Scapă de cinci kilograme pe lună urmând această dietă bazată pe un fruct plin de calități: accesibil tot anul, plin de vitamine, minerale, fibre și, desigur, foarte gustos.

Merele sunt puternic detoxifiante, cu acțiune diuretică și de aceea dinamizează metabolismul și te ajută să slăbești. Totodată, sunt fructe blânde cu digestia, pectina din ele echilibrează flora intestinală, având un remarcabil efect prebiotic. De asemenea, grație conținutului ridicat de fibre, merele scad glicemia și valorile colesterolului, contribuind nu doar la subțierea siluetei, ci și la menținerea sănătății cardiovasculare.

Citește și: Câteva reguli pentru un nivel normal al colesterolului

Regulile dietei

Nu-i suficient să mănânci mere pentru a scăpa de excesul ponderal. Trebuie să știi când și cum să le consumi, dar și ce alte alimente să cuprindă mesele tale. Iată câteva reguli ca dieta să-ți iasă cum dorești.

Regula 1 Consumă mere dimineața și ca gustare pe care să o ai la interval de trei ore de mesele principale. Dacă aciditatea lor nu ți-e benefică, le poți consuma coapte în cuptor, dar fără alte adaosuri (zahăr, miere etc.). Nu uita să bei cei doi litri de apă zilnic și o cană cu ceai verde după masa de prânz.

Regula 2 Păstrează balanța corectă în farfurie: redu grăsimile de toate tipurile (ai liber la lactate degresate și doar la grăsimi vegetale – ulei de măsline, nuci, semințe) și consumă proteinele (carne slabă, pește, ouă fierte) numai în combinație cu carbohidrați buni (legume, cereale integrale), care abundă în fibre.

Regula 3 Respectă recomandările pentru mesele de dimineață și pentru gustări. La prânz, combinațiile ți le poți face singură, aplicând principiile unei asocieri corecte.

Nu sări peste mese și nu înlocui biscuiții digestivi de la micul dejun sau salata de crudități de la prânz (carbo-hidrații buni) cu pateuri, biscuiți din făină albă, cartofi, care, la fel ca toate dulciurile rafinate, pâinea albă, pastele albe, orezul alb, conțin carbohidrați răi, interziși în dietă.

Citește și: Rulada cu mere

Model de meniu

Dimineața, la trezire: 1 pahar suc din 2 mere, 2 morcovi și 1 portocală

Mic dejun: 1 iaurt 0% grăsimi cu fulgi de migdale ori cu 3 biscuiți digestivi

Gustare: 2 mere

Prânz (îl iei la două ore după gustare): 1 bol de salată de legume la abur (conopidă, broccoli, mazăre, dovlecei, ardei, fasole verde), 1 conservă de ton (200 g), 1 linguriță ulei de măsline şi zeamă de lămâie/1 salată de crudități (morcovi, țelină rasă, stropite cu ulei de măsline și lămâie) sau de varză și 200 g piept de curcan, vită sau pește la grătar

Gustare (la 2-3 ore după prânz): 3 mere crude sau coapte la cuptor (presară scorțișoară sau pune vanilie din păstaie)

Cină (la trei ore după gustare): 1 supă-cremă de legume, crutoane din pâine integrală, multă verdeață, 1 felie de brânză degresată/2 felii șuncă de curcan slabă, 1 ou fiert și 1 bol de salată de roșii/1 bol de paste integrale cu sos de roșii și busuioc (fără adaos de carne sau brânză.

Citește și: Mere cu bezea

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.44/06.11.2014

Autor: Lidi Năstase

Sursa foto: Pixabay


Lasă un răspuns

Sus