Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta vegetariană de trei zile

Dieta vegetariană de trei zile

Tocmai te-ai întors din vacanță cu câteva kilograme în plus? Iată cum scapi de ele!

O alimentație vegetariană are numeroase beneficii pentru sănătate. Pe lângă faptul că reușești să slăbești și, astfel, previi obezitatea și instalarea diabetului de tip II, te scapă de toxine și te pune la adăpost de afecțiunile cordului. Iar când le pregătești cum trebuie, mesele fără carne pot fi foarte gustoase și îți asigură substanțele nutritive de care ai nevoie. Încearcă următoarea dietă! Vei slăbi în jur de 5 kg dacă o urmezi două săptămâni. Totuși, nu se recomandă mai mult de trei zile, dar o poți relua după o pauză de alte trei zile.

Câteva vorbe înainte de dietă

Pentru următoarele trei zile, scoate din alimentație dulciurile, alcoolul, produsele procesate și cele de origine animală. Înlocuiește-le cu fructe, legume, verdețuri, lactate vegetale și cereale integrale. Nu privi această perioadă ca pe o privare de bunătăți, ci ca pe un prilej de a-i oferi organismului nutrienții de care are atâta nevoie, dar, din comoditate, lipsă de timp ori de chef, nu reușești să-i asiguri. Apa este esențială pentru debarasarea de toxinele acumulate. Un loc important îl ocupă ritualul apei plate cu lămâie, pe care s-o savurezi la trezire. Aceasta va umple stomacul cu bacterii benefice, un real sprijin pentru sănătatea digestivă. Efectul probiotic al combinației este dat de puterea alcalină cu care e înzestrată zeama de lămâie.

Prima zi

Mic dejun: ai de ales între un castron cu ovăz presărat cu nuci, fructe uscate și fulgi de cocos și un pahar cu suc de portocale proaspăt și o felie de pâine integrală unsă cu unt de arahide. În prima variantă, ai fibre din belșug din ovăz și acizi grași omega 3 din nuci, iar din a doua beneficiezi de glucide bune din portocale și proteine sănătoase din unt de arahide;

Prânz: masa vegetariană de la mijlocul zilei poate fi alcătuită dintr-un burger generos din fasole, care îți asigură necesarul de proteine, pe care îl așezi într-o chiflă integrală, pentru doza de fibre. Ai liber la legume și verdețuri – salată verde, roșii, ceapă roșie, castraveți și ce-ți mai place;

Gustare: fructe de sezon, pentru nevoia zilnică de vitamine;

Cină: sotează broccoli, ardei, usturoi și pune-le lângă o bucată de tofu friptă la grătar. Poți consuma cu un piure de cartof-dulce, bogat în vitamina A și plin de numeroase proprietăți antioxidante, sau orez sălbatic, apreciat pentru conținutul ridicat de proteine și minerale. Verdețurile nu trebuie să lipsească.

Ziua a doua

Mic dejun: o felie de pâine integrală unsă cu unt de migdale și o banană îți furnizează nutrienții optimi pentru a începe ziua în forță, fără să simți nevoia de șuncă presată sau omletă, care sunt bogate în grăsimi saturate și nerecomandate în timpul curei de detoxificare;

Prânz: lângă o porție de hummus, bogată în proteine, așază multe legume de sezon, pline de vitamine și minerale – vinete, ardei, dovlecei. Pe acestea trage-le la tigaie cu puțin ulei de măsline sau pregătește-le pe grătar.

Gustare: o mână de semințe de dovleac coapte constituie o sursă excelentă de grăsimi bune;

Cină: o mâncărică de inspirație mexicană e tot ce-ți trebuie pentru a acoperi nevoia de proteine. O pregătești dintr-o varietate de soiuri de fasole uscată (albă, roșie, pestriță), pe care o legi cu un sos de roșii și mult ardei iute, un bun transportor al vitaminei C.

Ziua a treia

Mic dejun: începe ziua cu un smoothie dens de fructe de pădure, subțiat cu puțin lapte vegetal (soia, migdale, orez, alune). Pentru un plus de fibre, adaugă în vasul blenderului o linguriță cu semințe de chia, bune pentru sănătatea inimii. Pline de antioxidanți, aceste semințe ajută și la pierderea în greutate datorită fibrelor care se umflă în stomac și sporesc sațietatea;

Prânz: prepară-ți propria pizza dintr-o pită integrală, pe care o ungi cu sos de roșii și o presari cu rondele de ardei gras, ciuperci, ceapă, ulei de măsline. Rade cașcaval vegetal și dă-o la cuptor cât să se topească puțin;

Gustare: un avocado;

Cină: dacă preferatele tale sunt pastele, le poți consuma și sub altă formă – zucchini sub formă de spirală pe care îi sărezi și le adaugi sos pesto și câteva roșii cherry. E ca și când ai mânca spaghete, dar la jumătate din calorii.

Câteva vorbe după dietă

La finalul dietei, revino treptat la alimentația normală, fără să exagerezi. Adaugă pe rând brânzeturile, carnea, peștele! Reține că tot ce înseamnă carbohidrați te satură repede, dar proteinele te mențin sătulă mai multă vreme. Așadar, într-a patra zi, înainte să mergi la serviciu, optează pentru un mic dejun bogat în proteine, iar la masa de prânz alege carbohidrații, mai ales dacă te grăbești. Nu uita să bei apă chiar după ce închei dieta, întrucât o hidratare eficientă asigură funcționarea optimă a organismului și continuă procesul de detoxificare.

Ia suplimente cu vitamina B12 dacă urmezi o dietă vegetariană timp îndelungat, întrucât aceasta se găsește doar în produse animale – carne, pește, lactate, ouă. Deficitul de B12 este frecvent în rândurile vegetarienilor și veganilor.

Farfuria sănătoasă recomandată de nutriționiști este împărțită astfel: ½ legume, ¼ cereale și ¼ proteine.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr37/15.09.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns