Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta morfologica

Dieta morfologica

Dieta morfologică este dieta care se adaptează după forma trupului tău. Dimensiunile ideale, celebrele 90-60-90, sunt un standart, dar ceea ce face că un trup să arate frumos este proporţia între bust, talie şi şolduri şi nu diemensiunea acestora.

Kilogramele în plus nu se localizează uniform, ci după criteri care ţin de morfologie, de metabolism, de unele dezechilibre hormonale minore, sau pur şi simplu de stilul de viaţă. Dieta morfologică vine să regleze aceste mici detalii şi trebuie să ţină seamă de felul în care arăţi.

Afla mai multe despre efectul yo-yo

În cazul în care morfologia ta este ginecoida, adică este caracterizată prin depuneri adipoase în zonă abdomenului, a feselor şi a coapselor, în timp ce umerii, toracele şi piciorului, de la genunchi în jos, se apropie de normal, faci parte din marea categorie de femei cu forme venusiene, aşa după cum dictează hormonii feminini. În anumite situaţii rotunjimile devin exagerate.

Iată care sunt regulile alimentare pentru dieta morfologică recomandată acestui tip

• Cât mai puţină sare, sodiul fiind responsabil pentru retenţia de apa. Consumul de sare trebuie redus drastic
• Bazează-te pe proteine, pentru că acestea au capacitatea, a înlocui depozitele adipoase, în paralele cu reducerea la minimum a aportului de grăsimi.
• Bea multă apa, pentru că este de neînlocuit atunci când este vorba despre drenarea şi curatatea organismului tău. Este obligatoriu să consumi 1,5 liti de lichide pe zi. Sunt excluse cu desăvârşire băuturile dulci şi cele acidulate.
• Multe fructe, puţine legume, pentru că legumele sunt bogate în minerale care întreţin retenţia de apa, aşa că trebuie să limitezi consumul lor şi să te axezi, în principal, pe fructe, bogate în vitamine şi fibre.
• Fără dulciuri, dar poţi consumă cantităţi mici de alimente care conţin glucide cu ardere lentă cum ar fi cerealele integrale, legumele uscate, care îţi aduc un aport eficient de energie.

În cazul în care faci parte din persoanele care au o morfologia androidă, adică exact reversul morfologiei ginecoide, ai depozitele de grăsimi la nivelul umerilor, braţelor, pieptului şi abdomenului. Uneori această înseamnă sâni foarte voluminoşi, ceea ce poate determină probleme ale coloanei vertebrale. Talia este foarte puţin marcată, sau chiar deloc.

• 7 motive pentru care te ingrasi

Iată care sunt regulile alimentare pentru dieta morfologică recomandată

• Mănâncă încet şi cu mult calm, fapt atât de important încât mai bine sări peste oră de masă, decât să mănânci sub presiune şi în grabă.
• Alege mâncarea gătită, această  fiind mult mai sănătoase decât cea preparată industrial şi simplifica la maxim modul de preparare al mâncărurilor.
• Renunţă la ciocolată şi bomboanele, la fripturi grase şi prăjeli şi alge fructele, iaurturile degresate, mâncarea preparată la aburi, carnea slabă, peste şi cereale integrale.
• Multe fibre, pentru că acestea sunt necesare şi utile unui tranzit intestinal bun şi curată organismul de surplusul de grăsimi, contribuind la eliminarea acestora.

Sursa foto: Image Courtesy of  marin /  FreeDigitalPhotos


Lasă un răspuns

Sus