Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > O dieta echilibrata: crononutritia

O dieta echilibrata: crononutritia

Pentru a pierde in greutate nu este necesara o dieta stricta. O solutie mult mai buna este pierderea in greutate printr-o dieta echilibrata: crononutritia.

Ce este crononutritia?

Crononutritia nu este o dieta in sine, ci un concept alimentar gandit pentru a satisface ritmul natural al metabolismului uman, pentru a sustine o buna digestie si pentru a profita de toti nutrientii pe care ii aduc alimentele din planul alimentar pe care il are aceasta dieta echilibrata, numita crononutrita sau dieta cu ochii pe ceas. Conform medicilor nutritionisti care au pus la punct planul alimentar si principiile pentru crononutritie, mesele trebuie luate la momentul potrivit din zi pentru ca substantele nutritive sa fie consumate integral iar beneficiile sa fie maxime, eliminandu-se in cea mai mare masura acumularea de grasimi.

Crononutritia previne si amelioreaza oscilatiile de glucoza din sange, dar si variatiile nivelului de colestrol si prin aceasta se evita cresterea depozitelor adipoase si este redus nivelul colesterolului din sange.

Crononutritia nu este un regim alimentar restrictiv, dar impune cateva reguli pentru a pierde in greuate si, ulterior pentru a te mentine la greutatea ideala. Tocmai pentru ca este o dieta echilibrata, crononutritia nu determina o scaderea rapida in greutate. Se poate spune ca aceasta dieta este mai degraba o dieta de intretinere, insotita, dupa caz, si de o scadere in greutate. Marele avantaj pe care il are aceasta dieta echilibrata este eliminarea completa a efectului yoyo.

Care sunt principiile pentru dieta echilibrata

Dieta permite toate alimentele cu cateva exceptii: produse de patiserie, lapte, paine, biscuiti, cereale (integrale sau rafinate) si orice alte preparate rafinate. Este exclus si zaharul din alimentatie dar este pemisa o lingurita de miere pe zi si doua-trei patratele de ciocolata neagra. Cu exceptia acestor alimente toate celelalte raman permise. Al doilea principiu major pentru dieta este acela al orelor fixe de masa dupa cum urmeaza: masa de pranz la cinci ore dupa micul dejun, o gustare la patru ore dupa pranz, iar cina la doua ore dupa gustare, astfel incat de la cina la ora de culcare sa treaca cel putin doua ore. Programul se stabileste astfel incat masa de dimineata sa fie la cel mult o ora dupa trezire.

Un program ideal inseamna  masa de dimineata la ora 9.00, pranzul la ora 14.00, gustarea de seara la ora 18.00, cina la ora 20.00. Evident programul poate incepe la ora 8.00, situatie in care, ultima masa din zi trebuie sa fie la ora 19.00.

Cateva sfaturi pentru dieta echilibrata

In cursul dietei doua mese pe saptamana pot avea loc la orice ora vrei, mese in cursul carora poti manca ce vrei! Regula cere ca cele doua mese „de voie” sa nu fie amandoua in aceeasi zi. Intre mese poti manca la buna ta alegere doua mere si este recomandat sa bei cel putin doi litri de apa, ceai de plante sau apa cu lamaie.

Afla cateva trucuri pentru un abdomen plat


Lasă un răspuns

Sus