Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de vară. Cele mai bune sfaturi și cateva reguli

Dieta de vară. Cele mai bune sfaturi și cateva reguli

Dacă în perioadă rece, temelia o constituie proteinele și grăsimile, în perioadă caldă a anului esențiale sunt alimentele ușoare care aduc minerale și vitamine, dar care vin și cu proteinele și grăsimile esențiale pentru organism, de preferat din surse vegetale. Și cum este evident că a venit vara, schimbarea regimului alimentar cu o dieta de vară este nu doar necesară, dar și foarte utilă pentru sănătatea ta.

Regulă spune că trebuie să consumăm cel puțin 500 de grame de legume, iar în dieta de vară acest barem este foarte ușor de atins. Salatele în orice combinație, legumele fierte la abur, fructele și semințele sunt bază dietei de vară, scrie Webmed.

dieta de vară

La toate acestea se adaugă brânzeturi degresate și cât mai puțin sărate, pentru un aport sănătos de calciu și alte minerale, dar și cereale integrale care rămân prima alegere pentru micul dejun și care completează dieta de vară.

O mențiune specială merită roșiile, ardeii și castraveții. Toate acestea încep să apăra, inclusiv din producții autohtone, în piețe. Roșiile, în principal, dar și ardeii aduc cel mai puternic antioxidant – licopenul – care luptă împotrivă îmbătrânirii, care combate problemele cardiovasculare și previne apariția celulelor canceroase. În plus roșiile, ardeii și castraveții au proprietăți anticelulitice recunoscute și sunt legumele de bază ale dietei de vară.

Trebuie spus că licopenul care există în toate fructele și legumele roșii este un mediator al bronzului frumos. Iar toate astea cu foarte puține calorii și multă apă naturală. O roșie medie, de exemplu, este săracă în carbohidrați, are doar are 30 de calorii, și asigură 40% din vitamină C și 20% din vitamină A necesară pentru o zi întreagă.

dieta de vară

În ceea ce privește fructele, sezonul la căpșuni s-a deschis. Urmează caisele și piersicile, merele și perele de vară, pepenii, strugurii. Nu uita cireșele de mai și pe cele de iunie, vișinele și nucile verzi, dar nici prunele și corcodușele. Adaugă fructele de pădure și o să fi în pas cu vara. Alături de fructe și legume adaugă lactate, iaurt, mai ales, și brânzeturi proaspete, ouă și peste. Nu uită de fructele uleioase – cea mai bună sursă de grăsimi sănătoase, omega 3 și minerale.

Vara este perioadă ideală în care poți renunță la carne, la grăsimi animale și la fructele uscate. Poți reduce consumul de dulciuri, pentru că fructele satisfac pe deplin nevoia de zahăr. Esențială este în cadrul dietei de vară o bună și constanța hidratare. Fructele și legumele aduc o parte din apa necesară zilnic, iar în completare adaugă sucuri de fructe, ceai și apa.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus