Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Drumul spre masura S

Drumul spre masura S

După şapte luni de antrenament intensiv spre măsura S, 11 kg pierdute și un curs de instructor de fitness, Andreea Vasile a luat o pauză de la antrenamente. Însă a continuat să facă mişcare pentru că acum e parte din viaţa ei şi îi aduce starea de bine.

Vioaie, dinamică, dar şi cam plinuţă, Andreea a hotărât în urmă cu un an şi mai bine să scape de kilogramele în plus. S-a înscris la o sală de fitness şi, conştiincioasă, s-a antrenat intens, însă efortul nu i-a fost încununat de rezulta-te. „Făceam sport, dar nu ştiam să mănânc corect şi nici nu mă antrenam până la punctul în care să mă solicit. După ce m-am înscris în programul Limitless, am înţeles că alimentaţia este extrem de importantă. După trei luni, am slăbit 10 kg, aveam 14 % grăsime în organism (o persoană normoponderală are 21-32,9% grăsime), şase centimetri mai puţin în jurul coapselor, nouă în talie, iar vârsta metabolică ajunsese la cea a unui adolescent de 13 ani.“ O adevărată performanţă, dacă mai pui la socoteală că a trecut de la măsura 42 la haine la 36!

Început greu

Mulţi cred că exerciţiile fizice sunt doar dureroase şi extenuante, dar ele vin la pachet cu starea de bine. Se antrenează de 2-3 ori pe săptămână la sală şi, când nu poate să ajungă, merge pe jos 5-6 km. „Toată viaţa mea am fost o tipă plinuţă, n-am ştiut că pot fi suplă, deşi îmi doream un corp de atlet. Sunt din categoria celor care se îngraşă uşor, iar atunci când mâncam haotic, imediat se vedea. După ce am intrat în programul Limitless, am trecut prin tot felul de probleme legate de detoxificare, e ca atunci când vrei să te laşi de ceva, iar corpul resimte lipsa şi, în primă fază, protestează. Unul dintre simptomele detoxificării este durerea de cap. Febra musculară, oboseala au fost alte provocări. Şi acum este greu, dar e vorba despre alegere în fiecare zi. Organismul are memorie şi, chiar după şapte luni, tot nu a reuşit să se reseteze. E uşor să dai frâu liber poftelor, să întinzi mâna, să iei alimentul care te face fericită şi să-ţi satisfaci o plăcere, însă eu aleg să merg în continuare pe acest drum care mă face să mă simt bine pe termen lung, nu doar pe moment.“

Gustul se educă

A renunţat la zahăr, pâine, alcool şi mâncăruri procesate şi a învăţat să facă faţă poftelor, să-şi educe gustul. A început să-şi pregătească singură mâncarea, să-şi aleagă cu grijă alimentele, să mănânce la ore fixe. Toate aceste schimbări nu sunt doar un efort pentru a slăbi, ci sunt integrate în noul ei stil de viaţă.  „Mă îngrăşam pentru că-mi plăceau dulciurile, dar nu mâncam multe prăjituri, îmi plăcea laptele cu cereale – cereale cu zahăr, cu ciocolată, fructe confiate – şi uneori, de dragul gustului, mâncam aşa ceva şi la zece seara. M-am gândit că, atunci când ţi-e poftă, de fapt, e vorba de gust. Nu eram conştientă că am nevoie de zahăr, gustul era cel care mă atrăgea şi am descoperit că acelaşi gust îl găsesc în iaurt cu hrişcă şi cu fructe proaspete, pot să-l iau dintr-o banană. Am învăţat să combin alimente sănătoase care să semene ca gust, dar care să nu aibă acelaşi impact nociv asupra siluetei.“

Dependentă de mişcare

Frumuseţea şi starea de bine vin şi din felul în care arăţi, te percepi tu sau te percep ceilalţi. „Un corp care arată bine nu are doar o funcţie estetică, totul se schimbă atunci când îţi place cum arăţi. Ai o altă postură, un tonus bun, eşti încrezătoare, sigură pe tine, dar ai şi multă energie. Acum sunt mai energică şi relaxată. Nu mă mai gândesc că ceilalţi văd că am kilograme în plus, mă pot îmbrăca cu orice îmi doresc fără să-mi fac griji că trebuie să ascund ceva.“

Sportul te eliberează

„În timpul zilei suntem ca o ulcică. De multe ori ne lăsăm umpluţi de nevoile altora, de frustrări sau deziluzii. Seara, te duci la sală cu ulcica plină şi, prin sport, o verşi şi apoi o umpli cu o altfel de energie. Fizic eşti epuizat, dar mental vei avea acea seninătate de la începutul zilei, cu care te culci şi te trezeşti mai entuziast, aducându-ţi o stare de bine.“

Secretele slăbitului sănătos

Andreea crede că secretul constă în alegerea unui bun antrenor, care să să-ţi adaptezi programul de exerciţii și alimentaţia în funcţie de obiectivul tău, dar are şi câteva sfaturi pentru noi.

  • Să înveţi să-ţi asculţi organismul, să-ți dai seama ce ţi se potriveşte şi ce nu.
  • Este important să mănânci la ore fixe, să alegi alimente sănătoase, fără conservanţi şi chimicale, sare sau zahăr în exces. „Eu consum multe legume, fructe, cam 150 g, şi proteine, carne sau peşte, 150-200 g. Iau trei mese principale şi două gustări şi nu am niciodată senzaţia de foame.“
  • Să elimini zahărul, sarea în exces, alcoolul, băuturile carbogazoase şi să consumi mai puţini carbohidraţi. „Alimentele incriminate ca rele nu-s atât de dăunătoare dacă sunt consumate în cantităţi mici şi absolut ocazional.
  • La fel de important este să nu ne antrenăm pe stomacul gol! „Eu mănânc cu o oră şi jumătate înainte o banană sau puţin peşte şi legume – repet, puţin!“ Când nu dai organismului nici un combustibil, el va consuma glucoza din muşchi și nu din depozitele de grăsime.
  • O altă greşeală este antrenamentul haotic. „Eficienţa lor depinde de corectitudinea cu care le faci. Degeaba stai trei ore în sală şi lucrezi prost sau te supraantrenezi.“
  • Să nu mănânci seara târziu. „După opt seara nu mai consum nimic, dar, dacă chiar mi-e foame, mănânc un iaurt sau un măr“.

Articol preluat din ediția de iulie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Vlad Stănescu


Lasă un răspuns

Sus