Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de la fix

Dieta de la fix

Anca Bejan s-a îngrășat 60 de kilograme în patru ani, ajungând la 120. După ce a încercat numeroase diete, fără rezultate notabile, a reușit să scape de surplus în doar doi ani cu ajutorul a ceea ce ea numește Dieta-minune, pe care o consideră o revoluție în nutriție.

Când i-am auzit povestea, sigur că nu mi-a venit să cred. E de neimaginat să slăbești mâncând tot ce poftești. În plus, toate dietele promit transformări spectaculoase și se pretind a fi minune, nu-i așa? Dar, întâlnirea cu Anca mi-a arătat că dieta sa chiar funcționează. Fără te înfometezi, să renunți la alimentele preferate sau să reduci cantitățile. Singura condiție este să respecți cu strictețe orele fixe.

Scuze peste scuze

Un declic emoțional a fost factorul declanșator, însă Anca a avut dintotdeauna o tendință de îngrășare. „Am avut, firește, pe ce să dau vina, dar azi știu că de vină n-a fost nimeni din jurul meu sau vreo întâmplare anume, ci doar faptul că m-am complăcut prea mult în situația de a-mi plânge de milă“, recunoaște ea. Pe lângă mânca toate mesele principale, ronțăia tot timpul câte ceva, ba alune, ba sticksuri. Iar când gătea, gusta negreșit din toate. În plus, stătea mult la birou. „Am ajuns la obezitate morbidă și eram în prag de a intra în diabet și de a face multe complicații.“

Decizia de a slăbi

În noaptea de revelion dintre 2011 și 2012 și-a pus pe lista rezoluțiilor ca în noul an să intre la dietă. „Am început să exclud făinoasele și dulciurile și să fiu atentă la orice mănânc. Am reușit cu chiu cu vai să slăbesc vreo 6 kg în 4 luni și ceva, dar am adunat foarte multe frustrări legate de alimentele la care pofteam.“ Simțea să o motiveze cineva și a decis să meargă la un nutriționist. De-atunci i s-a schimbat viața. Specialistul a sfătuit-o să mănânce la ore fixe, să reducă cantitățile și, în a treia etapă, să umble la calitatea alimentelor. Deși a bifat doar partea cu ceasul, Anca a slăbit, fără se simtă vinovată mănâncă tot ce poftește.

Ce mănânci

Dieta pe care a urmat-o nu conține liste cu alimente interzise sau recomandate, nu are tabele cu calorii și nici meniuri prestabilite. Anca a continuat să mănânce aceleași alimente care au îngrășat-o, reușind să slăbească chiar păstrând același stil de viață sedentar. Cum? „Dieta presupune să mâncăm orice ne cere organismul, oricât până ne săturăm, doar în intervalul orar 7-19, zilnic la aceleași ore fixe, setate din 3 în 3 ore. Între mese, nu mâncăm absolut nimic. Atenție la multe lichide cu rol de aliment! Dar trebuie să se înțeleagă: nu sunt un exemplu pentru ce mănânc, ci pentru cum mănânc. Despre ce mănânc, am încă multe lecții de învățat. Duc zi de zi o luptă cu mine și încerc să obișnuiesc cu alimentele cât mai sănătoase.“ În ceea ce privește concediul, Anca spune că e mai simplu decât ne putem imagina. „Peste tot în lume orele de masă la all-inclusive sau la orice restaurant sunt aceleași. Tot ce avem de făcut este să vrem!“

Alte avantaje

Pe lângă avantajul slăbirii, ea enumeră și alte beneficii ale dietei: se accelerează metabolismul, se reglează lanțul glicemic, dispare senzația de foame agresivă, crește rezistența în fața poftelor, se îmbunătățește tranzitul intestinal. Greutatea la care se visează este de 50 kg, dar corpul Ancăi spune altceva, fiindcă stagnează de trei ani la 60 kg. Și nici nu se gândește să renunțe. „Când ai găsit sufletul-pereche ai vrea să te desparți? Iată ce este Dieta-minune pentru mine!“

Câștigarea celor 60 de kilograme m-a ajutat să cunosc mai bine, să descopăr cine îmi e cu adevărat alături în viață, să văd lumea cu alți ochi și să descopăr un stil de viață pe care apoi să am bucuria să-l împărtășesc cu ceilalți…

Fanii dietei

Anca spune că are feedback de la sute de mii de oameni. Grupul de pe Facebook creat de Mirela Retegan (fondatoarea Zurli) împlinește în septembrie un an. „Este un fenomen național, are peste 230.000 de membri și este în continuă creștere“, se mândrește Anca.

Principiile dietei

Sunt extrase din cartea pe care Anca scris-o în baza experienței sale (o găsești pe  www.dietaminune.ro):

Mănâncă doar între 7 și 19. Respectă orele fixe (7, 10, 13, 16 și 19) și nu sări peste nicio masă. Dacă te-ai trezit la 7, prima masă va fi la 10. Ca să poți mânca la 7, trebuie să fii trează măcar de la 06.30.

Între mese nu mânca nimic. Poți bea apă, ceai neîndulcit, cafea neagră. Sucurile, lichidele cu zahăr/îndulcitori, alcoolul sunt considerate alimente, deci trebuie consumate la mesele de la orele fixe.

Cum simți senzația de sațietate, oprește-te din mâncat. După o perioadă de acomodare, „nutriționistul“ din tine va fi din ce în ce mai exact, dar fii receptivă la semnele lui.

Nu te speria dacă stagnezi. Perioadele de stagnare sunt normale și chiar necesare în procesul de slăbire. Organismul se va debloca de la sine dacă perseverezi!

Sunt permise abaterile, dar să nu fie mai mult de cinci pe an (de ziua ta, la o nuntă etc.), caz în care, dacă mănânci după 19, continuă tot din trei în trei ore, fiindcă ajută.

 

Citește și:

Articol preluat din ediția de septembrie 2017 a revistei Femeia.
Autor: Lidia Năstase
Foto: Guliver/Thinkstock

Comments

comments

2 thoughts on “Dieta de la fix

Lasă un răspuns