Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slăbește înainte de vacanță!

Slăbește înainte de vacanță!

Vara se apropie cu pași repezi, iar rochiile, maiourile și costumul de baie vor dezvălui rotunjimile nedorite. Nu ai mult timp la dispoziție ca să-ți recapeți suplețea, așa că ar fi bine să iei măsuri chiar acum.

Te privești în oglindă și începi să te îngrijorezi serios din cauza celor câteva kilograme în plus care îți afectează silueta, dar și buna dispoziție? Nu intra în panică! Urmând trucurile și sfaturile de mai jos, ai toate șansele să scapi de colăcei până când vei pleca în concediu. Iar asta, fără să fii nevoită să urmezi un regim drastic.

Între 1 și 3 kg în minus

Ca să pierzi între 1 și 3 kg, lucrurile sunt simple: este suficient să-ți echilibrezi alimentația.

* Ocolește alimentele prăjite! Atunci când nu reziști și mănânci ceva prăjit, ai grijă să elimini surplusul de grăsime tamponând bucata de carne cu un șervețel de hârtie. În acest fel, reduci cantitatea de grăsime cu 30%. Cel mai bine ar fi ca, de acum înainte, să prepari la cuptor alimentele pe care obișnuiai să le mănânci prăjite.

* Evită răcoritoarele și potolește-ți setea cu cea mai pură și sănătoasă băutură: apa. Dacă optezi pentru sucurile light, află că acestea nu te îngrașă, dar mențin dependența de gustul dulce, care te împinge să bei răcoritoare cu zahăr.

* Obișnuiești ca la gustare să te delectezi cu ceva dulce? Nu-i nevoie să renunți definitiv la micile delicii dintre mese, dar, dacă vrei să slăbești, ar trebui să le mănânci în cantități mai mici. În loc să înfuleci pe nerăsuflate un întreg baton de ciocolată, ia doar 1-2 pătrățele și savurează-le îndelung, lăsându-le să se topească în gură.

* Ești fanul chipsurilor? Nu mai e nevoie să-ți spunem că ele sunt foarte bogate în calorii și ar fi bine să le eviți. Totuși, dacă nu poți rezista tentației, apelează la următorul truc. Nu le mânca direct din pungă, ci pune câteva într-un bol și limitează-te doar la acea cantitate. Procedează la fel când mănânci alune, migdale, nuci – de asemenea, foarte bogate în calorii.

* Renunță la paharul cu vin pe care obișnuiești să-l bei seara, în fața televizorului, fiindcă îți aduce cel puțin 110 calorii. Înlocuiește-l cu un pahar cu apă în care ai stors o jumătate de lămâie sau cu o infuzie neîndulcită de mușețel ori tei.

* Dimineața, e obligatoriu să iei micul dejun. Pe timpul nopții, rezervele de glucide se consumă. Dacă nu-ți încarci bateriile, vei începe ziua cu un deficit de glicogen, motiv pentru care la birou vei fi tentată să mănânci tot ce-ți cade în mână.

Pierzi între 3 și 5 kg

Desigur, sfaturile precedente sunt de luat în seamă, dar trebuie să faci schimbări mai importante în alimentație și să incluzi mișcarea în program.

* Mestecă mai încet decât obișnuiești, fiindcă asstfel vei mânca mai puțin. Explicația? Creierul transmite semnalul de sațietate abia la 20 de minute după ce ai început să iei masa. Astfel, dacă bagi în gură dumicat după dumicat, fără să mesteci suficient, în cele 20 de minute vei mânca mai mult decât ai nevoie.

* Gata cu mâncărurile prăjite sau făcute pane! Optează pentru preparate la grătar.

* La ora gustărilor, alege legume crude, precum roșii cherry, morcovi, salată, castraveți, varză, măsline verzi.

* Renunță la fructele uscate, pentru că sunt foarte bogate în calorii, sau cel puțin redu porția: limitează-te la 30 g de 2-3 pe săptămână.

* Dacă mănânci în oraș, e de preferat să nu te oprești la fast-food. Oricum, indiferent unde alegi să iei masa, comandă pește sau pui la grătar cu salată.

* Nu mânca desert în fiecare zi, ci doar de două ori pe săptămână! Și mai bine ar fi să înlocuiești prăjitura de la finalul mesei cu un fruct slab caloric (de exemplu, fructe de pădure).

* Fracționează mesele! Mai exact, mănâncă puțin și des. Pune în farfurie o porție mai mică decât de obicei și mulțumește-te doar cu atât. Peste 1,5-2 ore, poți mânca din nou, dar tot o porție mică.

* Renunță la lift și urcă pe scări! În acest fel, consumi 130 de calorii. Când pleci la serviciu și când te întorci acasă, coboară cu o stație mai devreme și mergi pe jos.

Scapi de minimum 5 kg

Ideal ar fi să consulți un nutriționist care te poate ajuta să slăbești fără riscuri pentru sănătate. Principii de bază: diminuează porțiile, adoptă noi obiceiuri alimentare, fă multă mișcare.

* Mănâncă legume la discreție! Consumul de crudități este cea mai eficientă modalitate de a-ți potoli foamea, pentru că se umplu stomacul, dar nu te îngrașă.

* Nu mai pune zahăr în cafea sau ceai! În schimb, poți folosi îndulcitori naturali.

* Studiile au dovedit că persoanele care mănâncă un ou la micul dejun consumă mai puține calorii în acea zi. Nu te costă nimic să încerci. Dar, pentru că vrei să slăbești, evită omleta cu ulei și bacon în favoarea oului fiert tare sau a ochiului în apă.

* Optează pentru metode de gătit care îți permit să nu folosești grăsimi: la abur, la grătar sau în folie la cuptor. Ca să dai un gust mai bun mâncărurilor preparate astfel, folosește condimente și plante aromatice.

* Pe perioada regimului, renunță la dulciuri, pâine, cartofi și paste făinoase. Dacă adori dulciurile, savurează o dată pe săptămână o porție mică de ceva bun.

* Apucă-te serios de sport! Alege o activitate fizică pe placul tău sau pur și simplu fă o plimbare de 30 de minute în ritm alert de 2-3 ori pe săptămână.

Mai multe proteine

Alimentele bogate în proteine sunt foarte sățioase. Dacă la o masă nu consumi suficiente proteine, foamea revine foarte repede după aceea. Așadar, ai grijă ca acestea să fie prezente la fiecare masă (lapte, lactate, ouă, carne, pește, alune, migdale, nuci etc.), iar la prânz și seara, mănâncă minimum 100 g de carne (pui, pește, vită) sau două ouă.

Citește și:

Dieta cu patrunjel

Ceaiuri de vara care sustin dieta

Cum ții în frâu poftele?

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.nr.20/21.05.2015

Autor: Angelica Cîlțan

Sursa foto: Guliver/Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus