Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slăbești ușor cu dieta călugărilor de la Athos

Slăbești ușor cu dieta călugărilor de la Athos

Te-ai săturat să te înfometezi și să calculezi caloriile? Avem o veste bună pentru tine. Dieta călugărului grec te învață mănânci sănătos și te ajută slăbești rapid fără efort și suferință.

Richard Storey, Sue Todd și Lottie Storey au publicat cartea numită „Dieta de pe muntele Athos“ după aproximativ 15 ani de cercetare și studiu dedicat felului de viață și regimului alimentar al călugărilor care trăiesc aici. De altfel, regimul mediteraneean este recunoscut în întreaga lume ca fiind unul dintre cele mai sănătoase.

Călugării de la muntele Athos nu consumă carne (doar pește în zilele care nu sunt de post), dar cei trei autori au elaborat un plan de dietă care include în meniul zilnic al oamenilor obișnuiți mici cantități de carne albă. Se pare că acești călugări trăiesc cu zece ani mai mult decât conaționalii lor mireni. Autorii care au studiat regimul de viață al călugărilor din Grecia au constatat că este vorba despre o dietă mediteraneeană, alcătuită aproape în întregime din produse alimentare neprocesate.

Însă cel mai important  este faptul că ei împart săptămâna în trei categorii de zile în ce privește alimentația: au trei zile de moderație, trei zile de post și o zi de ospăț. De obicei, zilele alternează, însă pot fi schimbate pe parcursul săptămânii după dorință, astfel încât planul alimentar să se adapteze stilului de viață propriu. În plus, călugării duc o viață activă și se mișcă mult în aer liber, mănâncă moderat (chiar și în ziua de răsfăț) și nu se înfometează niciodată. Un alt element important subliniat de autorii cărții este că masa se ia în liniște, în timp ce călugării ascultă rugăciunile zilnice.

Cele 3 etape ale dietei

În zilele de post, trebuie să renunți la produse lactate, pește, carne, ouă și ulei. Consumă doar fructe, legume, nuci, semințe.

Zilele de moderație permit trei mese cu preparate mediteraneene sănătoase, cu produse proaspete și conținut redus de grăsimi. Sunt permise produsele lactate, uleiul de măsline, peștele, puiul și ouăle. Zahărul, carnea roșie și alimentele procesate sunt însă interzise. Alcoolul este permis, dar în cantități moderate.

Ziua de ospăț (sau de răsfăț culinar) este lipsită de orice interdicție. Este permis orice, de la friptură până la tort de bezea, de la cocteiluri cu zahăr până la ciocolată. Este bine să fii atentă la mărimea porțiilor.

Richard Storey, unul dintre autorii dietei călugărilor de la muntele Athos, i-a vizitat pe aceștia timp de 15 ani. Studiind de aproape regimul de viață al călugărilor, el a ajuns la concluzia că un om poate slăbi până la 10 kg într-o săptămână urmând dieta. Mai mult, este vorba despre un regim sănătos, în care nu trebuie numărate caloriile.

Exemplu de dietă pentru 7 zile

1. Zi de moderație

Mic dejun: un castron cu fulgi de cereale integrale/müsli

Prânz: supă de pui cu pâine din făină integrală

Cină: cartofi copți cu măsline, brânză feta și salată verde

Gustări: un măr, nuci, semințe

2. Zi de post

Mic dejun: hummus cu măsline  și pâine integrală

Prânz: supă de legume cu pâine integrală

Cină: fasole bătută cu roșii și salată verde

Gustări: legume crude după dorință

3. Zi de moderație

Mic dejun: un castron de müsli cu lapte de soia

Prânz: supă de morcovi

Cină: salată de pui cu sos de iaurt și un pahar de vin roșu

Gustări: puțină ciocolată neagră, fructe, legume

4. Zi de post

Mic dejun: müsli cu fructe proaspete

Prânz: supă de linte cu pâine integrală

Cină: cartofi copți în coajă șu salată de varză și morcovi

Gustări: un castron mic cu fructe de pădure, nuci, semințe

5. Zi de moderație

Mic dejun: ochiuri și salată verde cu pâine integrală

Prânz: tocăniță de pui cu pâine integrală

Cină: pește la cuptor

Gustări: nuci, stafide, fructe

6. Zi de post

Mic dejun: hummus sau cereale integrale cu lapte de soia

Prânz: pilaf cu ciuperci

Cină: fasole bătută cu măsline

Gustări: fructe, legume crude

7. Zi de ospăț

Mic dejun: omletă cu brânză feta și măsline

Prânz: supă de roșii și friptură de porc la cuptor cu salată verde, o bucată de prăjitură

Cină: salată orientală cu cartofi și măsline, un pahar cu vin roșu

Gustări: prăjiturele cu miere, fructe

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr12/30.03.2017
Autor: Dana Verescu
Sursa foto: 123RF

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus
\n