Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Învingătoare în lupta cu kilogramele – numai în ediția de octombrie a Revistei Femeia.

Învingătoare în lupta cu kilogramele – numai în ediția de octombrie a Revistei Femeia.

Două povești incredibile, dar adevărate. Ioana Dumitrache și Corina Armanu au pierdut foarte multe kilograme. N-au avut o dietă sau pastilă minune, munca, ambiția și tenacitatea le-au făcut să-și atingă scopul. Îți prezentăm câteva declarații, dar dacă vrei să le știi povestea, o poți citi în paginile revistei Femeia din luna octombrie.

Povestea Ioanei

Am decis că trebuie să iau măsuri atunci când m-am confruntat cu probleme serioase de sănătate. În plus, trebuie să recunosc că domeniul în care activez ca blogger şi make-up artist este unul în care imaginea contează foarte mult, așa că și asta a contat.

Abia acum, după 15 luni, îmi dau seama că produsele care conţin zahăr nu sunt chiar atât de gustoase precum le percepeam eu atunci. Atunci îmi hrăneam o dependenţă, acum pentru că îmi fac poftele destul de rar şi îmi controlez foarte bine porţiile, nu mai am aceeaşi satisfacţie de la o pătrăţică de ciocolată. Şi satisfacţia nu mai apare nici după a patra pătrăţică. Iar în trecut, cu cât mâncam mai multă ciocolată, cu atât deveneam mai fericită.

Am început pe 31 mai 2015 când purtam măsura 52 la haine. Acum am dat jos peste 33 kg şi port 44-46 la pantaloni şi 42 la bluze. Dar nu mă mai concentrez atât de mult pe numărul kilogramelor.

Poate pe cântar nu scad mult, dar hainele trebuie să le schimb des pentru că îmi rămân mari. Vreau să mai slăbesc 20 kg, să văd cum mă simt şi cum arăt atunci. Nu am ca obiectiv un număr anume de kilograme, vreau doar să mă simt bine şi să îmi placă cum arăt. Nu mai simt nicio presiune socială, de acum totul este doar din dorinţă proprie.

Relaţia mea cu mâncarea s-a schimbat complet. Înainte căutam doar gustul care trebuia să fie cât mai bun şi cred că mai mult îmi hrăneam nevoile psihice. Acum caut să îmi hrănesc cât mai sănătos organismul pentru a putea face faţă activităţilor de peste zi. Înainte legumele nu aveau aproape niciun gust pentru mine şi din acest motiv nici nu prea mâncam legume. Sunt alimente pe care le-am scos definitiv din alimentaţia mea şi sunt alimente pe care am învăţat să le consum altfel preparate şi cu moderaţie. Mie cel mai mult îmi plac cartofii. Prăjiţi, dacă se poate. Nu am scos cartofii din alimentaţie, ci acum nu mănânc mai mult de 100gr şi întotdeauna prăgătiţi la cuptor sau fierţi.

Cele mai multe schimbări cred că s-au produs în interior, chiar dacă cele mai vizibile sunt la exterior. În primul rând, sunt foarte mulţumită eu de mine şi mă simt mult mai puternică. Am mai multă încredere în mine.

Iulian Dinu, antrenor de fitness

La început se recomandă 2 sau 3 antrenamente pe săptămână cu efort moderat pentru a putea crește rezistența treptat.

Alexandra Alexescu, dr. nutriționist

Nu există „dietă”. Există schimbarea stilului de alimentație. Există alimentație sănătoasă. Nimeni nu se îngrașă mâncând sănătos și nici dacă-și face câte o poftă ocazional. Nu există „nu este voie”. Există numai alegerea unui stil de viață sănătos. Avem voie orice, însă acest orice va reflecta o alegere, nu o interdicție. Dacă vrem să mâncâm „ceva bun” să avem grijă să o facem într-o companie placută, într-un cadru frumos și să nu ne simțim vinovați pentru că din când în când alegem câte o pauză. Toți avem nevoie de pauze. Să nu mai spunem și că ne îngrașă la fel de mult, indiferent de cât de vinovați ne simțim!

Povestea Corinei

Decizia a fost luată într-o seară de vară, exact înainte de plecarea în concediu, când trecând pe langă oglindă, după ce înregistrasem socul întâlnirii cu cântarul, mi-am dat seama că eu nu mai eram eu. Carcasa mea nu mai concorda cu conținutul.

Primul pas este indubitabil constientizarea! Ultima pereche de pantaloni în care nu mai intri, ultima fustaă pe care ai luat-o cu o luna în urma și deja nu te mai cuprinde, ultima privire tendențioasa pe care o primești pe stradă, în care cu certitudine traduci „uite-o și pe nesimțita asta mare cât casa poporului¨, ultima înjuratură din trafic, ce sigur conține cuvântul „grasă¨, ultima măsura la sutien, pentru că mai mare nu s-a inventat decât la comandă, ultimul concediu la mare din care vii nebronzată, pentru că ți-e jenă să-ți scoți de sub rochie colăceii, ultima privire timorată a copilului ce se uită cu jenă către ține versus alte mămici ce arată ca niște păpușele… Astăzi trebuie să fie ultima dată când ți se întâmplă toate astea sau multe alte întâmplări sau stări de disconfort pe care le ai de suferit pentru că ești supraponderală!

Nu am suferit nicio intervenție chirurgicală de specialitate în acest sens. Am aplicat și mai ales susținut în timp, este „pacalirea¨ stomacului cu hrană corect asociată, la ore și în cantități potrivite, astfel încât acesta să înceapă să se micșoreze.

Fiecare om nou din viața mea, are un soc privind pozele de acum doi ani; este absolut amuzant, cum colegi sau cunoștințe cu care nu m-am vazut în ultimii doi ani, mă recunosc doar după timbrul vocal sau după râsul colorat.

Am auzit de nenumarate ori: nu am timp pentru o dietă sau pentru sport! Din propria mea experiență, vă spun că slăbirea vine 80% din farfurie, iar hrana permisă nu este una de natură să vă dea bugetul peste cap (asta este o altă istorioară bună de circumstanță atenuantă… hrana sănătoasă costa mult! Nu-i deloc așa, pe verificate. Avem obiceiul de a ne găsi tot felul de scuze pentru lucrurile ce ni se par greu de făcut și suntem foarte buni în a le evidenția! Ideal este să ne propunem scopul și apoi să facem orice este omenește posibil să-l atingem. Aceasta este mentalitatea de învingător și acesta este unul dintre lucrurile pe care eu le-am modificat la mine cu succes.

Dr. Suzana Pretorian, medic balneolog Danubius Health Spa Resort

Somnul de calitate (orele dinaintea miezului nopții) este cel mai eficient mecanism fizic de detoxifiere și regenerare. Alte activități care ajută la eliminarea toxinelor și implicit la reducerea kilogramelor în plus sunt:

– contactul cu natura minimum 30 minute pe zi, măcar mers pe jos

– înot sau drumeție o dată la 1-2 săptămâni

– minimum 10 minute de întinderi și gimnastică dimineața după trezire

– 10 minute de relaxare a minții (contact spiritual – meditație, rugăciune, etc) dimineața înainte de a porni la lucru.

Mihaela Ciobanu, instructor fitness

Dacă nu putem ajunge în fiecare zi la sală, avem mai multe exerciții pe care le putem face acasă, cu propria greutate sau cu ajutorul unor lucruri din casă. Putem lucra acasă fiecare grupă de mușchi, cu ajutorul câtorva exerciții simple. Pentru început, se poate efectua o serie cu 12-15 repetări din fiecare exercițiu. Cu timpul, putem face chiar și 3-4 serii din fiecare exercițiu.

Citește mai multe în ediția de octombrie a Revistei Femeia.!

Text: Luminița Tăbăran


Sus