Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta indiană

Dieta indiană

Slăbește până la 5 kg într-o săptămână cu ajutorul fructelor și legumelor! Dietele preponderent vegetariene, tipice indienilor, sunt calea cea mai sigură către slăbit. Acest regim rapid te ajută nu doar să te subțiezi, ci și să-ți îmbunătățești metabolismul. De aceea, a ajuns celebru în întreaga lume. Iată cum funcționează!

ZIUA 1

E cea mai grea, întrucât presupune ca întreaga zi să consumi doar fructe. Poți savura pepene, portocale, mere, căpșune, de fapt toate fructele, exceptând strugurii, bananele și mango. Ai voie să mănânci și de 20 de ori pe zi, dar exclusiv fructe.

Fructele sunt hrănitoare, conțin fibre necesare digestiei și sunt o metodă eficientă de detoxificare și de revigorare a organismului. Le poți consuma cum vrei: tăiate cuburi, în smoothie-uri sau sub formă de piure.

Truc. Dacă mănânci un singur tip de fruct, sunt mari șanse să scapi de 1 kilogram chiar din prima zi.

ZIUA 2

Este ziua dedicată legumelor. Nu ai voie să mănânci altceva în afară de legume. Dar legume poți consuma după pofta inimii.

Rămâne la latitudinea ta felul în care le consumi:fierte, sotate cu puțin unt sau crude, sub formă de salată. Pune peste ele un dressing din lămâie, ierburi uscate, usturoi sau oțet. Ai voie inclusiv cartofi, care furnizează carbohidrați pentru energie întreaga zi. Limitează-te însă la un singur cartof, de poftă. Amidonul din cartoful fiert, dacă este consumat rece, se transformă în amidon rezistent care contribuie la topirea grăsimii abdominale. Dacă reușești să treci de ziua asta e ca și când ai fi ajuns aproape la jumătatea drumului!

ZIUA 3

Este o combinație între ziua 1 și ziua 2. Ai voie fructe și legume în orice cantitate. Evită cartofii, întrucât ai parte de suficienți carbohidrați din fructe. Bea multă apă. Chiar dacă poftele îți dau târcoale, gândește-te la slăbire și la rezultatele fantastice care urmează!

Alternează castraveții (cele mai bune legume pentru slăbit!), salata verde (conține fibre, vitamine și multe fibre), varza crudă (bogată în vitamina C și întărește imunitatea), broccoli (luptă cu grăsimea, fiind o sursă de calciu și fibre), ardeiul gras (accelerează metabolismul), spanacul (este bogat în proteine pentru masă musculară), morcovi (plini de betacaroten și fibre), conopidă (are folați, fibre, vitamina C), ceapă (are flavonoide, utile pentru slăbire și regenerare celulară).

Sfat. Dacă simți că foamea nu-ți dă pace, aceasta este ziua în care poți adăuga în dietă și o sursă de proteine, care te satură și grăbește arderile. Recomandată este carnea slabă de pui fiartă sau pe grătar.

ZIUA 4

Dacă până acum bananele ți-au fost cu desăvârșire interzise, acum ai voie chiar 6 banane și 4 pahare cu lapte. Deși știai că bananele îngrașă, în acest caz sunt o sursă excelentă de potasiu și de echilibru electrolitic, mai ales că sarea este interzisă. Mai ai voie o masă revigorantă care constă dintr-o supă ușoară de roșii cu usturoi și ardei iute. Stai departe de cafea sau alcool pe toată perioada dietei. Ai voie ceai negru sau apă plată cu lămâie (fără zahăr).

ZIUA 5

Este ziua festinului! Ai voie roșii, brânză slabă de vacă, preparate din soia, muguri de diverse soiuri, tot felul de legume, chiar leguminoase (linte, năut), consumate fie fierte, fie sub formă de pastă în care adaugi zeamă de lămâie sau diverse verdețuri. Îți sunt permise până la șase roșii și nu uita să crești consumul de apă, pentru a curăța organismul de acid uric, care îngreunează activitatea rinichilor. Roșiile ajută digestia grație fibrelor, iar apa înlesnește eliminarea toxinelor. Mărește consumul de apă la 15 pahare.

ZIUA 6

Ai voie tot ce ai consumat în ziua precedentă, cu excepția roșiilor. Fă o supă din legumele preferate (chiar și leguminoase precum lintea), dar fără roșii, și din care să consumi întreaga zi. Această combinație este o sursă excelentă de fibre și hidratare.

ZIUA 7

Ultima zi a dietei este și cea mai importantă. Poți savura fresh de fructe făcut în casă, o porție de orez brun cu legumele preferate (fierte sau sotate). Și, desigur, cât mai multă apă.

Beneficii

Regimul a fost creat pentru a dobândi un organism sănătos. După cele șapte zile te vei simți mai energică grație detoxificării care s-a produs în urma alimentației ușoare, lipsite de proteine procesate (mezeluri, conserve) și carbohidrați nesănătoși (pâine, pizza).

Este important să nu uiți de cei doi litri de apă pe zi, care, împreună cu fibrele din fructe și legume, contribuie la spălarea toxinelor (unul din principalele impedimente ale pierderii în greutate, susțin nutriționiștii) și ușurează digestia, ceea ce face ca vitaminele și mineralele să fie mai bine asimilate, antrenând în același timp metabolismul și slăbirea. Conținutul ridicat de fibre (caracteristic acestei diete) este de ajutor și în caz de constipație cronică. De asemenea, fibrele te mențin sătulă timp îndelungat și țin la distanță poftele.

Încearcă această dietă doar ocazional. Dacă vrei să o urmezi à la longue, fă o pauză de 2-3 zile după fiecare 7 zile de dietă.

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr. 27/13.07.2017
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns