Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slabeste cu dieta 5:2

Slabeste cu dieta 5:2

Venit direct din Marea Britanie, unde a făcut furori, regimul 5:2 este considerat noua armă contra kilogramelor în plus. Mănânci ce vrei și slăbești. Sună bine, nu-i așa?

Știm cu toții ce ar trebui să facem ca să slăbim: să mâncăm alimente fără grăsimi, să consumăm puține calorii, să renunțăm la dulciuri, să facem mișcare și, desigur, să nu sărim niciodată peste vreo masă. De zeci de ani, acestea sunt sfaturile standard ale nutriționiștilor și, deși ele funcționează pentru unele persoane, obezitatea este în continuă creștere. Este altă soluție? Oameni de știință din întreaga lume spun că există o nouă alternativă la regimurile clasice: dieta 5:2. Cinci zile din săptămână mănânci, două zile postești. Ești curioasă să afli mai multe despre această incredibilă dietă?

Mănâncă, postește, slăbește!

Restricția de a mânca în unele zile (cu alte cuvinte, postul intermitent) a început să fie folosită ca metodă de slăbit în Anglia, în august 2012, când postul de televiziune BBC a difuzat un documentar intitulat „Mănâncă, postește și trăiește mai mult“. Doctorul și jurnalistul Michael Mosley a prezentat această dietă drept una „cu adevărat revoluționară“ și, ca urmare, în 2013 a publicat cartea „Dieta prin post“. La o lună după ce cartea lui Mosley a fost publicată, jurnalista Kate Harrison (care a lucrat la BBC) a tipărit propria ei versiune numită „Cartea dietei 5:2“. Recomandările care se regăsesc în cele două cărți diferă puțin, dar principiile generale ale regimului de slăbit sunt aceleași.

Cum funcționează

Simplitatea și diversitatea dietei, precum și faptul că ți se permite ca timp de cinci zile pe săptămână să mănânci tot ce dorești sunt avantajele care au dus dieta pe culmile popularității. În cele cinci zile, poți consuma un număr normal de calorii (în jur de 2.000 femeile și 2.400 bărbații), iar în celelalte două zile trebuie să mănânci doar 25% din totalul acestora – mai exact, doar 500 kcal pe zi femeile și 600 bărbații. Aceste două zile de post nu trebuie să fie consecutive (să treacă 2-3 zile între ele), iar cele 500 kcal să fie consumate consumate la două mese – de exemplu, la micul dejun și la masa de seară.

În zilele restrictive, ai voie să mănânci între mese un fruct sau o legumă, dar fără să depășești numărul caloriilor permise.

Ce ai voie să mănânci

Nu poți decât să te bucuri când afli că în timpul celor cinci zile în care poți mânca normal nu ești constrânsă de nicio restricție privind alimentele consumate. Așadar, savurezi orice preparat culinar dorești, inclusiv ciocolată – sigur, având grijă să nu depășești cele 2.000 kcal pe zi. Nu uita că, dacă nu prea faci mișcare, sunt suficiente 1.600-1.800 kcal pe zi. În ce privește cele două zile de post, este de preferat să optezi pentru alimente bogate în proteine, dar care au un indice glicemic scăzut (sunt sărace în glucide) – de exemplu, lapte de vacă degresat, fulgi de ovăz, ouă, pește sau carne slabă la grătar, supe de legume, legume verzi, în special cu frunze verzi (salate de orice fel, spanac, broccoli, varză etc.), fructe de pădure.

Cât de repede slăbești

Pierderea în greutate nu va fi spectaculoasă și nici nu se va petrece într-un timp-record. Te poți aștepta să slăbești în jur de 450-500 g pe săptămână, iar bărbații chiar un pic mai mult. Succesul depinde de câte calorii consumi în zilele normale: dacă ai tendința să mănânci prea mult și depășești caloriile de care ai nevoie, rezultatele vor apărea mai greu sau chiar deloc. După ce ai slăbit cât ți-ai propus, îți menții greutatea trecând de la dieta 5:2 la 6:1 – șase zile, mănânci normal și o zi pe săptămână consumi doar 500 kcal pe zi. Tu decizi dacă ulterior vei adopta un regim alimentar și care va fi acesta. Poți să continui să urmezi dieta 5:2 sau 6:1 pe viață ori să mănânci normal.

Cine poate urma dieta

Copiii, femeile însărcinate, mamele care alăptează și persoanele care suferă de anumite afecțiuni (de exemplu, diabet, tulburări alimentare, boli acute sau cronice etc.) nu ar trebui să urmeze această dietă, iar dacă apelează totuși la acest regim, e musai să ceară sfatul medicului.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.31/07.08.2014

Autor: Angelica Cîlțan

Sursa foto: Fotolia


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus