Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Te vezi slabă? Vei fi slabă!

Te vezi slabă? Vei fi slabă!

Cel puțin asta spune cel mai bine vândut autor american din ultimii ani. Are și argumente.

Intro: În cartea sa Adore Yourself Slim (Iubește-te pentru a fi slabă), Lisa Jackson susține că dietele au succes doar atunci când renunți la negativism și începi să te concentrezi pe tine. Iubindu-te cât de mult poți, cura de slăbire va da roade și te vei menține suplă. Autoarea oferă ca bonusși o serie de trucuri pentru eficiența dietei.

Cum te pregătești

Foarte important ca dieta să funcționeze, spune autoarea, este să-ți stabilești un cadru mental înainte să începi. Este important, în primul rând, să te simți bine cu ceea ce ești încă dinainte de a slăbi – în caz contrar, nu vei putea face asta ulterior. Trebuie să-ți iubești corpul, insistă ea. Fă o listă cu zece calități pe care le iubești la tine. Poate fi vorba despre generozitate, felul în care vorbești, părul tău rezistent sau cum gătești. Scrie o altă listă cu zece calități pe care familia, prietenii, colegii le apreciază la tine. Aceste însemnări îți vor da inițial elan, iar pe parcursul dietei, când vor apărea gândurile descurajante care să te dea înapoi, du-te la cele două liste. Astfel, vei reuși să mergi înainte cu ce ai început.

De ce să slăbești

Concentrează-te pe motivele care te fac să-ți dorești să scapi de kilogramele în plus. Imaginează-te cum te vei simți slabă, cum vei arăta, cum te vei îmbrăca, unde vei merge. Iar pentru asta, va trebui să întocmești o listă. Aceasta va conține scopuri pe termen scurt (precum achiziția unor noi haine de vară), pe termen mediu (să arăți la 45 mai bine ca la 25) și pe termen lung (precum acela de a fi sănătoasă și a te simți în formă). Acum, că știi ce vrei, stabilește și mici tratații pentru fiecare săptămână în care te ții de plan, dar și pentru momentul când scapi de câte un kilogram. Acestea pot fi un drum la salon, un masaj profesional, un ruj nou sau un răsfăț acasă, într-o baie cu săruri parfumate. Desigur, e musai să fie ceva absolut special pentru momentul când ajungi la scopul final. Nu în ultimul rând, ferește-te de gândul de a fi perfectă! Este chinuitor și imposibil. Spune-ți că în fiecare zi vei fi mai slabă și mai energică. Vocea critică trebuie oprită! Nu-i nevoie să faci totul ca la carte pentru a te simți iubită! Și arată-i concret corpului tău cât de mult îl iubești − parfumează-te, fă-ți un scrub periodic, încearcă noi loțiuni.

Cum mănânci

Respectarea unei diete nu-i treabă ușoară, dar unele trucuri îți fac demersul mai lin:

Stabilește o prioritate din ceea ce mănânci și din mișcare. Și fă zilnic acest lucru. Nu lăsa să treacă o zi fără să faci ceva legat de scopul tău. De exemplu, consumă zilnic fructe și legume, fă 30 de minute de mișcare etc.

Mănâncă doar ce-ți place. Desigur, alimente cât mai naturale. Dacă nu-ți place, să zicem, conopida, deși este sănătoasă, îți va fi foarte greu să te ții de dietă. Fă o listă a alimentelor care îți plac, dar nu trece acolo cartofi prăjiți în loc de salată.

Mănâncă încet și oprește-te când te-ai săturat. Cine mănâncă repede, arată statisticile, are șanse duble să fie supraponderal. Mâncând încet, îi dai corpului ocazia să te anunțe când nu mai poate și, astfel, eviți porțiile mari.

Ai cu adevărat nevoie de gustarea respectivă? Dacă ți se face foame, deși ai luat trei mese și două gustări, verifică dacă e vorba de foame. Poate un pahar cu apă este suficient.

Nu te pedepsi. Dacă ai trișat cu un biscuit, nu considera asta o ratare. Și în nici un caz nu renunța! Nu pui la loc un kilogram de la o singură abatere, deci continuă-ți planul!

Fii organizată. Dacă îți faci cumpărăturile din timp, vei scăpa de tentații și nu vei avea scuza că n-ai găsit nimic sănătos în frigider. Planificarea asigură peste 80% din reușită, susțin specialiștii.

Nu uita de odihnă. Studiile arată că stresul favorizează acumularea kilogramelor, în timp ce relaxarea și exercițiul fizic te scapă de ele.

Domolește-ți așteptările!

Așa cum nu te-ai îngrășat peste noapte, nici nu vei slăbi astfel. Fiecare decizie aparent minoră (un covrig în locul unui măr, spre exemplu) cântărește enorm în lupta pe care o duci cu extrakilogramele. Vezi care sunt obiceiurile cotidiene pe care le tragi după tine și care stau în calea reușitei. Motivația este cheia! Că este  provocată de factori externi sau vine doar din tine, atitudinea pe care o ai față de slăbire face diferența! Cel mai bine o spune medicul Pamela Peeke, autoarea Fit to Live (În formă pentru a trăi): „Totul este în capul tău! Dacă renunți la grăsimea mentală, o vei face și cu cea de pe talie“. Ideea de rapid și mult este unul din marile impedimente ale slăbirii. Când slăbești repede, scapi de apă și masă musculară, nu de grăsimi. Iar când pierzi țesut slab, metabolismul încetinește, deci va fi mai greu să slăbești.

  • 80% din reușita dietei este asigurată de planificare. Fă-ți aprovizionarea în avans, ca să stai departe de tentații!

 

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr45/10.11.2016
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: 123RF

Comments

comments

Lasă un răspuns