Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Doza zilnică de energie cu Adi Borozan

Doza zilnică de energie cu Adi Borozan

Fie că ești pasionat de sport sau nu, e imposibil să nu îndrăgești clasele lui antrenante. Ritmul muzicii și dinamismul pe care-l transmite te fac să uiți de oboseală și să dai chiar mai mult decât poți!

Antrenor de aerobic și master trainer, chiar dacă are numai 25 de ani, Adrian a urcat de mai multe ori pe podium, încă din adolescență, la campionatele naționale de karate, iar acum predă clase de grup și personal trainer, printre care khai bo, bag boxing, cycling și antrenamente funcționale. Când nu e la sală, participă ca presenter la marile convenții naționale sau internaționale de fitness, cu mii de participanți și zeci de instructori din țară și din afară. Energia lui contagioasă te face să lași scuzele deoparte și să-ți dorești de la tine mai mult!

Pe drumul bun de mic

Adi a început să practice artele marțiale la vârsta de zece ani. „Din prima clipă mi-a plăcut enorm acest sport, luam antrenamentele în serios și lucram foarte intens, chiar dacă eram copil, așa încât am putut avansa destul de ușor, îmbunătățindu-mi tehnica și performanțele. Am avut mai ales susținerea tatălui meu și a antrenorului, care și-a pus toată încrederea în mine.“

La numai un an de la începerea practicării acestui sport, a avut primul concurs, la care a luat locul doi. După confirmarea că are talent și că poate obține rezultate bune, a început să practice sportul de performanță. „Am participat la foarte multe concursuri naționale și la toate m-am clasat pe podium. Ai mei au fost foarte bucuroși că am ales de mic acest drum, care a contribuit foarte mult la disciplinarea mea și m-a ajutat să aleg calea cea mai bună pentru mine; de aceea am ajuns astăzi unde sunt pe plan profesional.“

Arte marțiale în ritmul muzicii

Un tip special de aerobic ce presupune lovituri dinamice împrumutate din artele marțiale, pe o muzică foarte alertă, khai bo se predă de ceva vreme în România și are mare succes printre cursanți. Ai nevoie doar de un pic de coordonare și concentrare ca să faci exercițiile corect și să lucrezi toate grupele de mușchi.

„Când eram la liceu, clasa noastră cu profil sportiv de arte marțiale trebuia să pregătească o scurtă demonstrație. Atunci, de nevoie, fiindcă trebuia să pregătim ceva diferit, interesant, am luat contact prima oară cu această formă de aerobic – lovituri de arte marțiale pe muzică. M-a prins atât de mult încât mergeam în fiecare seară după ore la clasele antrenorului meu din liceu. Am început să creez propriile mele mișcări, pe care i le arătam apoi la ora de sport, iar când vedeam că le folosește la clasele lui, mă bucuram enorm, fiindcă era cea mai bună dovadă că am reușit să fac ceva bun. Tot la îndemnul lui am ajuns să predau prima mea clasă la vârsta de 17 ani.“

Printre cei mai buni

În urma multelor specializări în țară și în Anglia și datorită implicării cu trup și suflet în aceste concepte noi de fitness, cu foarte multă perseverență și pasiune, Adrian, deși încă foarte tânăr, a devenit master trainer în khai bo și bag boxing.

„Acum am onoarea de a împărtăși din cunoștințele mele altor traineri care vor să învețe și să practice acest concept. Khai bo este un tip de exerciții de freestyle combat executate pe muzică. A fost lansat la sfârșitul anilor ’90, iar azi este practicat de 3.000 de instructori din întreaga lume. Este un antrenament care se adresează oricui, mai ales că mișcările sunt simple și se învață pe durata clasei, este excelent pentru a slăbi și a scăpa de emoțiile negative acumulate pe parcursul unei zile stresante la birou. Fiind un antrenament cardio, implică un consum ridicat de calorii (până la 800 pe oră), iar ceea ce face atât de specială această clasă sunt muzica foarte ritmată și energică și faptul că instructorul interacționează foarte mult cu participanții.“

Pus pe fapte mari

S-a antrenat și a învățat de la nume mari în industria fitnessului, cum este Troy Dureh, în prezent unul dintre instructorii principali de fitness în Marea Britanie, cu o experiență de peste 15 ani. El ține cursuri în fața a mii de oameni, la congrese din întreaga lume și este creatorul conceptului de fight club.

La invitația lui, Adrian a participat în septembrie la cel mai mare eveniment de fitness din Anglia în calitate de presenter. Totuși, n-ar pleca definitiv din România.

„Mi s-a pus această întrebare și, chiar dacă sunt oferte, mereu am fost sigur de răspuns: cu siguranță nu voi pleca în străinătate. Sunt lucruri frumoase pe care vreau să le fac aici în această industrie.“

Sportul face viața frumoasă

Dacă nu faci sport, e timpul să începi, indiferent de forma fizică sau de vârstă. Există exerciții potrivite pentru fiecare. „Pentru cineva fără antrenament fizic, care nu a făcut sport niciodată sau a luat o pauză foarte lungă, este recomandat să înceapă cu un efort moderat – simplul mers pe jos în ritm alert duce la o creștere evidentă a consumului de calorii și la îmbunătățirea tonusului muscular. Se începe cu clase de o intensitate scăzută și se poate lucra la câteva ședințe cu un antrenor personal, de la care înveți mișcările potrivite pentru tine și, foarte important, deprinzi cea mai corectă tehnică.“

Și dieta e importantă

Efectele antrenamentelor se văd mai repede dacă sportul merge mână-n mână cu mâncarea sănătoasă. „Pentru a obține rezultate vizibile, este nevoie de minimum trei antrenamente pe săptămână și de o alimentație corespunzătoare. Asta înseamnă că nu putem mânca orice și oricât doar pentru că mergem la sală, chiar dacă o facem zilnic. Cu 1-1½ ore înainte de fiecare antrenament, trebuie să luăm o masă destul de consistentă, care să conțină carbohidrați complecși, ce oferă energie pentru mai mult timp (orez brun, paste integrale, fulgi de ovăz) și o sursă de proteine completă (carne slabă, pește, ouă), foarte necesară  pentru masa musculară.

Iar după antrenament putem lua o gustare, o sursă rapidă de energie, cum ar fi câteva nuci.

Eu fac foarte multe clase, cam 20 pe săptămână, tocmai de aceea am nevoie de resurse dintr-o alimentație corectă. Mă abțin uneori de la unele lucruri dacă simt că este cazul.“

Citește și:

Cu Dana Boroș, sportul e o plăcere!

Sport versus dieta

5 motive surprinzătoare pentru care copilașul tău ar trebui să facă sport

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.48/03.12.2015

Autor: Andreea Cohuț

Sursa foto: Radu Vintilescu

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus