Esti aici

Monodieta

Calea sigură de a scăpa de toxine în mod natural și de a slăbi fără efort este să consumi pentru o vreme un singur aliment (sau doar o grupă de alimente) oricând ți-e foame și în orice moment al zilei.

Cum să nu-ți placă bananele dulci, feliile zemoase de ananas, smoothie-urile delicioase, tot ce era interzis în curele de slăbire de până acum? Înfruptă-te cu nesaț, dar fii atentă la câteva aspecte și respectă principiile regimului! Monodieta se dovedește a fi o experiență interesantă, ca un condiment în vechile tale obiceiuri ce presupuneau multe combinații alimentare, adesea nefericite pentru siluetă.

Variante de monodietă

Nu ține dieta mai mult de o săptămână (este eficientă chiar dacă o urmezi doar 3-5 zile). Reia cura de 3-4 ori pe an sau când simți nevoia de revigorare și echilibrare.

Luni: suc de legume – pui în storcător legume proaspete și consumi sucul pe tot parcursul zilei.

Marți: salate din legume crude sau fierte la abur.

Miercuri: bea doar suc de fructe.

Joi: răsfață-te cu fructele preferate – struguri, mere, dar și fructe deshidratate (stafide, curmale etc.). Nu e o problemă dacă alegi să mănânci doar mere la micul dejun și mango la cină.

Vineri: dedică această zi fructelor oleaginoase și mănâncă doar migdale, nuci, caju, semințe de dovleac etc.

Sâmbătă: ziua cerealelor – orez brun, ovăz, secară, quinoa. Au calități puternic detoxifiante, reglează digestia și ajută la menținerea sănătății colonului.

Plusuri

Iată atuurile acestui meniu în comparație cu felurile tradiționale:

+ Este simplu și blând cu digestia, fiind asimilat imediat și, astfel, extrem de nutritiv. Până ce intri în ritm, s-ar putea să te simți un pic moleșită, dar asta nu durează mult și ești recompensată cu o stare de bine.

+ Fiindcă organismul nu pierde multă energie cu digestia, îi rămâne suficientă pentru a te scăpa de deșeuri (curăță organele interne, limpezește sângele), iar asta duce la scădere în greutate (digestia consumă multă energie valoroasă și tocmai de aceea te simți obosită după o masă bogată în combinații de alimente).

+ Nu ai cum să exagerezi și să te îndopi consumând un singur aliment, fiindcă gustul se va schimba în rău odată ce te simți sătulă (exemplul cel mai bun este avocado). Poți să mănânci doar zece banane pe zi, ori să te saturi cu cinci, ori să le adaugă într-o salată mare de mango, struguri sau mere.

+ E ușor de ținut și din punctul de vedere al timpului. Nu-ți ia mult să faci cumpărăturile, nu pierzi vremea la cratiță, iar dimineața, de exemplu, tai un fruct într-un minut, iar sucul de legume îl face storcătorul.

+ Chiar dacă monodieta cu fructe este foarte bogată în zaharuri simple, nu suferi căderi de glicemie, ci te vei simți ușoară ca un fulg, fără să fii constrânsă de calculul caloriilor sau de renunțări.

+ Unora le ia ani buni să-și dea seama la ce alimente sunt alergici. Această dietă vine să te lămurească pe loc – dacă alegi un singur aliment (un fruct), nu o categorie de alimente (salată de fructe), știi exact ce ți-a făcut rău.

Minusuri

Câteva zile de curățare internă revigorează organismul, dar nutriționiștii sunt rezervați în privința dietelor fulger, mai ales dacă sunt urmate pe termen lung.

– Dacă ești obișnuită să ai în farfurie preparate sofisticate, gătite din multe ingrediente, ideea de a mânca doar ananas la micul dejun poate părea plictisitoare.

– Dacă nu-ți menții stilul de viață sănătos după ce închei dieta, kilogramele s-ar putea întoarce. De exemplu, reflexul ciugulitului se păstrează după terminarea dietei, favorizând îngrășarea, dacă pe parcursul curei nu respecți pe cât posibil orele de masă.

– Deși sursele vegetale conțin carbohidrați buni și proteine, dacă depășești o săptămână, dieta te privează, în lipsa diversității, de alți nutrienți. De exemplu, chiar dacă mănânci roșii cu nemiluita, beneficiezi doar de puțin licopen (antioxidantul prețios din compoziția tomatelor), fiindcă acesta se eliberează masiv doar când roșiile sunt gătite cu ulei de măsline.

De ce să ții o monodietă

Nevoia de a scăpa de toxine înseamnă să-i oferi corpului șansa să slăbească, să se vindece și să aibă elan pentru un nou început! Această dietă e potrivită dacă:

  • nu-ți place ce vezi în oglindă și nici kilogramele în plus;
  • simți că nu mai ai energia de odinioară sau ai momente de deprimare tot mai dese;
  • ai tot felul de dureri în diverse zone ale corpului, migrene sau nu mai faci față stresului.

Articol preluat din ediția de octombrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus