Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Strategie simpla pentru renasterea de primavara!

Strategie simpla pentru renasterea de primavara!

Primavara renastem! Se intampla un fenomen special care pune in miscare sangele, hormonii si gandurile si cea mai apriga dornita este sa renasti, sa intineresti, sa te simti plina de energie. Primavara este un inceput, de care poate trebuie sa proficti din plin, dar pentru a reusi asta ai nevoie de o strategie simpla pentru renasterea de primavara.

Renasterea de primavara se traduce biologic vorbind printr-o nevoie a organelor vitale, cum sunt ficatul, rinichii, glandele si pielea, de a primi un impuls care sa le improspateze, iar aceasta se face prin alimentatie, miscare si prin impunerea unei atitudini pozitive si tonice.

Chinezii spun ca primavara, ficatul si vezica biliara ating maxim energic si au nevoie de sustinere prin alimentatie. Dieta de primavara trebuie sa aduca minerale, vitamine si, prin acestea, energia de care organismul are nevoie pentru a renaste.

Neplacerile primaverii inseamna: kilograme in plus, o piele uscata si deshidratata, oboseala, somnolenta, dar si nerabdare, agitatie si frustrare, toate putand fi rezolvate cu o alimentatie adecvata.

Pentru a sprijini activitatea biologica, dieta de primavara trebuie sa contina alimente usor de digerat, consumate in cea mai mare masura crude. Dieta de primavara inseamna inlocuirea carnurilor cu lacate, a grasimilor animale cu cele vegetale, a conservelor cu fructe si legume proaspete. Este ideal daca in aceasta perioada poti respecta aceasta dieta circa doua-trei saptamani.

Printre regulile de baza ale dietei de primavara parte din planul privind renasterea de primavarase afla evitarea sarii, masura care te va ajuta sa elimini apa din tesuturi. Consuma alimente care au gust amar, deoarece acestea sustin bila si ficatul. Recomandate sunt secara, alacul, andivele, anghinarele, dar si salata si spanacul crud. Evita, insa, alimentele acre.

Consuma, de semenea, legume si fructe bogate in fier. Asta inseamna cura de urzici, papadie, arpagic, salata si patrunjel. Aceste verdeturi se dezvolta rapid primavara si iti curata sangele si pielea, aduc tonus fizic si combat oboseala.

Sunt binevenite si fructele uscate: stafide, caise, smochine si curmale. Utile sunt si fasolea uscata, lintea si orezul brun. Seria este completata de nuci, migdale si alune, dar si seminte de in, seminte de dovleac si de floarea soarelui. Toate trebuie consumate crude in cantitati mici, dar in fiecare zi sunt esentiale pentru renasterea de primavara.

Alege mereu alimente verzi, ca sa faci o cura de clorofila, parte importanta a dietei de primavara. Aceasta inseamna broccoli, fasole verde si spanac. Sunt preferate legumele proaspete, dar sunt binevenite si legumele congelate, pana in momentul in care trufandalele vor invada pietele.

Bea ceaiuri. Medicina chinezeasca are categorii de ceaiuri adecvate fiecarui anotimp. Cele mai bune in aceasta perioada sunt ceaiul de musetel si ceaiul de lemn dulce. Indicate sunt si ceaiul de cretisoara, recomandat mai ales femeilor.

Bune si necesare sunt si ceaiurile de salvie si papadie, care curata ficatul si sangele, dar si ceaiul de rozmarin, care calmeaza si relaxeaza. Nu uita de ceaiul verde sau de cel de iasomie, care elimina grasimea si te vor ajuta in strategia simpla pentru renasterea de primavara.

Sursa foto: pixabay.com

 

Comments

comments

Lasă un răspuns