Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slăbește în somn

Slăbește în somn

Poate ai auzit de metoda slăbirii în timp ce dormi: ideea sună foarte bine, poate prea bine ca să fie adevărată. Oare chiar putem slăbi în timp ce dormim?

În anul 2006, specialistul în nutriție și medicul internist Detlef Pape a publicat cartea „Suplă în somn“, în care susține că depozitele de grăsime s-ar putea topi peste noapte. Cum anume? Printr-o alimentație corectă, la momentul potrivit. În centrul acestui concept stau bioritmul și nivelul de insulină al fiecărui individ. Insulina este principalul factor din cauza căruia nu slăbim, susține Pape. Hormonul este produs de pancreas și are rolul de a descompune glucidele și de a scădea nivelul lor în sânge. Drept urmare, corpul absoarbe zahăr din sânge. În felul acesta, se blochează arderea grăsimilor și se stimulează formarea țesutului adipos. Pentru a împiedica acest lucru, specialistul în nutriție recomandă disocierea carbohidraților de proteine, care face ca nivelul insulinei să fie mic și stimulează arderea grăsimilor.

Conform acestui principiu, carbohidrații și proteinele trebuie combinate corect. Se recomandă trei mese pe zi, la intervale de câte cinci ore. Dulciurile, gustările și băuturile dulci sunt complet interzise. În schimb, în meniu intră apa, cafeaua și ceaiul neîndulcit.

Cum funcționează în practică

A slăbi în somn sună ca și cum nu avem nimic de făcut. E drept că noaptea nu facem nimic, dar ziua trebuie să respecți următoarele reguli, la fiecare masă:

Mic dejun

Micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei, căci ultimii carbohidrați au fost asimilați în ziua precedentă, la prânz. De aceea, micul dejun este bogat în carbohidrați. Ai voie un sendviș. În schimb, sunt interzise proteinele animale din lapte, iaurt și produse lactate. Cafeaua de dimineață este neagră, fără zahăr și fără lapte. Următoarea combinație este perfectă: müsli cu lapte de soia sau sendviș cu pâine și zacuscă. Ai grijă ca masa să nu conțină mai mult de 20-25 g de grăsime!

Prânz

Acum poți combina alimentele: carne slabă, multe legume și carbohidrați (75-125 g). Corpul primește suficientă energie pentru a da randament și împiedici astfel atacurile de foame. Ai grijă mănânci ordonat și echilibrat, fiindcă seara rația va fi și mai mică. În pauzele dintre mese, nivelul insulinei trebuie scadă complet, pentru ca organismul să aibă timp de digestia și metabolizarea hranei.

Cină

Seara, nu mai ai voie carbohidrați. Acum poți consuma proteine, de exemplu carne slabă (sau pește) combinată cu legume. Evită însă mazărea, fasolea, porumbul și morcovii fierți.

Acest tip de alimentație stimulează arderea grăsimilor în somn. Procesele de regenerare sunt alimentate cu energie din depozitele de grăsime, care sunt deschise în absența insulinei. În plus, ai voie să bei un pahar de vin sau de bere seara.

Cele mai importante reguli ale regimului

Mișcarea este esențială pentru succesul curei. Integrează mișcarea în rutina cotidiană, fie că este vorba de urcatul treptelor sau de o plimbare după masa de prânz.

Mănâncă dimineața cât mai devreme și respectă pauzele de cinci ore dintre mese.

Dormi suficient și elimină stresul din viața ta, fiindcă hormonii de stres duc la atacuri de foame.

Nu sări peste mese și mănâncă doar de trei ori pe zi.

Consumă suficiente lichide, adică minimum 2 litri pe zi. Dacă faci mișcare, trebuie să consumi și mai multă apă. Renunță la băuturile dulci.

Dacă vrei să consumi grăsimi, alege-le pe cele sănătoase. Și înlocuiește produsele din făină albă cu cele din făină integrală.

Avantaje și dezavantaje

În principiu, acest tip de regim alimentar este consistent și variat și nu pune accent pe deprivare. Poți mânca pe săturate, fiindcă se pune accentul pe momentele potrivite și nu pe cantitatea de alimente consumată! Sigur că nu trebuie să exagerezi, așa că nu absorbi mai multe calorii decât consumi. În plus, un program sportiv regulat te menține în formă și sănătoasă.

Până acum nu există dovezi științifice că regimul funcționează, deși se știe că secreția de insulină blochează arderea grăsimilor. Nu se știe dacă acest tip de regim este potrivit pentru o populație mare, fiindcă, dacă se elimină gustările, cei care aderă la dietă trebuie să fie foarte disciplinați. Dacă însă reușești să respecți regulile și lași să treacă cinci ore între mese, vei vedea rezultatele destul de rapid.

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.22/08.06.2017
Autor: Dana Verescu
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus