Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta de vara cu dulciuri

Dieta de vara cu dulciuri

Nu trece oră fără să-ţi zboare gândul la ciocolată, prăjituri, clătite sau alte deserturi la fel de îngrăşătoare? Să știi că acum e sezonul când îţi poţi stăvili poftele, fără să-ţi pui în pericol silueta!

Simţi cum glicemia scade, mai ales când ai mult de lucru, eşti foarte obosită sau stresată. Pe moment, răsfăţul dulce îmbunătăţeşte starea de spirit şi te energizează, dar nu uita că-ţi poate aduce chiar peste 500 de calorii dintr-un foc. Când tânjeşti după produse pline de zahăr, alege din câteva variante de sezon la fel de gustoase, dar mult mai sănătoase!

Îngheţata, cât mai naturală

Îngheţata pe băţ, glazurată cu un strat gros de ciocolată şi cu tot felul de sosuri dulci în compoziţie, cea la cornet, îmbunătăţită cu bomboane şi creme, îngheţata la caserolă, cu frişcă, bucăţele de alune de pădure, biscuiţi, creme de ciocolată şi caramel, au între 300 şi 400 de calorii, suficient de mult încât să spui un NU hotărât unei astfel de ispite. În schimb, o îngheţată simplă, de fructe, pe băţ are 65 de calorii, o vafă mică de vanilie sau cacao nu trece de 70 de calorii, iar îngheţata de fructe la caserolă (lămâie, pepene verde sau galben, mango, piersici, kiwi, vanilie, cacao) este pe cât de cremoasă şi gustoasă, pe atât de puţin periculoasă pentru siluetă: poţi mânca două-trei cupe fără să ai mustrări de conştiinţă. La fel de bine poţi prepara îngheţată dietetică la tine acasă, ca să ai siguranţa ingredientelor folosite!

Salate aromate

Ai la dispoziţie o mulţime de fructe proaspete pe care să le combini după propria plăcere. E drept, nici fructele nu sunt bune dacă le mănânci fără măsură! Fructoza pe care o conţin tot în zahăr se transformă, ba chiar te poţi trezi cu un nivel crescut al glicemiei şi trigliceridelor dacă exagerezi şi mănânci peste 1 kg pe zi (asta înseamnă vreo 400 de calorii), fără să renunţi măcar la o masă principală. Însă o salată mare de fructe (500-600 g) poate înlocui cu succes cina, iar o salată mai mică (200-300 g) poate fi consumată după o masă uşoară, săracă în calorii. Tai fructele cubuleţe (piersici, caise, cireşe, căpşune, pepene, kiwi, combinate după gust), iar dacă vrei să savurezi o aromă unică, adaugi un pic de rom şi un vârf de cuţit de scorţişoară.

Sucuri proaspete de fructe

Nutriţioniştii nu recomandă sucurile de fructe în cantităţi mari, pentru că au un conţinut caloric destul de consistent şi foarte puţine fibre, spre deosebire de fructele crude. De aceea, dacă le bei ca pe apă, îngreunează digestia, cresc glicemia şi au ca efect îngrăşarea. În schimb, un pahar cu suc de fructe la micul dejun sau în loc de gustare nu face rău nimănui, ci dimpotrivă: conţine multe vitamine, este hidratant şi te energizează! Plus că potolește pofta de dulce!

Meniul perfect pentru iubitoarele de dulciuri

Dacă-l respecţi întru totul, nu numai că nu te-ngraşi, dar o să dai jos vreo 2 kg în două săptămâni!

Prânzul este singura masă care nu include nici un aliment cu zahăr. Ca să-ţi permiţi această dietă dulce, e obligatoriu să nu suferi de diabet, gastrită, ulcer, probleme hepatice sau alte afecţiuni care s-ar putea agrava în cazul unui consum mare de zahăr.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.28/17.07.2014

Autor: Andreea Cohuț

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus