Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Silueta dorită, cu pași mici

Silueta dorită, cu pași mici

Ne-am înfruptat din ce figurează de obicei pe lista alimentelor interzise, dar atât de gustoase… Și gata kilogramele în plus, de care ne chinuim apoi toată iarna să scăpăm!

Ca prime măsuri, probabil că deja ai micșorat porțiile, ai redus sau chiar ai tăiat complet din meniul tău grăsimile și dulciurile. Cu toate astea, acul cântarului se încăpățânează să nu se miște mai deloc spre stânga?

Poate ai plecat de la premisa greșită: ți-ai propus să slăbești peste noapte. De fapt, succesul este suma mici­lor eforturi repetate zi de zi. La fel sănătatea, la fel silueta.

Astfel, ar fi mai simplu să-ți propui să ai un regim de viață sănătos și, astfel, și o siluetă ușor de întreținut, cu mai multe șanse să-ți păstrezi constant numărul de kilograme, decât să apelezi la diete frustrante de tip yo-yo.

Ce ar presupune o astfel de viață sănătoasă? Înainte de orice, mai multă disciplină și organizare:

  • în weekend fă-ți un meniu, măcar orientativ pentru săptămâna ce urmează
  • în funcție de acest meniu, fă-ți lista de cumpărături. În acest mod, nu-ți vei mai umple coșul cu ce-ți iese în cale, vei ceda mai greu ispitelor, nu vei mai arunca alimente rămase neconsumate în frigider, practic vei reduce suma cheltuită
  • consumă suficiente lichide, respectiv apă, ceaiuri, supe, ciorbe. Redu cât se poate de mult cantitatea de alcool și de sucuri de fructe: deși nu par, sunt aducătoare de multe calorii.
  • dieta ta să fie compusă în special din legume, fructe, dar și carne, și lactate. După perioada sărbătorilor, în care ai consumat mai ales carne de porc, optează acum pentru carnea de pui, curcan și mai ales de pește. E mult mai sănătoasă și cu mai puține grăsimi.
  • respectă un orar de trei mese pe zi, de preferință cu două gustări (una în jur de ora 10 și una în jur de ora 16). Nu prea poți să mănânci dimineața sau n-ai timp? Un iaurt e soluția! Seara vrei să mănânci ușor, însă totodată sănătos? Iaurtul te salvează iar! La prânz vrei să-ți asezonezi salata cu un sos gustos, însă cu foarte puține grăsimi? Din nou iaurtul e cheia. Vrei o gustare ușoară, sățioasă? Iaurtul e la îndemână!

Studiile recente arată că iaurtul ca parte dintr-o dietă echilibrată te ajută să-ţi reduci sau să-ți menţii greutatea, fiind varianta optimă mai ales pentru „topirea” depozitului adipos abdominal. Mai mult de atât, iaurtul probiotic consumat cu regularitate este benefic pentru flora intestinală.

Renunţă la dieta pe termen scurt. Alege o schimbare a stilului de viață pe termen lung!

Știai că?

Tubul digestiv este supranumit al doilea creier al organismului. Aceasta datorită densității mari de celule nervoase care formează sistemul nervos enteric. Așa îți explici poate de ce resimți emoțiile puternice, anxietatea sau oboseala în funcționarea sistemului digestiv.

Cele două „creiere“ ale organismului sunt în strânsă legătură în ceea ce privește funcționarea. Tocmai de aceea un obicei alimentar sănătos, așa cum este consumul de iaurt probiotic, ne ajută să întreținem buna funcțio­nare a sistemului digestiv şi se reflectă într-un echilibru emoţional mai stabil.

Citește și:

Smoothie pentru dieta

Dieta cu antioxidanti, o forma simpla de regim de slabire

Dieta cu 1.000 de calorii

Articol preluat din ediția de februarie 2016 a revistei Femeia.

Autor: Cătălina Oprea

Foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus