Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > (P) SFATURI PENTRU SĂNĂTATEA FICATULUI

(P) SFATURI PENTRU SĂNĂTATEA FICATULUI

 Un ficat sănătos este cheia pentru menținerea sănătății organismului și a unei greutăți corporale normale. Din aceste motive ar trebui să acordați atenție oricărui semn care ar putea indica tulburări la nivelul ficatului.

Ficatul îndeplinește o multitudine de sarcini – acționează ca un filtru pentru a elimina toxinele (cum ar fi medicamentele sau alcoolul) și produsele secundare nutritive (de ex. amoniacul din sânge); ajută la digestie prin producerea sucului biliar care contribuie la descompunerea grăsimilor și la absorbția acestora, a  vitaminelor și mineralelor solubile în apă. Joacă un rol important în reglarea glucozei, a tensiunii arteriale, a insulinei, estrogenului, testosteronului, a producerii și eliminării colesterolului din sânge.

 

Efecte

Ficatul este primul organ care filtrează tot ceea ce consumăm, motiv pentru care poate deveni copleșit de grăsimi și toxine. Chiar și supraalimentarea poate reduce funcția hepatică, deoarece ficatul stochează excesul de alimente sub formă grăsime. Un rezultat al unui ficat suprasolicitat este creșterea în greutate și acumularea de grăsimi, mai ales în jurul abdomenului. 

Beneficii

Protejarea și detoxifierea ficatului crește capacitatea sa de a metaboliza în mod corespunzător alimentele și lichidele consumate, precum și de a stoca cantități adecvate de vitamine și minerale și de a crește nivelul de energie.

Un alt beneficiu al protejării și detoxificării ficatului este scăderea în greutate, deoarece funcționarea metabolică a ficatului este mai bună atunci când acesta este eliberat de toxine.  În plus, alimentele pe care le consumăm vor fi  arse mai eficient, reducând astfel greutatea în exces.

Sfaturi

  • Anumite alimente și lichide acționează pentru a detoxifica și curăța ficatul. Consumați alimente bogate în antioxidanți cu rol de protecție a ficatului – sfeclă, broccoli, ceapă, ouă, usturoi, roșii, lămâi, afine și pepene verde. O dietă diversificată, bogată în fructe și legume va spori funcția hepatică.
  • Consumați minimum opt căni de apă pe zi – ajută sistemul să curățe toxinele din ficat și reduce retenția de apă, ceea ce poate duce la pierderea în greutate.
  • Limitați consumul de alcool și medicamente sau medicamente neesențiale. Deoarece tot ceea ce consumăm trebuie să treacă mai întâi prin ficat, anumite medicamente nu sunt ușor metabolizate de ficat.
  • Efectuați exerciții fizice în mod regulat – o combinație de dietă și exerciții este soluția cea mai bună pentru reducerea greutății corporale, implicit pentru îmbunătățirea sănătății ficatului.
  • Utilizați suplimente alimentare atunci când este indicat: silimarina , colina, curcuma sunt cunoscute a fi utile pentru curățarea și protejarea ficatului. Fructele de armurariu conțin silimarină, ce protejează celulele hepatice de acțiunea nocivă a radicalilor liberi, contribuie la regenerarea hepatocitelor afectate de alcool, fungotoxine sau încărcarea metabolică a ficatului după consumul de alimente grele. Colina – un nutrient esențial pentru ficat – contribuie la menținerea funcției normale a ficatului și la metabolismul normal al lipidelor și homocisteinei. Extractul de Curcumă ajută la menținerea unei greutăți corporale optime.

http://slaboficat.ro/

 

 

Comments

comments

Lasă un răspuns