Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta South Beach

Dieta South Beach

Te-ai săturat să te înfometezi, să numeri caloriile din farfurie, să urmezi regimuri monotone sau care îți interzic aproape toate alimentele? Încearcă dieta South Beach, o dietă diferită! Ea te învață cum să slăbești sănătos și fără să te simți frustrată.

A fost creată în 2003 de cardiologul american Arthur Agatston. Unii o consideră o versiune modificată a celebrei diete low-carb, întrucât limitează carbohidrații și e bogată în proteine și grăsimi sănătoase. Dieta îți promite nu doar că vei scăpa de surplusul de greutate, ci și că-ți vei îmbunătăți sănătatea. Descoperă-i secretele!

Cum funcționează

Regimul se bazează pe ideea că există carbohidrați benefici și nocivi, iar grăsimile se împart tot în două categorii: bune și rele. Carbohidrații nocivi și grăsimile rele produc o creștere bruscă și exagerată a glicemiei, care după doar 2-3 ore va scădea prea mult, provocându-ți senzație de foame și oboseală. Fluctuațiile mari și repetate ale glicemiei duc la îngrășare. În schimb, dacă mănânci sănătos, obții rezultate excelente chiar din primele două săptămâni: starea generală se va îmbunătăți, grăsimea de pe șolduri, coapse și abdomen se va topi vizibil, vei cântări mai puțin și pofta de nestăpânit pentru diverse mâncăruri nesănătoase va dispărea. Iar pe lângă faptul că vei slăbi, se vor schimba în bine analizele de sânge (bunăoară, colesterolul și trigliceridele vor reveni la un nivel normal), lucru benefic pentru sistemul cardiovascular.

Dacă ții această dietă, nu-i nevoie să numeri caloriile și nici să cântărești porțiile. Poți mânca trei mese principale și două gustări pe zi. Meniul e flexibil, variat și nu-ți dă senzația că te privează de toate bunătățile.

Dieta are trei etape: primele două au o durată determinată, iar ultima trebuie urmată toată viața.

Prima fază – slăbire spectaculoasă

Durează două săptămâni. Ai voie să te delectezi cu porții normale de carne slabă, legume cu indice glicemic mic, ouă, fructe oleaginoase. Poți consuma cafea și ceai la discreție, dar nu uita să bei suficientă apă! Sunt interzise alimentele care conțin carbohidrați. În aceste două săptămâni, slăbești între 3,5 și 5,5 kg. Primele zile sunt mai grele, întrucât trebuie să elimini brusc din meniu multe dintre alimentele tale preferate, dar merită efortul. Când vei vedea rezultatele, te vei bucura că n-ai renunțat la această dietă.

Ce ai voie să mănânci

* Carne: pui fără piele, vită, curcan, porc fără grăsime, miel, pește, fructe de mare

* Ouă: gătite sub orice formă

* Lactate: lapte și iaurt degresate sau cu 1% grăsime, brânză de vaci (1-2% grăsime), feta, cheddar, mozzarella, parmezan, ricotta parțial degresată

* Legume: salată verde, castraveți, spanac, dovlecei, broccoli, roșii, ardei, varză, conopidă, țelină, vinete, usturoi, ceapă, fasole verde, ciuperci, pătrunjel, ridichi, avocado etc.

* Fructe oleaginoase: nuci, alune, fistic etc.

* Grăsimi: două linguri cu ulei extravirgin de măsline, nucă de cocos sau susan pe zi; ocazional, două linguri cu smântână sau maioneză light

Ce n-ai voie să mănânci

* Pâine de orice fel, orez, cartofi, paste, fasole boabe, mazăre, produse de patiserie, fructe, bomboane, prăjituri, înghețată, zahăr. De asemenea, evită sucurile de fructe, berea, alcoolul.

A doua fază – continui să slăbești, dar lent

Această etapă durează până când ajungi la greutatea dorită. E de așteptat să slăbești între 0,5 și 1 kg pe săptămână. Înainte de dietă, corpul tău reacționa într-un mod dezechilibrat la consumul de alimente, motiv pentru care te-ai îngrășat. Acum, după prima fază a regimului, acest neajuns s-a corectat. În plus, vechile pofte au dispărut și te-ai debarasat de multe dintre proastele obiceiuri alimentare din trecut.

Ce ai voie să mănânci

* Toate alimentele din prima fază

* Fructe proaspete (100-200 g/zi): mere, banane, caise, piersici, afine, mure, cireșe, zmeură, struguri, căpșune, grepfrut, mandarine, kiwi, mango, nectarine, portocale

* Poți introduce treptat și în cantități mici unele dintre alimentele ce ți-au fost interzise în faza anterioară: pâine integrală (la început, doar o felie pe zi), paste făinoase integrale, fasole boabe, mazăre, orez brun (cel mult 100 g gătite), cartof-dulce (unul mic), morcovi.

* Din când în când, te poți delecta cu un păhărel de vin, o bere, o bucățică de ciocolată neagră (30 g), o budincă fără zahăr și grăsimi.

Ce n-ai voie să mănânci

* Pâine și paste din făină albă, cartofi, orez alb, dulciuri de orice fel, pepene verde, stafide, ananas, curmale, smochine, sucuri de fructe

A treia fază – un nou stil de viață

De fapt, nu este vorba de o etapă a dietei, ci de un nou stil de viață. Principiile învățate pe parcursul regimului trebuie aplicate toată viața dacă vrei să-ți menții silueta. E de la sine înțeles de ce: te-ai îngrășat din cauza unor greșeli alimentare, să zicem pentru că mâncai multe dulciuri sau pâine. Evident, dacă vei reveni la vechile obiceiuri (de pildă, mănânci multe dulciuri), vei acumula rapid kilogramele de care abia ai scăpat.

Scopul tău este să-ți menții greutatea ideală. Așadar, încearcă să descoperi ce alimente poți mânca și în ce cantități fără să-ți pui silueta în pericol. Cântărește-te săptămânal. Dacă observi că începi să te îngrași, ajustează imediat meniul și redu porția de carbohidrați (pâine, dulciuri, orez etc.). Dacă micile schimbări alimentare nu dau rezultate, poți relua oricând dieta.

Exemplu de meniu

* Mic dejun: omletă cu somon afumat sau ochiuri cu spanac și șuncă, o cană de ceai sau cafea

* Prânz: supă de legume și salată de legume cu friptură de vițel sau piept de pui la grătar cu salată verde

* Cină: pește sau carne slabă de porc cu legume (fasole verde, dovlecei, salată etc.)

* Gustare: brânză/iaurt degresat/un pumn de migdale/un fruct

Bine de știut

* În mod obișnuit, 45-65% din totalul caloriilor provin din carbohidrați. La o dietă cu circa 2.000 de calorii, asta înseamnă 225-325 g de carbohidrați pe zi. În dieta South Beach, nu e permisă o cantitate așa de mare de carbohidrați. Abia în ultima fază a regimului aceștia pot ajunge să acopere 28% din totalul caloriilor (140 g).

* Nu uita să faci mișcare! Exercițiile fizice regulate stimulează arderea grăsimilor și te mențin în formă.

Citește și:

Cum să slăbești rapid, în 3 pași simpli care se bazează pe știință

Dieta antiinflamatoare

Trucuri de slabit care functioneaza perfect, de fiecare data!

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.36/10.09.2015

Autor: Angelica Câlțan

Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus