Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta vedetelor

Dieta vedetelor

Numele dietei, Viva Mayr, vine de la o clinică din munții Austriei unde celebrități de la Hollywood merg să-și subțieze talia într-un timp record și fără bisturiu.

Nu-i nevoie să bați drumul până în Alpi și să plătești sume exorbitante ca să scapi de kilogramele în plus! E suficient ca două săptămâni să respecți câteva reguli de nutriție pentru a obține rezultate remarcabile. Femei faimoase, de la Liz Hurley la Sarah Ferguson, au devenit fanele acestui regim. Până și cei mai duri critici recunosc că dieta este simplă, inteligentă și ușor de urmat.

Beneficiile ei

Medicul Harald Stossier a elaborat dieta împreună cu soția sa, Christine. Ei spun că modul ideal de a te hrăni ar trebui să fie un soi de meditație budistă: să fii prezent în timp ce mănânci, nu cu gândul în altă parte și conștient de fiecare îmbucătură. Fiindcă, din pricina ritmului modern de viață, mâncăm prea mult, prea repede sau prea târziu, sistemul digestiv obosește, iar alimentele rămână nedigerate și, astfel, se acumulează toxinele. După ce se îmbunătățește digestia, nutrienții sunt bine absorbiți, ficatul își îndeplinește mai bine rolul, iar starea generală de sănătate se ameliorează. Odată cu kilogramele pierdute, dieta Viva Mayr curăță colonul, reduce problemele digestive, vindecă insomnia, face pielea să radieze de frumusețe. Iată care sunt regulile.

Regula 1. Mestecă bine mâncarea!

Când uităm să mestecăm, ne așteptăm la intestine să facă asta, dar acestea nu au dinți. Sistemul digestiv începe cu cavitatea bucală, iar mestecatul pe îndelete ușurează digestia și, foarte important, dă timp creierului să recunoască ingredientele, să transmită sistemului digestiv informații despre enzimele potrivite și, de asemenea, este capabil să trimită semnalul pentru senzația de sațietate. Cu cât alimentele sunt mai bine mestecate, cu atât sunt mai eficient digerate și nu rămân resturi în intestine care să favorizeze balonarea. Este important să mesteci de 30-50 de ori, până ce hrana devine lichidă. Este o metodă ciudată, de aplicat chiar și dacă mănânci doar un bol cu supă, dar un prilej de reeducare care dă rezultate.

Regula 2. Nu bea apă la masă!

Apa nu trebuie să lipsească pe tot parcursul zilei, însă este de evitat în preajma meselor întrucât diluează enzimele digestive care participă la măcinarea alimentelor și le „spală“ înainte ca acestea să-și îndeplinească rolul. Așadar, nu mai bea apă cu cel puțin o jumătate de oră înainte de masă și nici după aceea, măcar o oră.

Regula 3. Fără crudități după ora 16!

Alimentele crude (aici intră inclusiv preparatele pe bază de crudități, de tipul sucurilor de fructe sau legume) nu trebuie consumate după ora 4 p.m. Sistemul digestiv își pierde din elan în a doua parte a zilei, iar cruditățile sunt mai greu de digerat ca alimentele prelucrate termic și forțează în mod inutil întregul organism. Consumă la discreție, fără să-ți bați capul cu caloriile, supă de legume, pește alb, brânzeturi, chiar și un pahar cu vin.

Regula 4. Reorganizează-ți cina!

Contrar obiceiului, masa de seară nu ar trebui să fie cea mai importantă, ci cea mai ușoară și poate include supă, pește la abur, legume. Specialiștii care au gândit dieta ne sfătuiesc să nu mâncăm după ora 19. Pe lângă slăbit, scapi de problemele de somn asociate cu mesele abundente.

Regula 5. Mănâncă mai multe grăsimi!

Grăsimile au o reputație proastă, dar nu toate sunt la fel. De exemplu, cele hidrogenate sau trans din margarină nu sunt indicate, însă omega 3, 6 și 9 sunt indispensabile pentru ca organismul să funcționeze optim și chiar să ardă depozitele adipoase. Le găsești în uleiul de semințe de in (stropește cu el salatele sau legumele gătite, sosurile, cremele tartinabile), carne de pasăre, cereale integrale, nuci, ouă. De asemenea, uleiul de măsline este indicat, însă nu la gătit, fiindcă își pierde proprietățile la temperaturi înalte. Cel mai bun de gătit este uleiul de cocos, cu care poți face atât prăjituri, cât și feluri sărate.

Regula 6. Scrie lista de cumpărături ca la carte!

Când cumperi cereale, paste, tăiței sau orez, verifică să scrie pe etichetă făină integrală. Din coșul tău de cumpărături să nu lipsească fructele și legumele în culori cât mai diverse, pline de antioxidanți, vitamine, minerale și fibre. Evită carnea procesată și alege-o pe cea slabă. Organismul digeră în ordine pește, pasăre, miel, vită și abia la urmă carnea de porc. Recomandările merg spre o porție zilnică de carne, dar poți opta și pentru surse alternative de proteine, ca lintea, fasolea boabe, semințele și nucile. Untul poate fi consumat, dar cu moderație și fără să-l gătești, la fel laptele integral și smântâna, care conțin grăsimi sănătoase. De evitat sunt laptele degresat și alte produse pe care scrie light – acestea conțin frecvent ingrediente (spre exemplu, amidon) ce pot fi mai dăunătoare digestiei decât grăsimile naturale, susțin autorii dietei. Brânza cottage este mai ușor de digerat decât cea cu consistență tare, iar cea de capră sau oaie sunt mai bine tolerate de organism decât cea de vacă întrucât au conținut redus de lactoză.

Regula 7. Renunță la cafeină, zahăr și acidulate!

La clinica Viva Mayr vedetele beau cafea, dar decofeinizată, iar ceaiul verde este înlocuit cu ceaiuri medicinale neîndulcite, pentru a nu-și încărca organismul prin consumul inutil de zahăr. Potrivit specialiștilor, necesarul de zaharuri îl obținem din alimentația zilnică, ce cuprinde și carbohidrați sănătoși. Dacă totuși poftești la dulce, înlocuiește zahărul alb cu extract de stevia. Cât despre băuturile acidulate, acestea dezechilibrează pH-ul corpului, fără a-i furniza vreo substanță nutritivă, așa că pot fi excluse fără regrete din regim.

Regula 8. Nu uita de mișcare!

Este foarte important să faci mișcare și să transpiri, dar nu trebuie să te suprasoliciți, fiindcă febra musculară presupune un aport sporit de acid lactic (pentru refacerea musculaturii afectate), iar organismul muncește suplimentar pentru a elimina această toxină. Sunt recomandate sesiunile zilnice de mișcare de aproximativ 15 minute sau reprize de 30 de minute de trei ori pe săptămână. Mersul nordic sau scăldatul în lacul din apropierea centrului de detoxificare al vedetelor pot fi înlocuite cu succes prin mers în pas alert cel puțin un sfert de oră pe zi.

Citește și:

Proteinele, aliatele dietei

Strategie simpla pentru renasterea de primavara!

Dieta keto, reguli, strategie si principii

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.16/21.04.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus