Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Echilibreaza hormonii, topeste colaceii

Echilibreaza hormonii, topeste colaceii

Deşi mănânci sănătos, tot nu arăţi cum ţi-ai dori? Disfuncţiile hormonale pot fi vinovate pentru surplusul de grăsime care nu se dă dus cu nici o dietă.

Eşti balonată după mese, ți-e poftă de dulciuri în miez de noapte, te trezeşti obosită în fiecare dimineaţă (pentru că nu reuşeşti să te odihneşti cum trebuie) şi, pe deasupra, te-ai cam îngrăşat şi nu mai ştii cum să scapi de colăceii nesuferiți? Se prea poate ca hormonii tăi să fie capul răutăţilor. Nivelul de estrogen, cortizol şi testosteron se dezechilibrează foarte uşor – de la prea mult stres sau o emoţie puternică până la substanţele de curăţare pe care le foloseşti în gospodărie ori stilul de viaţă sedentar, o mulţime de lucruri mărunte pot să afecteze acești hormoni. Dieta potrivită reglează lucrurile, ca să te bucuri de mai multă energie şi de talie subţire.

Ce-i de făcut

În mare, va trebui să excluzi anumite alimente din meniu, să mănânci puţin şi des ca să menţii constant nivelul de insulină, să dormi minimum şapte ore pe noapte şi să faci un pic mai multă mişcare.

Startul, cel mai important

Ca să aibă efect schimbările pe termen lung pe care le vei face, trebuie să începi planul de bătaie cu un regim intens de detoxificare. Eliberând ficatul şi intestinele de reziduuri, ele îşi fac treaba mult mai bine şi elimină excesul hormonal responsabil de îngrăşare. Poţi mânca oricât de mult, fără să te atingi însă de zahăr, alcool, cafeină, carbohidraţi, citrice, alimente care conţin gluten, dar şi carne roşie sau uleiuri nesănătoase. Legumele şi fructele vor fi cei mai buni prieteni ai tăi. Asta, vreme de şapte zile, fără nici o abatere. În următoarea săptămână, ai voie în plus o porţie pe zi de cereale fără gluten, ca orezul sau quinoa. În cea de-a treia săptămână, introduci treptat alimente precum citricele, iaurtul, brânza semidegresată, orzul, lintea. Dacă apar simptome neplăcute, cum e balonarea, ar fi bine să renunţi definitiv la alimentul respectiv. După patru săptămâni, vei fi mai slabă cu 2-5 kilograme, în funcţie de reacţiile propriului organism.

Avantaje

  • digestie bună
  • mai multă energie
  • putere de concentrare
  • somn odihnitor
  • mai puţine pofte

De savurat/de evitat

  • În prima fază, nu te atinge deloc de cereale şi cartofi, inclusiv de orice aliment preparat cu făină. Din săptămâna a  doua, ai voie să consumi carbohidraţi, dar limitează-te la o singură porţie pe zi.
  • Nu sunt permise citricele şi nici fructele uscate. Ai undă verde la toate celelalte fructe.
  • E bine să eviţi nucile, alunele, fisticul şi toate produsele care le conţin. În schimb, poți mânca seminţe.
  • Înlocuieşte carnea roşie cu peşte sau carne albă, dar slabă.
  • Nu ai voie zahăr deloc. Din săptămâna a doua, poţi folosi miere sau stevia ca îndulcitori.
  • Lactatele sunt permise doar după primele două săptămâni, dar să fie cât mai slabe – de exemplu, iaurturi semidegresate.
  • Ca să condimentezi mâncarea, foloseşte usturoi, ceapă, scorţişoară, rozmarin, turmeric, oregano, ghimbir, mărar, nicidecum condimente lichide, precum muştarul.
  • Printre cele mai recomandate legume se numără broccoli, sparanghelul, morcovii, guliile.
  • Dacă după o lună introduci în meniu alcoolul şi cafeina, s-ar putea să ai parte de simptome precum oboseala sau retenţia de apă.
  • Aruncă toate produsele care conţin grăsimi hidroge-nate! Uleiul vegetal este, în schimb, o alegere perfectă.

Meniu pentru o zi

Chiar şi după ce închei dieta  e bine să alegi un meniu prietenos, care să-ţi menţină hormonii în echilibru. Continuă să eviţi alimentele care favorizează depunerea grăsimii.

Mic dejun

omletă din trei albuşuri şi un ou întreg, o  lingură cu brânză slabă de capră şi condimente

Gustare

smoothie dintr-o banană şi 150 g de fructe de pădure, două linguriţe cu seminţe de chia sau de in

Prânz

peşte la cuptor cu sos de roşii şi câteva felii de cartof-dulce sau legume la cuptor

Gustare

un pahar cu suc proaspăt de fructe sau legume (măr, sfeclă, roşii) sau o jumătate de avocado

Cină

salată de legume proaspete, asezonată cu ulei vegetal şi condimente

Articol preluat din ediția de iulie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Andreea Cohuț

Sursa foto: Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus